Instalacja sekwencyjna

10 Lut 2009, 21:00

Dzieki za słowa uznania. Nie miałem zamiaru się wymądrzać, a jedynie bronić paliwa gazowego, które jest dobre, tylko niektórzy źle je stosują.
A propo toyoty. Tam powstał problem bo ktoś chciał za dobrze. Była tam zastosowana najlepsza instalacja czyli VIALLE wtrysku ciekłego. Niestety aby mieszanka była najlepsza skierowano wtrysk gazu bezpośrednio na zawór ssący (na podobieństwo benzyny) co powodowało gwałtowne skoki temperatury na trzonkach zaworowych (gaz ma temperarurę około -50 stopni C) i w rezultacie ich pękanie. Wystarczyłoby odsunięcie wtryskiwaczy gazowych od komory spalania i z bani, tylko już było za późno i klienci się zrazili.
pozdrawiam.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

10 Lut 2009, 21:19

Tak wiem tzn.nie wiedziałem o tym ,ja gdybym miał wyrafinowaną brykę to naturalnie założyłbym instalke ostatniej generacji,troche o tym czytalem!!!Spalanie podobno na poziomie ilosci benzyny i żadnych spadków mocy i o ile pamietam nadmiar gazu w fazie też ciekłej spowrotem do zbiornika!!!Taka instalacja zwróci się błyskawicznie!!!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Lut 2009, 21:29

Mam pytanie do Migaza, chodzi mi o instalację gazową do merca 124 z wtryskiem mechanicznym.
z góry dzięki za odpowiedź. acha! jeszcze kupiłem opla montereya 3.2 benz. który ma zwykłą inst. gazową tzn. za 5 zł.
jak mocniej przygazuję to szczela a w trasie padła.
wyminiałem bezpiecznik aż spaliłem stacyjkę.
za drugim razem nie padł bezpiecznik ale stacyjka się nie świeci.
wiem że muszę założyć sekwencję, ale czy jest szansa żeby na tej inst. jeszcze trochę pojeździć.
pozdro kusy.
przestrzeń = wolność.
kusygl
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: głuchołazy - łódź

11 Lut 2009, 22:37

Jestem bardzo ciekaw co odpowie ci Fachman ,ja na temat gazu do Merasia z mechanicznym wtryskiem sie naczytalem dosc,nie wspolpracuja dobrze z gazem,nie powinno sie zakladać a drugie pytanie?Mnie sie wydaje,że masz problem z instalacja samochodowa i ten problem musisz powierzyc elektromechanikowi!!!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Lut 2009, 23:37

Po pierwsze to prawda, że meśki z mechanicznym wtryskiem są problemem dla gazowników. Nie napisałeś z którego roku jest ten samochód i z jakim silnikiem. Ale nie ma żeczy do nie przezwyciężenia, kwestia jest przede wszystkim kasy i kompromisu. Część klientów decyduje się na montaż instalacji podciśnieniowej (mikserowej). To rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Plusem podstawowym jest cena instalacji i możliwość ustawienia samochodu tak by był ekonomiczny. Minusem jest to iż potrafią strzelać (następuje cofnięcie się mieszanki palnej co uszkodzić może tależ przepływomierza oraz zrzucić przewód wolnych obrotów co dla użytkownia może stanowić problem (szczególnie gdy właśnie stoi na środku skrzyżowania świętokrzyskiej i marszałkowskiej :? ). Drugie rozwiązanie to wtrysk gazu. Tak tak wtrysk gazu. To rowiązanie można zastosować do M102 i do M103 i ma dwie duże zalety. Pierwsze to brak możliwości strzelania. Druga to większa moc niż na instalacji podciśnieniowej. Wadą tej instalacji jest to że samochody na niej palą więcej niż na instalacjach II generacji. i kosztuje od 3000 tyś.
Co do drugiej kwesti (opel 3,2) ja tam bym nie zamontował instalacji II generacji ale jak już jest to pewnie da się na niej jeździć. Kwestia tylko jak jest zamontowana i z jakimi komponentami. Poza instalacją jest też ważny stan układu zapłonowego. (wystrzał w momęcie dodania gazu bierze się z tego, że w momencie otwarcia przepustnicy chwilowo biednieje skład mieszanki -mamy więcej powietrza- czyli stważamy mieszankę bardziej wybuchową. Jesli do tego dodamy np. przebicie na przewodzie wysokiego napięcia lub zużytą świecę to mieszanka nie spali się w komorze spalania tylko w kolektorze ssącym. I BUUUM. :!:
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

11 Lut 2009, 23:51

No ale chyba nie do nieba? :lol:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi e-tron GT concept - stylistyka i nadwozie
    Niskie, szerokie i z dużym rozstawem osi – oto proporcje klasycznego Gran Turismo. Wpisuje się w nie również Audi e-tron GT concept. Ma 4,96 m. długości, 1,96 m. szerokości i 1,38 m. wysokości. Lekka karoseria ...

11 Lut 2009, 23:56

Migaz a powiedz mi juz nie dzisiaj co myslisz o zalozeniu gazu do Meśka CLK z silnikiem v6? 3.2,takiego z roku 2000.Zalozy tam Vialle czy nie?No i jaki koszt ok 7000zl?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Lut 2009, 00:27

Z tym silnikiem nie ma problemu, jesli się założy szybkie wtryskiwacze. Problem z Valle polega na ty iż jest to instalacja (pod wzgledem opisu i oprogramowania) przygotowana do danego samochodu i nie wiem czy do tego auta ją już opracowali. Na Landirenzo chodzi bez błędnie.
Jeśli kupujesz takie auto to pamietaj, że jest drogie w utrzymaniu. 12 świec zapłonowych, 6 cewek i niestety wyciągające się łańcuchy rozrządu których nikt poza serwisem nie chce wymieniać. :?
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

12 Lut 2009, 12:41

Migaz dzieki stokrotne o tym nie przeczytalem jeszcze nigdzie!Wszedzie te samochody chwala ale wylales mi kubel zimnej wody,zastanawialem sie nad tym modelem ale tylko z silnikem 3.2,bo chcialbym miec mocna bryke na dlugie trasy.Po twojej radzie natychmiast przeszla mi ochota!Dzieki !!!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

27 Mar 2009, 02:15

Migaz,

A jakim sprzętem zagazowałbyś Volvo S80 2,9 2000r. z silnikiem B6294S tzn 6 cylindrów, 4 zawory na cylinder, bez turbiny, sprężanie 10,5:1, automatyczna skrzynia biegów - przewalił już 160.000 km. Elektronika jak to w Volvo - wybujała że tak powiem.

Jaki sprzęt założyłbyś i ile w przybliżeniu to ustrojstwo kosztowałoby?
Gastovski
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Piaseczno

28 Mar 2009, 01:10

S80? no cóż. To także kwestia kompromisu. Ja najchętniej zakładam tam Landirenzo Omegas bo ma wystarczajaco szybkie wtryskiwacze, ale jak ktoś chce taniej to i na Stagu bedzie chodzić, ale do staga w tym przypadku wtryskiwacze Magic-jet lub Matrix. Żadne Valteki nie wchodzą w grę.
Automat nie ma żadnego znaczenia, a przebieg 160 000 dla volvo to pestka.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

28 Mar 2009, 02:25

Dziękuję.
A na ile orientacyjnie szcujesz koszt założenia najlepszej konfiguracji?
Chciałbym móc nacieszyć się mocą tego silnika.
Gastovski
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Piaseczno

28 Mar 2009, 20:48

Na to pytanie odpowiem ci na PW :D
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

29 Mar 2009, 01:09

Ok :) Będę bardzo zobowiązany!
Z góry dzięki.
Gastovski
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Piaseczno

03 Lip 2009, 13:43

Witam posiadam Honde Accord rocznik 2003 poj. 2.0 moc 150KM i chciałbym załozyć instalacje gazową. Jakie są opinie wasze na ten temat jakie instalacje polecacie itp ??
pawnap
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Warka