II generacja gazu do silnika 16V ?

08 Lip 2007, 05:04

Witam

Kolega chce zalozyc gaz do mondeo 16V 1,8 - problem polega na tym, ze chce zalozyc 2 generacje nie sekwencje.
Gdziesz czytalem,ze to wogole nie ma racji bytu i mozna sobie tylko obzydzic auto :lol:
Napiszcie jak go przekonac ,ze lepszym wyjsciem bedzie wziac nawet na kredyt inst sekwencyjną niz sie bawic w jakes wynalazki?
Nie znam sie na tym i brak mi argumentow :roll:
Ale na moj nos to tak jak zamontowac silnik od malucha do tego mondeo - jezdzic bedzie ale jak ... :shock:
wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
turbojajko
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 136

08 Lip 2007, 17:46

turbojajko: Witaj! Jak się Tobie jeździ na elpegu?
Z generacjami instalacji gazowych jest prosta zależność: II-ga generacja jest przeznaczona dla jednopunktowego wtrysku benzyny; jeśli Kolega ma w mondeo wielopunktowy wtrysk benzyny, to chcąc jeździć na gazie jak na benzynie - musi zlecić montaż instalacji z sekwencyjnym wtryskiem gazu w fazie lotnej, co nie kosztuje więcej, jak wokół 2500zł. Jest to o jakieś +- 700zł drożej od II-giej generacji (ok.1700zł). Jak Kolega ma zdrowe nerwy - niech zakłada II-gą... :lol: :wink:
... miłujcie swoich nieprzyjaciół...
czerepach
Aktywny
 
Posty: 299
Miejscowość: Mosina

09 Lip 2007, 07:13

Witaj!

Wyczrepujaca odpowiedz dzieki . Jednak mimo moich prośb i lamentow :lol: on sie uparl ,niestety ktos mu nagadal ze bedzie smigac jak nalezy tylko autko troche oslabnie.
Nie wiem jak go przekonac ... trudno zawzial sie jak Kargul :lol:
Pokazywalem mu artykuly i dyskusje forum - nic nie dociera . Po prostu zostal perfekcyjnie zbajerzony przez pana gazownika - a z braku kasy uwiezy w zloty srodek :cry:

A co do mojej "korbki" ... Na razie jezdze po miescie , zrobilem ok 150 km od 03 lipca.
To co sie rzuca w oczy to spadek mocy - auto jezdzi, ale z 1,6 przesiadlem sie chyba na 1,2 :roll: coz "cos za cos". Po lekkich testach "na trasie" widze , ze da sie jechac 110 -120 trzyma wiec ok .
Przy tym samym stylu jazdy trzeba dorzucic troche obrotow ,ok 3000 musi trzymac do "normalnego " przyspieszania.
I to mnie troche martwi ...
Wlasciwie to jakie obroty sa jeszcze "bezpieczne " dla silnika ?
Przyjmijmy ,ze auto jest nagzane i wszystko jak trzeba dziala ... Przy jakich obrotach powinienem zmieniac biegi ?
Zwylke robie to przy jakich 2500 , a na gazie -spadek mocy to juz ok 3000 - jak to wplynie na silnik ? :roll:
wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
turbojajko
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 136

09 Lip 2007, 11:47

:D turbojajko: To, co opisujesz ze spadkiem mocy wynika wg mnie ze zbyt "ubogo" ustawionej instalacji. Chyba Ci wspominałem...mam fiestkę 1,3 z"95; instalka Elpigaz i zmieniam biegi wprawdzie "ze słuchu", ale to wypada tak pod 2800obr. Autko śmiga, że aż... Na przeglądzie po 1000km powiedz serwisantowi, żeby ustawił instalkę na bardziej "dynamiczną". To się daje ustawić na podłączanym przez nich "komputerku". Koledze powiedz, żeby nie kwękał na gaz, gdy założy sobie II-gą generację. Może jednak dobrze trafi, choć wątpiłbym...? :lol: Narka!
... miłujcie swoich nieprzyjaciół...
czerepach
Aktywny
 
Posty: 299
Miejscowość: Mosina