29 Sie 2008, 15:33
No niestety,z tymi silnikami FSI jest malutki kłopot w stosunku do instalacji LPG.Chodzi o wtryskiwacze benzyny.W zwykłych silnikach(z wtryskiem pośrednim,wtryskiwacze są umieszczone w kolektorze dolotowym.Natomiast w silnikach z wtryskiem bezpośrednim,wtryskiwacze są umieszczone w cylindrach(w komorach spalania) i dlatego są narażone na wysoką temperaturę i wysokie ciśnienie,jakie wytwarza sie w komorze spalania.I taki wtryskiwacz jest chłodzony paliwenm(benzyną).Jeżeli nie będzie pracował i nie będzie chłodzony przepływającym paliwem,to w bardzo krótkim czasie zostanie uszkodzony.
Ale i do takich silników są instalacje gazowe.Jest w nich tylko inny sterownik,który co jakiś czas wyłącza wtryskiwacze LPG,a włącza wtryskiwacze benzyny,celem ich schłodzenia.Ale sterownik zawsze przełącza zasilanie wtedy,gdy silnik pracuje na wolnych obrotach lub przy małych obciążeniach,celem schłodzenia wtryskiwaczy.
Ceny takich instalacji zaczynają się od około 8 tyś.Ale niestety jest to mało opłacalne,ponieważ silnik i tak co jakiś czas zużywa Pb.Tak samo jak w silnikach diesla - gaz jest podawany do silnika razem z ON.Trzeba naprawdę dużo jeździć,by było to opłacalne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...