Problem z LPG !

29 Sie 2008, 13:28

Witam

Zamontowałem sekwencyjną instalacje gazową BRC w firmie CZAKRAM. Trzy dni po montażu w samochodzie wyczułem lekki zapach benzyny. Następnego dnia zapach był intensywniejszy o czym powiadomiłem zakład w którym montowano gaz - kazano przyjechać do serwisu (z miejsca zamieszkania mam 90 km) Po drodze zaczęło ubywać z baku paliwo a zanim dojechałem wyciekło wszystko co miałem w baku czyli 30L Z obawy o pompę paliwową do tankowałem 10L, które także wyciekło zanim dojechałem do serwisu :( Na miejscu stwierdzono "nieszczelności układu paliwowego w nieprawidłowym ułożeniu oringa wtryskiwacz benzynowego"

Serwis uszczelnił układ paliwowy ale odnośnie benzyny którą utraciłem otrzymałem odpowiedź : "usterka ta jest klasyfikowana do wykrycia w pierwszych kilometrach funkcjonowania pracy silnika a okres 4 dni brak było sygnałów o nieprawidłowości w funkcjonowaniu pojazdu"

Czy była to wina instalacji gazowej?

Po przejechaniu około 1500km na gazie, auto odczuwalnie jest słabsze względem pracy na benzynie (zmulone do 4tys obrotów), podczas przełączania zimnego silnika z benzyny na gaz auto gaśnie , falują obroty oraz spalanie jest dużo większe niż benzyny.
Byłem na regulacji ale nic nie pomogło - jednym słowem mam dość tej instalacji i chciałbym ją zdemontować!

Czy mogę ubiegać się o jej zdemontowanie i zwrot pieniędzy ?
Instalacje posiadam od 1.08.2008r.

Proszę o pomoc

Pozdrawiam
afrodise
Nowicjusz
 
Posty: 10

29 Sie 2008, 15:45

Co do utraty paliwa - raczej nie zwrócą ci kosztów - równie dobrze mogłeś samochód zawieść do zakładu na lawecie.Wtedy musieliby ci zwrócić koszty transportu,ponieważ to firma zakładająca LPG spowodowała tą usterkę.Tak samo,jakbyś w pracy dostawał zwrot kosztów przejazdu z miejsca zamieszkania do pracy autobusem lub pociągiem,a jakbyś jeździł taksówką.Za autobusy i pociągi kiedyś zwracali,ale za taxi,to by cię wyśmiali.Dodatkowo muszę powiedzieć,że i tak nie wykazałeś zdrowego rozsądku,jadą tak niesporawnym autem.Masz cholerne szczescie,że jeszcze żyjesz - samochód mógł w każdej chwili się zapalić.
Natomiast co do samego działania instalacji - jest ona na gwarancji i musi spełniać pewne wymogi.Przy prawidłowo wyregulowanej instalacji,nie powinno dać się odczuć spadku mocy przy przełaczeniu zasilania z Pb na LPG,ani podczas jazdy.Silnik na LPG musi pracować tak samo jak na Pb.Jeżeli jest inaczej,to obowiązkiem tego warsztatu jest regulacja lub naprawa tej instalacji w ramach gwarancji.Jeżeli natomiast nie będą umieli tego naprawić ani wyregulować,to ich obowiązkiem na twoje życzenie jest zdemontowanie tej instalacji i doprowadzenie samochodu do stanu poprzedniego.
Możesz też jak się nie mylę pojechać do serwisu i poprosić rachunek za usługę naprawy bądz regulacji i obciążyć tym rachunkiem warsztat,który montował tą instalację,a nie umiał doprowadzić do prawidłowego jej funkcjonowania.Ale o to zapytaj najpierw rzecznika praw konsumenta,w jaki sposób to przeprowadzić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    VII edycja Summer Cars Party 2013
    7-8 września odbędzie się kolejna siódma już edycja największego show motoryzacyjno- muzycznego w Polsce. Niesamowita liczba fanów SCP, która w 2012 roku sparaliżowała na wiele godzin ruch w Katowicach ...