IX35 automatyczna skrzynia biegów

28 Lut 2022, 17:13

Mam ix35z automatyczną skrzynią biegów i zastanawiam się czy zawsze trzeba wciskać przycisk po prawej koło lewarka aby wrzucić bieg, czy coś jest uszkodzone ? Dodam że ASO twierdzi że trzeba wciskać, natomiast wydaje mi się to bardzo dziwne.
Aldik1980
Nowicjusz
 
Posty: 10

28 Lut 2022, 18:01

O który przycisk Ci dokładnie chodzi? Taki który jest na lewarku/dźwigni?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35

28 Lut 2022, 18:24

Na lewarku nic nie ma, jestem jeden na panelu ok 2cm na prawo od lewarka ;)
Mam wrażenie ze po wciśnięciu hamulca powinna się odblokować możliwość wrzucenia biegu.
Aldik1980
Nowicjusz
 
Posty: 10

28 Lut 2022, 18:46

Możesz zrobić zdjęcie tego przycisku i wrzucić do tematu na forum jako załącznik?

Zerknąłem do instrukcji Hyundaia i obsługi automatu i tam tak to jest przedstawione.

Przycisk po lewej (na lewarku) to jest taka dodatkowa blokada żebyś niechcący nie przestawił lewarka w niewłaściwe miejsce które mogło by uszkodzić skrzynię. Oczywiście nie zawsze ten przycisk jest wymagany. Bardzo dobrze to pokazuje załączony obrazek na którym masz oznaczone strzałkami kiedy można zmienić przełożenie bez wciskania tego przycisku, dalej kiedy wymagane jest jego wciśnięcie wraz z pedałem hamulca, no w trzecim wariancie wymagane wciśnięcie tylko tego przycisku bez hamulca.

Załączony schemat jest z instrukcji Hyundai dla automatycznej skrzyni biegów pokazuje jaką funkcję pełni przycisk blokady. Jednak trzeba pamiętać jeszcze o tym "Przed zmianą położenia selektora z N na inne należy zawsze wciskać pedał hamulca"..

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Teraz po kolei zaczniemy od pozycji P:
P -> R - wciskamy przycisk + pedał hamulca
R -> N - przesuwamy bez wciskania
N -> D - przesuwamy bez wciskania*
D -> (+/-) lub 3, 2, 1 - przesuwamy bez wciskania

Teraz w odwrotnej kolejności:
(+/-) lub 3, 2, 1 -> D - przesuwamy bez wciskania
D -> N - przesuwamy bez wciskania
N -> R - wciskamy przycisk*
R -> P - wciskamy przycisk*

*UWAGA: Przy zmianach z N -> R i N -> D oraz R <-> P zawsze wciskamy hamulec nożny. Bez niego próba przełączenia biegów może skutkować uszkodzeniem skrzyni.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35

28 Lut 2022, 20:54

Dziękuje Ci za zainteresowanie . Ja mam inny lewarek już ten z instrukcji .
Tutaj zdjęcia

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Aldik1980
Nowicjusz
 
Posty: 10

28 Lut 2022, 22:26

To jest przycisk tzw. serwisowy żeby zmienić przełożenie skrzyni jak nie ma np. kluczyka w stacyjce. Moim zdaniem nie trzeba go wciskać przy zmianie przełożeń jak normalnie użytkujesz auto.

SHIFT LOCK - mówi nam, że możemy zmienić położenie dźwigni zmiany biegów w warunkach serwisowych, gdy nie działa stacyjka lub gdy nie można wcisnąć pedału hamulca (funkcja ta uruchamiana jest przyciskiem lub kluczykiem)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    W obszarze niezabudowanym bardziej niebezpiecznie
    Pomimo tego, że do większości wypadków dochodzi w obszarze zabudowanym (70%), to kiedy mają miejsce poza tym terenem, traci w nich życie więcej osób. W co piątym ginie człowiek, podczas gdy w wypadku w strefie ...

28 Lut 2022, 23:59

Tak też myślałem. Problem w tym, że u mnie nie da się inaczej. Pytanie co za tem się zepsuło ?
Aldik1980
Nowicjusz
 
Posty: 10

01 Mar 2022, 09:12

Nie wiem dokładnie jak to jest w Twoim przypadku ale chyba kluczyk w stacyjce powinien zwalniać tą blokadę. Ten przycisk ewidentnie służy do tego żeby zmienić położenie dźwigni biegów jak nie masz kluczyka w stacyjce.

Masz instrukcję oryginalną od tego auta?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35

01 Mar 2022, 10:39

Rokiko napisał(a):SHIFT LOCK - mówi nam, że możemy zmienić położenie dźwigni zmiany biegów w warunkach serwisowych, gdy nie działa stacyjka lub gdy nie można wcisnąć pedału hamulca (funkcja ta uruchamiana jest przyciskiem lub kluczykiem)

Dokładnie tak. Taki przycisk jest też w innych autach z ASB.
Rokiko napisał(a):Nie wiem dokładnie jak to jest w Twoim przypadku ale chyba kluczyk w stacyjce powinien zwalniać tą blokadę

Nie pamiętam jak w tym aucie, ale np w Nissanie podczas zmiany położenia lewarka tą blokadę z lewarka, czyli ten przycisk, aktywuje wciśnięcie hamulca nożnego. Tu może być to samo. Dlatego w instrukcji pisze, że przy zmianie pozycji lewarka należy wcisnąć pedał hamulca. Blokada ta zabezpiecza też przed przypadkową zmianą pozycji lewarka podczas jazdy ( żeby np. z D nie przełożyć podczas jazdy na 2 czy 1 czy R )
Zerknij, czy po wciśnięciu hamulca świecą ci światła stopu. Popatrz, czy przy pedale hamulca nie ma tam jakiegoś czujnika. ewentualnie podjedź do warsztatu, gdzie zajmują się ASB lub nawet na ASO i tam zapewne sie dowiesz co odblokowuje lewarek - czy stacyjka czy pedał hamulca.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Mar 2022, 13:04

Stacyjki nie mam tylko przycisk start .
Na dniach rozbiorę ten lewarek i zobaczę co tam w środku siedzi . Podepnę tez komputer i zobaczymy jakie błędy wywali.
Aldik1980
Nowicjusz
 
Posty: 10

01 Mar 2022, 13:15

Ok to czekamy na info.

Z którego roku masz tego ix35 i jaki silnik?

Aldik1980 napisał(a):ASO twierdzi że trzeba wciskać, natomiast wydaje mi się to bardzo dziwne
Na pewno nie przy codziennej jeździe.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35

01 Mar 2022, 13:23

Myśle, że ASO jest mało kompetentne :(
Rok chyba 2014, dokładnie nie wiem. Auto zostawił mi do ogarnięcia kolega. Silnik 2.0 diesel ok 184KM jak sie nie mylę .Napęd na 4. Fajne takie zadbane a ten przycisk to juz wygląda jakby od dawna był wciskany hmm.
Aldik1980
Nowicjusz
 
Posty: 10

01 Mar 2022, 13:30

Mam znalazłem info odnośnie dokładnie tej skrzyni którą masz :)
Załączam ją w PDF i w skrócie nie musisz wciskać tego przycisku jak wszystko działa poprawnie bo wciśnięcie hamulca zwalnia blokadę.

U ciebie może być właśnie to zwalnianie blokady za pomocą hamulca uszkodzone.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35

08 Mar 2022, 20:59

Rozebrałem dzisiaj lewarek. Nie działał elektromagnes, naprawiłem i dając mu prąd na krótko działa, niestety po jego naprawie nadal jest jakiś problem. Powinien do niego dochodzić prąd 12-14 v po naciśnieciu pedału hamulca. Niestety coś jest nie tak, jakby gdzieś jakieś zwarcie, bo gdy mierze na wtycze to czasami jest 10 czasami 11 a jak wcisne hamule to pojawia się ok 1,5-2 V więcej a mimo to silniczek nie reaguje. Macie jakieś pomysły ? Gdzie idą dalej przewody, do jakiego sterownika ?

https://drive.google.com/file/d/1qMiizo ... mF42V/view
Aldik1980
Nowicjusz
 
Posty: 10

08 Mar 2022, 23:40

Przy pedale hamulca powinien być czujnik który informuje sterownik o podaniu napięcia lub bezpośrednio z niego napięcie idzie do tego elektromagnesu.

Nie widzę zdjęć które dodałem bo bie mogę się zalogować na smartfonie. Wrzucaj następnym razem zdjęcia jako załącznik do tematu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35