Instalacja II generacji - przerywa gdy wilgotne powietrze

21 Maj 2009, 07:22

Witam wszystkich !
Posiadam Suzuki Swift 1,6 z 94 r. Zamontowana jest w nim instalacja II generacji z sondom lambda. Ogólnie autko chodzi jak marzenie gdy się rozgrzeje. Natomiast rano lub przy dużej wilgoci powietrza (pada deszcz) samochód zaczyna przerywać na niskich obrotach (do 2 tyś.). Czasami jak zaczyna przerywać i obroty chodzą nierównomiernie to może zgasnąć bez dodawania gazu (rzadko). Przerywanie to jest wkurzające, bo strasznie szarpie i trzeba jechać na bardzo dużych obrotach, żeby dojechać normalnie do celu. Świece i kable były wymieniane stosunkowo niedawno (5 tyś. km temu). Dodam, że jak silnik się rozgrzeje (tak 5- 20 min, zależy od wilgotności) to już chodzi normalnie.

Nie wiecie co to może być ?
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje.
freddd
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Częstochowa

21 Maj 2009, 13:33

Może to być przebicie w układzie zapłonowym.Najlepiej to sprawdzić wieczorem w taki dzień,w który jest mokro i wilgotno,czyli w momencie jak zaczynaja występować te objawy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Maj 2009, 07:03

MotoAlbercik napisał(a):Może to być przebicie w układzie zapłonowym.Najlepiej to sprawdzić wieczorem w taki dzień,w który jest mokro i wilgotno,czyli w momencie jak zaczynaja występować te objawy.


A jak to sprawdzić ?
freddd
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Częstochowa

22 Maj 2009, 09:58

Jak będzie wilgotno i ciemno,uruchom silnik,otwórz maskę i wypatruj niebieskawych błyskawic w okolicach przewodów zapłonowych,cewki zapłonowej,świec.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Maj 2009, 16:16

Dokładnie - miałem takie coś przez stare kable... Na nich nie warto oszczędzać.
wolfenstein
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001

27 Maj 2009, 07:23

MotoAlbercik napisał(a):Jak będzie wilgotno i ciemno,uruchom silnik,otwórz maskę i wypatruj niebieskawych błyskawic w okolicach przewodów zapłonowych,cewki zapłonowej,świec.


Ale czy objawiałoby się tylko przy jeździe na gaz? Gdy przełączam na benzynę chodzi normalnie.
freddd
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Częstochowa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Lexus LX - potężny, luksusowy samochód terenowy
    To największy i najbardziej luksusowy model w gamie SUV-ów Lexusa, którego długość to 5065 mm, a szerokości wynosi 1980 mm. Wielki jest również bagażnik auta, który pomieści 701/1276 l. Pod maską ...

27 Maj 2009, 15:22

Objawiać się to będzie zarówno na PB jak i LPG.Tyle tylko,że instalacja LPG jest bardziej wymagająca dla układu zapłonowego i zareaguje na nawet najmniejsze przebicie w tym układzie,a PB sobie początkowo z tym poradzi.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000