REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Kordyt napisał(a):Gdy wykręcił skrzyniię i sprzęgło, okazało się, że jest zatarta tuleja ślizgowa sprzęgła i łożysko oporowe też jest zatarte, wysprzęglik się zacina i poduszka skrzyni jest poniszczona. Luźny też był wybierak skrzyni biegów tam element był przykręcony luźno na śrubkę i cały latał. Wszystkie te elementy powymieniał i testował auto.
Jeżeli te elementy faktycznie były w takim stanie jak powiedział Mechanik to wymagały one wymiany. Czy poprosiłeś o stare części które zostały po ich wymianie na nowe? Warto zawsze poprosić i ich zostawienie do wglądu wtedy masz zawsze większą pewność że zostały wymienione jak nie masz zaufania do Mechanika.Kordyt napisał(a):Moje pytanie: jeśli to wszystko faktycznie to skrzynia, to znaczy, że te ostatnie naprawy były zbędne i wywaliłem kasę w błoto ?
Jeżeli przy wciśniętym sprzęgle stukanie znika to może to sugerować że problem leży w skrzyni biegów.Kordyt napisał(a):Czy jeśli to skrzynia, to czy może ona powodować stukanie, gdy auto jest na biegu jałowym ?
Typowe objawy uszkodzonej skrzyni. Jak wciskasz sprzęgło, to odłączasz skrzynię od silnika i wtedy jest cisza, bo wałek w skrzyni się nie kręci.Kordyt napisał(a):Z okolic silnika słychać było stukanie w rytm drgań silnika, gdy auto stało na biegu jałowym. Było to dość głośne. Podczas jazdy w zakresie obrotów 2,5-4 tyś obrotów i gwałtownym puszczeniu pedału gazu pojawiało się charczenie jakby zębatek czy jakiegoś szybkiego drgania/brzęczenia.
Podczas jazdy po autostradzie (trzeba było jechać przynajmniej z 30 min) z prędkością 140-150 km/h i puszczeniu gazu pojawiało się mega głośne buczenie.
Każdy z objawów dźwiękowych znikał po ponownym wciśnięciu gazu albo po wciśnięciu sprzęgła.
Kordyt napisał(a):Do tego po wspomnianej wymianie sprzęgła zaczął skakać drążek skrzyni przy dodawaniu i puszczaniu gazu.
Kordyt napisał(a):Gdy wykręcił skrzyniię i sprzęgło, okazało się, że jest zatarta tuleja ślizgowa sprzęgła i łożysko oporowe też jest zatarte, wysprzęglik się zacina i poduszka skrzyni jest poniszczona. Luźny też był wybierak skrzyni biegów tam element był przykręcony luźno na śrubkę i cały latał.
Kordyt napisał(a):Pierwszy mechanik stwierdził, że to skrzynia i że takie objawy się pojawiły bo było w niej mało oleju, coś się zatarło i jak dolał dodatkową porcję oleju to mogły pojawić się przez to takie objawy.
Kordyt napisał(a):Pierwszy mechanik stwierdził, że to skrzynia i że takie objawy się pojawiły bo było w niej mało oleju, coś się zatarło i jak dolał dodatkową porcję oleju to mogły pojawić się przez to takie objawy.