Immobilizer a Centralny zamek ??!!

30 Paź 2006, 20:54

Wiem ze dla Was to pytanie wyda sie glupie, ale chcialem dowiedziec sie jednej rzeczy. Mam zamiar kupic auto i jego wlasciciel pisze ze posiada ono Immobilizer ale nic nie wspomina o centralnym zamku. Dlatego zastanawiam sie czy te dwie rzeczy sa sobie rowne, tzn. czy immobilizer ma takie samo zastosowanie jak centralny zamek, bo w sumie jest to forma zabezpieczenia auta przed kradzieza, ale czy tak samo caly mechanizm jest zalaczany przez guzik w kluczynku ? Jesli ktos mogl by mi to przedstawic w prosty spsob to byl bym wdzieczny. Opisac zastosowanie tak w skrocie jednej i drugiej rzeczy bo nigdzie w necie nie moge tego znalezc. Aha i zdaje sobie sprawe ze pytanie moze byc glupie, ale cuz zrobie, jestem laikiem :)
SaileR
Nowicjusz

30 Paź 2006, 21:08

Centralnego nie nazwałby zabezpieczenie przed kradzieżą, jest to raczej wygoda żeby nie otwierać drzwi po koleji.
Immobilizer dział tylko przy rozruch, jest on umieszczony w kluczyku a na stacyjce znajduje się cewka (czytnik) która zczytuje kod.
oliwer
Początkujący

Miejscowość: dolnośląskie

30 Paź 2006, 22:31

Aha, czyli mam rozumiec ze majac Immobilizer nie bede mial mozliwosc otwierania auta przez kluczyc, gdyz jego funkcja nie polega na tym.
P>S> dzieki za info :)
SaileR
Nowicjusz

30 Paź 2006, 23:23

Oczywiście że będziesz miał taką możliwość. Kluczyk pełni też ta funkcje.
oliwer
Początkujący

Miejscowość: dolnośląskie

31 Paź 2006, 01:35

pod warunkiem ze taki centralny zamek jest zainstalowany w aucie. Imobilajzer i centralny zamek to dwa rozne urzadzenia, dzialajace niezaleznie od siebie, aczkolwiek, czesto spotyka sie ze sa obslugiwane z jednego i tego samego kluczyka. Ale w aucie sa to dwa rozne "pudelka ellektryczne".