Interface OBD II do VW - co wybrać żeby działało?

07 Wrz 2021, 09:40

Dzięki. Przyznam szczerze, że problemy z klapką od nawiewu (lub t.p.) nie martwią mnie tak, jak brak informacji dlaczego silnik tak źle pracuje. Zwłaszcza na zimno, ale nie tylko. A przy tym pali z dotknięcia i spala o ponad litr mniej niż przed wymianą wtryskiwacza (u mechanika na wsi, gdzie mnie to dopadło). Widać jasno, że trzeba się umówić na profesjonalną diagnozę. Ale 56 złotych nie żałuję - fajna zabawka i pewnie jednak to i owo pokaże, jak choćby tę klapkę. Raz jeszcze dzięki za wsparcie. Pozdrawiam.
Dziadekw42
Początkujący
 
Posty: 62
  • 07 Wrz 2021, 09:55

    Dziadekw42 napisał(a):jak brak informacji dlaczego silnik tak źle pracuje. Zwłaszcza na zimno, ale nie tylko
    Błędów związanych z tym nie widać co nie znaczy że po podłączeniu przez np. VCDS nie pokażą się jakieś.

    Jaki masz tam silnik? Falowanie obrotów może być spowodowane różnymi problemami i warto na początek przeprowadzić dobrą diagnozę.

    Jak masz problemy z silnikiem to opisz tu silnik-vf128.htm pomożemy :wink:
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10148
    Zdjęcia: 35

    07 Wrz 2021, 12:35

    Silnik 1.6 diesel 102 KM. Skrzynia do tego dsg7 (sucha). Ogólnie uważam, że już czas wymienić olej w mechatronice, ale to przecież chyba nie może wpływać na pracę silnika ? Tak mi się zdaje, ale te przemądrzałe samochody mają takie dziwactwa, że niczego nie jestem pewien.
    Nie ma falowania obrotów. Silnik, zwłaszcza zimny, pracuje jak traktor. Jak stary traktor. Podejrzewałbym, że pracują 3 garnuszki, ale doświadczyłem padnięcia jednego (padł wtryskiwacz) i silnik nieomal stanął w miejscu. Dla mnie to spore zaskoczenie, bo samochody niegdyś na 3 garach jakoś tam jechały. A mój stanął dęba tak, że nie wiem co by się stało, gdybyśmy akurat nie wlekli się w korku. Tymczasem teraz on chodzi "regularnie" tyle, że tak jak stare chodziły na trzech. Cały samochód chodzi jak przy bunga-bunga. Ale co chyba najdziwniejsze dla mnie to to, że gdy się nagrzeje, to chodzi PRAWIE doskonale. No chyba, że mu odbije i wtedy gorący też dygocze. Właśnie ta niejednoznaczność zachowania każe mi podejrzewać, że chodzi tu o jakąś strasznie mądrą elektronikę, bo sama "mechanika" to albo jest ok albo nie jest (ak mi się dysza w gaźniku przytkała, to samochodzik przymierał, ale gdy tę dyszę przedmuchałem było po sprawie). A tu czort wi co.
    Dziadekw42
    Początkujący
     
    Posty: 62

    07 Wrz 2021, 12:42

    Wczoraj nie chciałem długo sąsiadom smrodzić pod oknami. A dziś odjechałem w zacisze (w pobliżu) i po kolei odpaliłem 6 programów diagnostycznych. Zacząłem od skasowania starych wpisów (Car Scanner), a potem kolejne uprzejmie prosiłem o odczyt błędów. WSZYSTKIE oświadczyły : 0 błędów. Czyli klops. Szukam profesjonalnego diagnosty z porządnym sprzętem. Bo po prostu boję się jeździć. Niby po nagrzaniu udaje całkiem zdrowego, ale diabli wiedzą kiedy strzeli cuś za ileś tam tysiączków.
    Dziadekw42
    Początkujący
     
    Posty: 62

    07 Wrz 2021, 13:39

    Ty piszesz że miałeś wymieniany wtryskiwacz . Ja patrzę tu i tam ( jeśli dobrze skojarzyłem ) że w Twoim silniku koduje się wtryskiwacze . A ten mechanik tylko wymienił czy również w adaptacjach zmienił kod wtryskiwacza ? Poza tym w tych programach co masz patrzyłeś tylko na błędy a w parametry bieżące też ? Masz tam parametry odchyłki dawki paliwa wtryskiwaczy od nr 1 do 4 w mg/suw ?
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4943
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    07 Wrz 2021, 14:54

    Co z kodowaniem wtryskiwacza nie wiem, ale tak się składa, że 2 albo 3 lata temu ten sam facet wymieniał mi pierwszy walnięty wtrysk i było super (ja jako emeryt prawie pół roku spędzam w letnim domku za wsią). A w parametry bieżące faktycznie nie patrzyłem. Zrobię to - dzięki za radę. (Niejaki mój imiennik Iljicz mawiał "Wiek żiwi, wiek ucziś").
    Dziadekw42
    Początkujący
     
    Posty: 62
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
      Mitsubishi Pajero Dakar
      Mitsubishi Pajero 2012 DAKAR otrzymał turbodoładowaną, 200-konną jednostkę napędową o pojemności 3,2 litra, spełniającą normy EURO5 z zamkniętym filtrem cząstek stałych DPF w standardzie. Dzięki zmodernizowanej jednostce ...

    07 Wrz 2021, 15:49

    No i jeszcze pomyślałem - czy samochód zmniejszyłby spalanie o prawie 1,5 litra (po tej wymianie) gdyby z wtryskiem było coś nie halo ?
    Czy nie może być tak, że gdzieś leciutko ucieka mu ciśnienie (albo podciśnienie) i to nieco ogłupia wszechmądrą i wszechmocną ecu tego pojazdu ?
    Dziadekw42
    Początkujący
     
    Posty: 62

    08 Wrz 2021, 09:43

    Dziadekw42 napisał(a):czy samochód zmniejszyłby spalanie o prawie 1,5 litra (po tej wymianie) gdyby z wtryskiem było coś nie halo ?
    Jeżeli wtryski dają za dużą dawkę paliwa czyli leją to oczywistym jest że po wymianie może zmniejszyć się zauważalnie jego zużycie.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10148
    Zdjęcia: 35

    09 Wrz 2021, 10:08

    Na jutro umówiony jestem u "profesjonalistów" (poleca witryna Dobry Mechanik). Sie zobaczy.
    Dziadekw42
    Początkujący
     
    Posty: 62

    09 Wrz 2021, 10:21

    No to daj znać co tam im wyjdzie z diagnozy :)
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10148
    Zdjęcia: 35

    09 Wrz 2021, 10:40

    O C Z Y W I Ś C I E :)
    Dziadekw42
    Początkujący
     
    Posty: 62

    10 Wrz 2021, 10:14

    Chłopak podpiął tablecika (po dłuższych poszukiwaniach gdzie), dłuższą chwilę błąkał się po menu i orzekł, że nic nie ma. Opowiedziałem mu historię wtryskiwaczy. Zaczął szukać czegoś, mrucząc "shit, nie można zobaczyć oddzielnie ...". Ale w końcu znalazł to, czego szukał i orzekł, że wtryskiwacze mają POWAŻNE odchyłki : +1,8 ; -1,3 : +0,04 ; -0,03. Na moje pytanie czy można to wyregulować programem, odpowiedział, że nie i że trzeba "wyjąć wtryskiwacze na stół i wyregulować". Atmosfera była miła i przyjacielska, ale wszystko to razem nie stwarzało zbyt profesjonalnego wrażenia. Chyba jeszcze spróbuję porównawczo drugiej diagnozy, tylko muszę staranniej poszukać fachowca. Może ten chłopak ma rację co do przyczyn, ale dlaczego do wysterowania wtrysków trzeba je wyciągać na stół ?
    Dziadekw42
    Początkujący
     
    Posty: 62

    10 Wrz 2021, 10:16

    P. S. No i muszę jeszcze raz sprawdzić dlaczego żaden z moich programików nie zobaczył tych odchyłek. Może to ja nie tę opcję startowałem. Zrobię to ponownie.
    Dziadekw42
    Początkujący
     
    Posty: 62

    10 Wrz 2021, 20:30

    Chyba znalazłem tego, kogo szukam. Będę u niego po niedzieli. Zaczął od tego, że MUSI POSŁUCHAĆ. Potem się podłączy do komputera. I o to mi szło. O zawodowca, dla którego komputer jest pomocą a nie zastępuje mu całej fachowej wiedzy.
    Dziadekw42
    Początkujący
     
    Posty: 62