Instalacja LPG do TIR'a - dużo korzyści

05 Cze 2012, 22:30

Zastanawialiście się kiedyś nad instalacją lpg do tira?
Super rozwiązanie dużo korzyści i oszczędności. Zapraszam wszystkich zainteresowanych do komentowania jak się sprawują wasze tiry, a może jest ktoś zainteresowany założeniem takiej instalacji?
groszek28
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 04 2006

06 Cze 2012, 00:34

Jakie są koszty założenia takiej instalacji?
Ile można zaoszczędzić na 100KM?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Cze 2012, 18:32

Wygląda to tak: koszt instalacji w zalezności od zbiorników i jaki to jest TIR to jest ok 11 tysięcy netto i w tym jest dojazd do klienta instalcje montntujemy w przeciągu jednego dnia w raz z regulacją. Załóżmy ze robisz w miesiącu 10 000 tyś. km oszczędność jest 3500 - 4500 zł instalacja zwraca Ci się po 3-4 miesiącach. I to już jest pierwsza korzyść. Kolejne korzyści to zwiększenie mocy i momentu obrotowego tira oraz zmniejszenie temperatury nawet o 80 st C, przez co dłużej wytrzymuje turbina i zawory, wiecej o zaletach pytaj na gg.
groszek28
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 04 2006

08 Cze 2012, 23:46

instalacja lpg zmniejsza temperature i zuzycie podzespolow silnika ?? pierwsze slysze
bioly21
Zaawansowany
 
Posty: 551
Miejscowość: malopolska
Prawo jazdy: 17 08 2002
Auto: Alfa159 , Civic VII

09 Cze 2012, 00:28

W silnikach diesla zastosowanie dodatkowej instalacij LPG, nie jeste to zamiennika ropy jak to jest w silniku zasilanym benzyną tylko dodatek, zmniejsza się temperature saplin przez co zwiększa Ci się zywotność zaworów turbiny przez co zwiękasza Ci się żywotność silnika, chcesz więcej się dowiedzieć napisz na GG albo na PW. Instalacje zamontowaliśmy w kilkunastu tirach i autobusach i przybywa nam klijentów.
groszek28
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 04 2006

09 Cze 2012, 19:04

Sam kiedyś poruszałem ten wątek na forum. Przeczytałem na ten temat już sporo, posłuchałem opinii znajomych kierowców, u których takie rozwiązanie funkcjonuje. Ponoć ciągnik ma lepszego buta, tak jakby parę koni więcej pod maską przybyło. U większości z nich zwrot był kwestią 2, maksymalnie 3 miesięcy. Ale trzeba trafić na dobry warsztat, bo byle cieć nie skalibruje jak należy.
ciężarowy
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 03 03 1987
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Aygo - samochód do miasta
    Z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR wynika, że pod względem liczby rejestracji model Aygo jest niekwestionowanym liderem rynku w klasie A. Od stycznia do kwietnia 2019 roku nabywców znalazło aż 1 721 ...

09 Cze 2012, 20:18

więcej kucy i momentu to dlatego że LPG jest bardziej kalorycznym paliwem, dodatkowym atutem jest polepszenie kasy spalin, można skoczyć nawet o 2 klasy EURO w starszych wozach :wink:
bezpiecznie można dodać do 15% mocy i 20% momentu a to dość dużo,
ja mam tyle że w terenówce i nie ze względu na oszczędność ale właśnie z powodu łatwego wzmocnienia wolnossącego diesla, tyle że ja to zakładałem kilka lat temu gdzie sterowniki trzeba bylo sobie zrobić samemu :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Cze 2012, 20:49

pocieszny napisał(a):więcej kucy i momentu to dlatego że LPG jest bardziej kalorycznym paliwem, dodatkowym atutem jest polepszenie kasy spalin, można skoczyć nawet o 2 klasy EURO w starszych wozach :wink:
bezpiecznie można dodać do 15% mocy i 20% momentu a to dość dużo,
ja mam tyle że w terenówce i nie ze względu na oszczędność ale właśnie z powodu łatwego wzmocnienia wolnossącego diesla, tyle że ja to zakładałem kilka lat temu gdzie sterowniki trzeba bylo sobie zrobić samemu :mrgreen:


Chylę czoła, jak sam sobie poradziłeś z ustawieniem tego ustrojstwa, bo ponoć do łatwych to nie należy :)
ciężarowy
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 03 03 1987

09 Cze 2012, 22:07

wiesz u mnie prosto, pompa mechaniczna sekcyjna, a i instalacja na wzór półwtrysku (wtrysku pośredniego) :wink:
największy problem był ze znalezieniem elektronika co by mi zrobił moduł sterowania tak jak chce :wink: jak to ogatnięte to później jusz poszło prosto, 2 wizyty u pompiarza mały doktorat z mojej pompy wtryskowej i po 2 tygodniach śmigało jak ta lala, najlepsze jaja były przy 1 próbie legalizacji :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Cze 2012, 23:24

Jeśli chodzi o dobry warsztat który montuje instalacje LPG do tirów to mogę dać namiary na GG lub PW. Chłopaki zamontowali już w kilkunastu ciągnikach instalacje i autokarach dalekobierznych i przybywa klientów. Wszystko co tu koledzy piszą to prawda ciągnik zyskuje nawet do 30% mocy, a i zmniejsza się wskaźnik Euro o jedna jednostkę.
groszek28
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 04 2006

10 Cze 2012, 10:36

pocieszny rozwiń wątek z tymi problemami z legalizacją.
Szkoda
Nowicjusz
 
Posty: 9

10 Cze 2012, 12:59

to było 8 lat temu, wtedy jeszcze mało kto o LPG do diesla jako bi-fuel słyszał, sterownik był własnej konstrukcji butla normalna z homologacją, wszystkie homologacje mam, popitalam sobie na przegląd, a tam oczy jak 5 złociszy, że w ogóle to się nie da, że niemożliwe i takie tam, musiałem rzeczoznawce o opinie poprosić, zrobili przegląd, pędzę do WK a tam w okienku, że się nie da :mrgreen: i cały kierat od początku, po całości stwierdziłem że legalizowanie tego wtedy było błędem :mrgreen: ale cóż, chciałem mieć, w aucie którym jeżdżę za granice, wszytko dopięte papierowo :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Cze 2012, 16:03

pocieszny napisał(a):to było 8 lat temu, wtedy jeszcze mało kto o LPG do diesla jako bi-fuel słyszał, sterownik był własnej konstrukcji butla normalna z homologacją, wszystkie homologacje mam, popitalam sobie na przegląd, a tam oczy jak 5 złociszy, że w ogóle to się nie da, że niemożliwe i takie tam, musiałem rzeczoznawce o opinie poprosić, zrobili przegląd, pędzę do WK a tam w okienku, że się nie da :mrgreen: i cały kierat od początku, po całości stwierdziłem że legalizowanie tego wtedy było błędem :mrgreen: ale cóż, chciałem mieć, w aucie którym jeżdżę za granice, wszytko dopięte papierowo :wink:


Taka dola pioniera, chciałoby się powiedzieć ;) Panie z WK potrafią podnieść ciśnienie, wiem coś o tym :twisted: Co do przeglądów to czasem się trafi na takiego wypłosza, co o byle bzdet nie podbije. A teraz niedawno czytałem, że w Niemczech założyli instalację do Dodge'a Challengera i to wszystko zupełnie na legalu. Mnie wprawdzie bardziej interesuje wykorzystanie takiego ustrojstwa w dużym wózku, ale zasada działania jest taka sama.
ciężarowy
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 03 03 1987

10 Cze 2012, 18:50

przy elektronicznym wtrysku nei ma problemu można wtrysk łątwo przestawiać, prościej się to modyfikuje niż przy starych rupieciach, w zasadzie silnik nie ma znaczenia, problemem nie jest nawet wtrysk bezpośredni, czy też doładowanie, adblue też nie jest problemem,
na koszt w ciężarówce mają wpływ ilość cylindrów i niestety zbiorniki, teraz nawet w polsce nie jest problem założyć, tyle że w osobówce nie jest to ekonomicznie opłacalne ciężarówka to zupełnie inna sprawa :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Cze 2012, 22:34

Jeśli chodzi o gazownie TIR'ów i amerykanców to to polecam super fachowców, zjedli już zęby na tych samochodach i same super opinie mają. INFO na PW lub GG
groszek28
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 04 2006