Ibiza III, katalizator i elektryka

09 Mar 2017, 21:30

Witam.
Posiadam Seata Ibize III, 2003 rok, 1.4, 75KM z LPG i mam kilka problemów. Wypisze w punktach żeby było łatwiej :D

1) Samochód gaśnie na biegu jałowym, na wolnych obrotach kiedy dojeżdżam do skrzyżowania... ale żeby było ciekawiej powiem, ze czasem mi zgaśnie, czasem nie... raz mi nie zgaśnie przez miesiąc, a drugim razem zgaśnie mi pare razy w tygodniu.. nie wiem czy to ważne ale zauważyłem, ze gaśnie mi tylko w zimie, w lecie jest spokój.

2) Gdy stoję w miejscu i ruszam kierownicą to przygaszają mi wszystkie światła za zewnątrz i wewnątrz... czasami mi zgasną wszystkie światła na 2 sekundy po czym się włączą razem z kontrolką od wspomagania ( wtedy kierownica chodzi odrobinę ciężej ) ;D ostatnio nawet radio samo mi się wyłączyło, licznik dzienny się wyzerował, godzina tak samo.. dodatkowo pokazuje pełny bak gazu, a tak naprawdę gaz się juz konczy, tak samo pokazuje benzyne na komputerze :P

3) Wydaje mi się, ze samochód pali mi dużo więcej, szczególnie benzyny


Podpiąłem moją Ibize pod komputer i oto co wyszło:




VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 6L - Seat Ibiza/Cordoba
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,25,37,44,46,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 036 906 034 AH
Component: MARELLI 4MV 4834
Coding: 00071
Shop #: WSC 33073
VSSZZZ6LZ3R035433 SEZ7Z0B1674994
1 Błąd Zapis.:
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 907 379 G
Component: ABS 5.7 FRONT V20
Coding: 00044
Shop #: WSC 06403
Nie ma błędów :) .

Address 09 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q1 937 049 C
Component: 00 BN-SG. 1S33
Coding: 16524
Shop #: WSC 06402
1 Błąd Zapis.:
01598 - Drive Battery Voltage
07-00 - Signal to Low

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 6L0 920 820 F 
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V09
Coding: 00145
Shop #: WSC 00000
VSSZZZ6LZ3R035433 SEZ7Z0B1674994
1 Błąd Zapis.:
01176 - Key
07-10 - Signal to Low - Intermittent

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: 60 GATEWAY CAN 1S33
Coding: 00014
Shop #: WSC 06402
Nie ma błędów :) .

Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: Bitte Adress
Component: e 17 eingeben
Nie ma błędów
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred

Address 44 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 423 156 AB
Component: LenkhilfeTRW V270
Coding: 10121
Shop #: WSC 04941
1 Błąd Zapis.:
01288 - Terminal 30: Steering Assist
07-10 - Signal to Low - Intermittent

Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 959 433 E
Component: 4x Komfortgerát 0001
Coding: 00065
Shop #: WSC 06402
Nie ma błędów :) .

Address 56 -------------------------------------------------------
Controller: 6L0 035 156
Component: seat s04 GRO 1 82
Coding: 00401
Shop #: WSC 06402
1 Błąd Zapis.:
00853 - Loudspeaker(s): Rear
36-10 - Open Circuit - Intermittent

End -------------------------------------------------------




Czy przyczyną może być katalizator ?

:P
paniekoprze
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 27 11 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Ibiza III
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

10 Mar 2017, 11:05

paniekoprze napisał(a):1) Samochód gaśnie na biegu jałowym
Masz LPG więc czy sprawdzałeś czy ten objaw występuje również na benzynie?

paniekoprze napisał(a):2) Gdy stoję w miejscu i ruszam kierownicą to przygaszają mi wszystkie światła za zewnątrz i wewnątrz...
Klemy na akumulatorze są dobrze przykręcone? Kolejna sprawa to trzeba zmierzyć napięcie ładowania alternatora i sprawdzić w jakim ono jest zakresie bez obciążenia i z obciążeniem.

paniekoprze napisał(a):3) Wydaje mi się, ze samochód pali mi dużo więcej, szczególnie benzyny
Ostatnio było trochę zimno więc to raczej normalny objaw.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Mar 2017, 12:46

Gaśnięcie na benzynie chyba się nie zdarzyło.

Klemy sprawdzę, a jeśli chodzi o alternator to jest nowy.

Co do spalania to ja wiem, ze w zimie pali więcej no ale bez przesady :D zatankuje powiedzmy za 60-80 zł Pb, przejade 4 razy w mieście (+- jeden przejazd 5 km) i już mi piszczy, ze nie ma benzyny :P
paniekoprze
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 27 11 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Ibiza III
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

10 Mar 2017, 14:10

paniekoprze napisał(a):Gaśnięcie na benzynie chyba się nie zdarzyło.
To sprawdź to dokładnie czy na benzynie nie będzie problemów z gaśnięciem i obrotami. Jeżeli tu będzie wszystko ok to trzeba przyjrzeć się bliżej instalacji LPG.

paniekoprze napisał(a):Klemy sprawdzę, a jeśli chodzi o alternator to jest nowy.
Ok, sprawdź więc czy ładowanie jest takie samo na zaciskach alumulatora co przy alternatorze.

paniekoprze napisał(a):Co do spalania to ja wiem, ze w zimie pali więcej no ale bez przesady :D zatankuje powiedzmy za 60-80 zł Pb, przejade 4 razy w mieście (+- jeden przejazd 5 km) i już mi piszczy, ze nie ma benzyny
Przy gazie nie masz tej różnicy tak odczuwalnej?

Masz błąd pierwszej sondy trzeba by sprawdzić jakie ma ona parametry pracy. Możesz też podjechać na stację diagnostyczną niech sprawdzą ci skład spalin czy jest w porządku. Tu może być problem w podwyższonym spalaniu.

Masz też problem z niskim napięciem na akumulatorze. Sprawdź jakie ono jest podczas spoczynku przynajmniej 2-3 godziny po jeździe.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Mar 2017, 14:58

A więc katalizator nie ma z tym nic wspólnego tak jak myślałem ? :?
paniekoprze
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 27 11 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Ibiza III
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

14 Mar 2017, 19:23

Więc tak... akumulator, sonda, katalizator... Wszystko jest dobre, sprawdzane dzisiaj było. Jest niskie napięcie no ale jak akumulator dobry, alternator niedawno wymieniany wiec tez ok, to gdzie jest problem ? masa ?
paniekoprze
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 27 11 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Ibiza III
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Słynny wolnossący silnik V10 Lexusa LFA
    Legendarny Lexus LFA był bez dwóch zdań najbardziej ambitnym projektem w historii japońskiego producenta aut luksusowych. Supersamochód o nadwoziu wykonanym w całości z kompozytów zbrojonych włóknem ...

14 Mar 2017, 23:08

paniekoprze napisał(a):Jest niskie napięcie no ale jak akumulator dobry, alternator niedawno wymieniany wiec tez ok, to gdzie jest problem ? masa ?
A napięcie na alternatorze jest takie samo jak na klemach akumulatora? Jakie wartości przyjmuje to napięcie?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999