
Wpierw napiszę
minusy
- Słabo wyciszona komora silnika, przy wyższych prędkościach słychać jego pracę.
- Skrzynia nie chodzi precyzyjnie, delikatnie ''haczy''
-Przy wyższych prędkościach przydał by się 6 bieg, obroty w stosunku do prędkości to 90km/h 1800 obr. 120km/h 2500 obr. 140km/h 2900 obr.
- Dość słaba blacha, korozja siada na podłogę, progi, ranty błotników przednich, rant maski, zawieszenie także tu trzeba pilnować
- Niższej trwałości układ wtryskowy, mój egzemplarz na już pokaźny przebieg i układ wtryskowy jeszcze nie robiony ale słychać już głośniejszą pracę wtryskiwaczy przy obciążeniu. Kompletna naprawa z czyszczeniem układu ok 4 tysiące.
- Znikome wyposażenie w tej wersji silnikowej które w podstawie kończy się na klimatyzacji manualnej, elektycznych szybach, 6x airbag el. lusterka i..... i chyba tyle, nie ma nawet komputera pokładowego a nawet wskaźnika temp zewnętrznej

- Tak myślę co tu jeszcze wrzucić do wad i nie mogę wymyślić
Plusy
- elastyczny, dynamiczny i przy tym dość ekonomiczny silnik, przy mojej ciężkiej nodze spalanie wychodzi mi 6.2 litra ale jak dobrze przyciskam to nawet bliżej 7 dochodzi.
- Dobre prowadzenie pomimo prostego zawieszenia
- Dobra widoczność
-Niezłe nagłośnienie
- Bardzo ładnie wykonane wnętrze i miekkich materiałów, wszystko ładnie spasowane, wnętrze jest trwałe, u mnie nie ma totalnie żadnej oznaki zużycia.
- Bardzo duży bagażnik jak na taki segment
-Tanie części eksploatacjne, dla przykładu ceny znanych producentów z iparts
-filtr oleju KAMOKA 13 zł FILTRON 21 zł
-filtr paliwa KAMOKA 41 zł
-filtr powietrza FILTRON 31zł
-filtr kabinowy KAMOKA 26 zł
- Bardzo duży wybór w zamiennikach np wahacze główne od 120 zł za jakiś śmietnik, za dobry zamienik ok 200 zł
- rozrząd na łańcuchu (dożywotnio) a jeżeli jednak komuś udało by się wykorzystać jego możliwości to kpl rozrząd kosztuje niecałe 1000 zł
- prosta do bólu budowa, nie ma tu nowoczesnych rozwiązań które przysparzały by kłopotów
- niepowtarzalny wygląd dzięki któremu wygląda na droższego niż faktycznie jest i przyciąga wzrok

- używane części dostępne za grosze ze względu na sporą ilość sprowadzanych aut z anglii na części.
Auto bazuje na płycie podłogowej Forda Mondeo, wiele części też z niego pochodzi i ciekawą sytuacją jest to że części czasami są tańsze niż do Mondeo, szukamy części o tym samym numerze i okazuje się że do Jaga jest taniej

Do tej pory naprawy które wykonałem to
- Serwo z pompą 120 zł używka + wymiana płynu hamulcowego
- konserwacja podwozia ponieważ już były wykwity rudej
- kompresor klimatyzacji 620 zł + nabicie 200 zł
- tarcze przód, klocki przód tył brembo + zestaw regeneracyjny 420 zł
- rolka napinacza, rolka prowadząca, pasek osprzętu SKF 120 zł
uważam że pieniądze jakie trzeba za niego zapłacić w stosunku do tego co oferuje i rocznika jest bardzo dobry jeżeli ktoś akceptuje prostotę. Sam nie miałem nawet świadomości jak na ludzi działa statuetka na masce, bardzo często mi się zdarza że na światłach ludzie pokazują mi ''okejki'' z aut obok lub na parkinach podchodzą do mnie mówiąc że bardzo ładne auto itd


A tutaj zdjęcia mojego kocura