Interface OBD II do VW - co wybrać żeby działało?

01 Wrz 2021, 15:45

Mam naiwne pytanie. Zainstalowałem sobie kilka programów diagnostycznych (torque itp) i chcę podłaczyć się z tabletem albo smartfonem do ecu swojego caddiego rocznik 2011. Dłuższy już czas oglądam różne oferty takiego interface'u i gdziekolwiek zajrzę jest informacja "dla roczników do 2004". Czy ja po prostu nie mam fartu, czy jestem za głupi żeby znaleźć łącznik caddiego rocznik 2011 z tabletem lub smartfonem ? (pod Androida). Wszystko mi jedno czy usb czy bluetooth.
P.S. Oczywiście nie chodzi mi o sprzęt drogi z najwyższej półki tylko coś na początek.
Dziadekw42
Początkujący
 
Posty: 62
  • 01 Wrz 2021, 17:17

    Najlepiej szukać takiego po BT. Tyle że te najtańsze często mają problemy i aplikacje czasem nie potrafią się z nimi dogadać.

    Coś takiego patrzyłeś? OBD Eleven [link do oferty na Allegro wygasł]
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10148
    Zdjęcia: 35

    01 Wrz 2021, 18:57

    Dzięki za link. Nie ukrywam, że tak na próbę to szukałem jednak czegoś tańszego. Nigdy wcześniej nie bawiłem się czymś takim i chciałem najpierw się temu przyjrzeć, spróbować. Ale dzięki za dobre (i zapewne słuszne) chęci. Pozdrawiam.
    Dziadekw42
    Początkujący
     
    Posty: 62

    01 Wrz 2021, 19:35

    Ty tam w silniku masz protokół komunikacyjny UDS. Nie wszystkie urządzenia go wspierają w pełni. Pamiętam że poległem w diagnozie takimi tanimi wynalazkami transportera T5 czy z silnikami tfsi. Wtedy tylko odczyt błędów i ich kasowanie . Brak dostępu do parametrów bieżących.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4943
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    01 Wrz 2021, 21:31

    I pewnie tak właśnie będzie ze mną. Ale liczę na to, że się poduczę. Kiedyś, pewnie w czasach Twojego dziadka, sami z kolegami naprawialiśmy najpierw swoje rowery, potem motocykle i przez kolejne 20 lat samochody. Potem było nieco więcej kasy a duuuuuużo mniej czasu. A samochody utraciły duszę a zyskały duuuuużo dłuższe przebiegi bezawaryjne. Ja problemu z silnikiem nie miałem od ponad 20 lat. Teraz jestem dziad-emeryt i znów mam dużo czasu a mało pieniędzy. No i gdy mi się cadic zbiesił to z czystej ciekawości chcę sobie troszkę przybliżyć co też dzieje się w tych mobilnych kramikach z elektroniką, które niektórzy nazywają współczesnym samochodem. A od czegoś trzeba zacząć. Grzebać w mechanice nie zamierzam - nie te lata, nie te oczy. Ale nie być głupkiem kiedy pan mechanik wciska ci mądrości - warto.
    P.S. Wiem, że technologia moto bardzo mi uciekła, ale w swej arogancji mam nadzieję, że może jakoś to ogarnę choć troszkę. I może nawet te 47 lat przepracowanych troszkę mi pomoże (byłem programistą).
    Dzięki za uwagi i rady.
    Dziadekw42
    Początkujący
     
    Posty: 62

    02 Wrz 2021, 11:36

    Czy mam rozumieć, że musi to być protokół ISO 14229-1 ? Tyle zdołałem wyczytać w internecie (z wykształcenia jestem matematykiem a nie inżynierem). Bo widziałem odpowiednią dla mnie ofertę ale piszą, że obsługuje protokół iso 14230.
    Dziadekw42
    Początkujący
     
    Posty: 62
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Brąz i czerń - wyjątkowa wersja Lexusa NX
      Lista specjalnych modeli Lexusa robi się coraz dłuższa. Po sedanie IS ze wstawkami w kolorze indygo oraz coupé LC pokrytym specjalnym, zielonym lakierem czas na wyjątkową odmianę Lexusa NX. SUV już wkrótce trafi ...

    03 Wrz 2021, 08:45

    Ten który Ci podałem powinien dać radę choć przyznam że sam nie testowałem go na VAGu. On obsługuje CAN UDS więc tu powinieneś mieć możliwość szerszej diagnostyki.
    Jak chcesz kupić coś tańszego to raczej będziesz miał tylko odczyt i kasowanie błędów.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10148
    Zdjęcia: 35

    03 Wrz 2021, 11:08

    Dzięki za pomoc. Właśnie zamówiłem interface w Iparts. Gość zapewniał mnie, że sprawdzał po (moim) VINie i pasuje. Sie zobaczy. Raz jeszcze wielkie dzięki za podpowiedzi, bo mało brakowało a kupiłbym coś, co mógłbym od razu wyrzucić. Wprawdzie za jedyne 5 dyszek, ale na ulicy też nie leży. Pozdrawiam.
    Dziadekw42
    Początkujący
     
    Posty: 62

    03 Wrz 2021, 11:37

    A jaki dokładnie zamówiłeś? Taki jak pisałem czy jakiś inny?
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10148
    Zdjęcia: 35

    03 Wrz 2021, 12:20

    Interface Bluetooth VGATE iCar2 ELM327
    Dziadekw42
    Początkujący
     
    Posty: 62

    03 Wrz 2021, 13:20

    Hm... ciekawe czy się nie rozczarujesz. No ale może da radę i jak na pierwsze urządzenie wystarczy. Daj znać czy z komunikacją nie będzie miał problemów i czy odczytuje dane na których Ci zależy.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10148
    Zdjęcia: 35

    03 Wrz 2021, 13:39

    Mam taką nadzieję. Dzięki - jak dotrze i spróbuję, to napiszę z jakim skutkiem.
    Dziadekw42
    Początkujący
     
    Posty: 62

    06 Wrz 2021, 19:12

    ICAR połączył się błyskawicznie i z tabletem i z telefonem.

    Torque (lite) - 0 błędów.

    MyWheels - 0 błędów.

    SDPROG :
    ===========

    9472881
    RAW CODE : 908B71
    ECU : 08
    VW : B108B71
    Hiter and climate ..... Air flow flap motor Actuater jammed.

    ==================

    365076
    RAW CODE : 059214
    ECU : 16 steering column
    ==========================

    Dla mnie to o tyle dziwne, że zarówno klimatyzacja jak i kierownica działają całkiem dobrze. Natomiast silnik chodzi co najmniej dziwnie i niepokojąco i tu zero błędów.
    Dziadekw42
    Początkujący
     
    Posty: 62

    07 Wrz 2021, 07:07

    Moja pomyłka. To, co powyżej to nie wypisał SDPROG, tylko CAR SCANNER Elm OBD2
    Dziadekw42
    Początkujący
     
    Posty: 62

    07 Wrz 2021, 09:03

    Dziadekw42 napisał(a):9472881
    RAW CODE : 908B71
    ECU : 08
    VW : B108B71
    Hiter and climate ..... Air flow flap motor Actuater jammed.
    Ten problem oznacza błąd silniczka od klapki świeżego powietrza. Kanał ssący znajduje się za schowkiem pasażera. Trzeba sprawdzić czy się nie zablokował albo coś mu przeszkadza. W tym przypadku można spróbować przywrócić podstawowe ustawienia klimatyzacji (najlepiej sprawdź w instrukcji jak się robi taki reset. W niektórych VW działało naciśnięcie na kilka sekund nawiewu na przód razem z przyciskiem od AC - poczekać aż skończy mrugać). Przed operacją skasuj błąd. Jeżeli powróci po resecie ustawień to trzeba będzie sprawdzić ten silniczek lub klapkę.

    Dziadekw42 napisał(a):365076
    RAW CODE : 059214
    ECU : 16 steering column
    Być może był jakiś błąd sporadyczny i zapisał się w pamięci. Tu najlepiej sprawdzić kasując go i sprawdzając za jakiś czas czy się pojawi.

    Pamiętaj że z tym interfejsem może nie działa sporo programów tzn. mogą one mieć dużo możliwych funkcji ale interfejs nie pozwoli na taką komunikację.

    Zerknij jeszcze na apkę "Kasowanie błędów DTC dla VAG" na Androida od "openprog" i spróbuj przez nią sprawdzić błędy.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10148
    Zdjęcia: 35