Instalacja LPG do Toyoty Avensis T27 2.0 Valvematic

15 Sty 2017, 11:51

Jaką instalację polecacie do samochodu Toyota Avensis z silnikiem 2.0 benzyna Valvematic 152KM?

Jak wyglądałaby cała instalacja i jakich podzespołów by się składała? Na jaki okres jest gwarancja i jakiej wielkości można w tym samochodzie zamontować butlę (tu chodzi oczywiście o butlę w miejscu zapasu).

Czy stosujecie coś takiego jak filtry odstojnikowe?

No i na koniec ile wyniósłby koszt takiej instalacji?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Sty 2017, 11:07

Witam, do tego auta polecam sterownik TECH 224, wtryskiwacze DRAGON SOLO i filtr odstojnikowy PERFECT BLUE. Na elementy elektroniczne udzielana jest gwarancja 5 lat a na całą resztę 2 lata. Wielkość butli zależy od wnęki na koło zapasowe i aby podać jej rozmiar trzeba zmierzyć wysokość i szerokość wnęki.
Cena zależy od warsztatu w którym będzie montowana instalacja gazowa jak i od komponentów wybranych do danego auta więc nie mogę jej określić w tym momencie.
LPGTECH
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Białystok
Prawo jazdy: 01 01 1991
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e60
Silnik: 4.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

16 Sty 2017, 12:15

A u Was w warsztacie przy zaproponowanych komponentach jaki byłby koszt montażu?

Wymiarów nie mogę sprawdzić bo kolega szuka takiego auta w kombi, ale znalazłem że mieści się tam beż pomniejszania bagażnika butla (zbiornik toroidalny wraz z elektryczną pompą gazu o pojemności 68 litrów).
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Sty 2017, 12:22

Zbiornik który będzie zastosowany nie posiada pompy gazu, to jest zupełnie inny typ instalacji. Takich rzeczy nie podaje się z głowy a muszą zostać zmierzone pod konkretne auto, tym bardziej że nie podał pan nawet rocznika auta, wersji nadwozia, informacji czy zastosowane jest koło dojazdowe czy też pełnowymiarowe.
Co do ceny instalacji, należy na początku określić komponenty i ich cenę. Wybrać reduktor, rodzaj wlewu gazu i dodatkowe elementy instalacji.
LPGTECH
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Białystok
Prawo jazdy: 01 01 1991
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e60
Silnik: 4.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

16 Sty 2017, 13:12

LPGTECH napisał(a):Zbiornik który będzie zastosowany nie posiada pompy gazu, to jest zupełnie inny typ instalacji. Takich rzeczy nie podaje się z głowy a muszą zostać zmierzone pod konkretne auto, tym bardziej że nie podał pan nawet rocznika auta, wersji nadwozia, informacji czy zastosowane jest koło dojazdowe czy też pełnowymiarowe.

Wersja T27 to model produkowany od 2009 roku, mi chodzi o samochód z 2010 roku w nadwoziu kombi. Pamiętam że jak zaglądałem do koła zapasowego widziałem tam dojazdówkę 125/70R17. Doszukałem się że powinien wejść maksymalnie zbiornik 630/270 i podłoga jeszcze ładnie równo leży.

LPGTECH napisał(a):Wybrać reduktor
Jaki polecacie?

LPGTECH napisał(a):rodzaj wlewu gazu
W klapce obok korka od benzyny mieści się bezproblemowo z dokręcaną końcówką.

Centralki od gazu też są różne do wyboru do wnętrza auta?

To chyba mamy już wszystko i można podsumować taką instalację, czy czegoś nam jeszcze brakuje?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Sty 2017, 22:15

Filtry odstojnikowe to dobra sprawa dla Twojego auta. Mnóstwo zabrudzeń zbierają, ale uwaga, nie wszystkie są top of the top.

Pamiętaj, że generalnie gwarancji udziela się na minimum 24 miesiące na montaż. Sterownik może mieć więcej dedykowane, np. blue box 5 lat czy stage też coś koło tego. Czy w ogóle się z jakimś zakładem kontaktowałeś? Skąd jesteś? A instalacja musi być poprawnie zamontowana i na dobrych podzespołach. Ja alternatywę podrzucę - zenit pro/nevo, herculesy/baraki i reduktor albo tur z kme, albo do 250 km antartic, bo w końcu masz auto z turbo.
opcji na rynku jest wiele, naprawdę.

proponuję zacząć od gazownika.
Ostatnio edytowany przez Forumowicz, 16 Sty 2017, 22:18, edytowano w sumie 1 raz
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [S] TT 8N 1,8T / 328Ci e46 / CLK 200K w208 / C70 I 2,4T
    Podstawowe kryteria zestawienia: - auto z nadwoziem coupe - benzynowy silnik o mocy ok. 200KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2000 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Audi TT 8N 1,8T - 225KM - BMW ...
    Tablica rejestracyjna przypisana do samochodu
    Na początku roku czyli dokładnie 31 stycznia 2022 zaczęły obowiązywać przepisy pozwalające na pozostawienie aktualnych tablic rejestracyjnych samochodu przy zmianie właściciela i niezależnie od regionu polski. Aktualnie kupując ...

16 Sty 2017, 22:17

Kacper napisał(a):Czy stosujecie coś takiego jak filtry odstojnikowe?


panowie... to stwierdzenie sugeruje rozmowę ustawianą.... czytajcie zanim zamieścicie. pytanie skierowane do jakichś "WY".
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Sty 2017, 00:59

Forumowicz napisał(a):bo w końcu masz auto z turbo
Przecież ten silnik nie ma turbo...

Forumowicz napisał(a):panowie... to stwierdzenie sugeruje rozmowę ustawianą.... czytajcie zanim zamieścicie
Dlaczego ustawianą? Nie ma takiego tematu na forum. Przynajnmnirej nie widziałem. Kolega szuka takiego auta i wszędzie gdzie pytałem nikt nie wspomniał o filtrze odstojnikowym dlatego tu odrazu dodałem pytanie (u nas na forum gdzieś widziałem dyskusję o tych filtrach). Jak im wspominałem że jest coś takiego to odpowiedź była no tak jest ale przy serwisie co 10tyś.km nie ma sensu zwiększać kosztów instalacji. No i oczywiście na prośbę można założyć itd.

Zależy mi na optymalnym rozwiązaniu, ale żebym mógł coś porównać/wybrać muszę najpierw popytać i trochę powyciągać informacji.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Sty 2017, 20:09

Nie ma turbo, coś mi się pomerdało, sorrry. Idąc dalej, piszesz w pierwszym poście: Czy stosujecie coś takiego jak filtry odstojnikowe? Czy to nie było do konkretnego warsztatu?

Zdecydowanie więc TUr będzie optymalny. Więcej syfu zbiera niż silver.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Sty 2017, 21:58

Forumowicz napisał(a):Czy to nie było do konkretnego warsztatu?
Było bo piszę do LPGTECH, akurat w ich dziale na forum zadałem pytanie i ciekaw byłem co oni zaproponują ze swoich komponentów, ale nie doczekałem się ostatecznej odpowiedzi podsumowującej taki montaż chociaż wszystkie informacje potrzebne podałem wyżej.

Forumowicz napisał(a):Zdecydowanie więc TUr będzie optymalny. Więcej syfu zbiera niż silver.
Ok dzięki za radę.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Sty 2017, 09:53

Kacper napisał(a):Wersja T27 to model produkowany od 2009 roku, mi chodzi o samochód z 2010 roku w nadwoziu kombi. Pamiętam że jak zaglądałem do koła zapasowego widziałem tam dojazdówkę 125/70R17. Doszukałem się że powinien wejść maksymalnie zbiornik 630/270 i podłoga jeszcze ładnie równo leży.


Nie ma najmniejszych szans, że tak duży zbiornik się tam zmieści skoro jest miejsce na dojazdówkę, trzeba zmierzyć rozmiar wnęki i dopiero dobierać rozmiar i producenta zbiornika.

Co do reduktora, nie mogę polecić w tym momencie żadnego z powodów politycznych, odpowiedni reduktor dobierze już konkretny warsztat, takich informacji mogę udzielić jedynie telefonicznie.

Centralka jest jedna i jednakowa dla wszystkich naszych instalacji.

Jeżeli chodzi o cenę to może Pan podać wybrane elementy telefonicznie kierownikowi naszego autoryzowanego serwisu który pomoże dobrać pozostałe komponenty i wyceni instalację. +48 85 734 13 86
LPGTECH
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Białystok
Prawo jazdy: 01 01 1991
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e60
Silnik: 4.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

18 Sty 2017, 11:28

LPGTECH napisał(a):Nie ma najmniejszych szans, że tak duży zbiornik się tam zmieści skoro jest miejsce na dojazdówkę, trzeba zmierzyć rozmiar wnęki i dopiero dobierać rozmiar i producenta zbiornika.
Znalazłem w necie że ktoś miał taki zbiornik zamontowany w kombi (680x270 w kole zapasowym, 71 litrów) więc musi się zmieścić w T27 wnęka jest duża czasem nie ma koła zapasowego tylko takie wypełnienie lub schowek w postaci styropianu, pouliretanu coś w tym stylu.

LPGTECH napisał(a):Co do reduktora, nie mogę polecić w tym momencie żadnego z powodów politycznych, odpowiedni reduktor dobierze już konkretny warsztat, takich informacji mogę udzielić jedynie telefonicznie.
Maskara czyli nawet nie możecie podać jakie polecacie reduktory do tego silnika?

LPGTECH napisał(a):Jeżeli chodzi o cenę to może Pan podać wybrane elementy telefonicznie kierownikowi naszego autoryzowanego serwisu który pomoże dobrać pozostałe komponenty i wyceni instalację. +48 85 734 13 86
Nie mam czasu na dzwonienie i spisywanie później tego wszystkiego dlatego piszę na forum. Szkoda że nie dowiedziałem się z jakich komponentów dokładnie można u Was założyć instalację.

Tu nowy temat z pytaniem Czy instalacja Stag'a będzie dobra do Avensis 2.0 Valvematic?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Sty 2017, 22:38

LPGTECH napisał(a): DRAGON SOLO

dargony nie cieszą się najlepszą opinią z racji tego że były z nimi problemy, na rynku są lepsze wtryskiwacze gazowe w podobnym przedziale cenowym
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Sty 2017, 11:30

W początkowej produkcji wtryskiwaczy dragon potrafiły zdarzyć się problemy, a dokładniej z odklejającą się gumą tłoczka. W momencie zmiany nazwy wtryskiwacza na dragon silver i dragon gold, zmienił się sposób wulkanizacji gumy a elementy wnętrza zostały pokryte warstwą fluoropolimerową. Obecnie ciężko o lepszy wtryskiwacz w tym przedziale cenowym. Polecam przekonać się samemu.
LPGTECH
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Białystok
Prawo jazdy: 01 01 1991
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e60
Silnik: 4.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

24 Sty 2017, 19:33

a czy herculesy nie są w tej samej półce cenowej? bo mają szacun na pewno.
Forumowicz
Aktywny
 
Posty: 449
Prawo jazdy: 01 01 1980
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: Opel Vectra
Silnik: 2,2 16V 155KM direct
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009