Jaguar x type, problem z odpowietrzeniam

09 Maj 2018, 20:37

Historia zaczęła się tak że po naciśnięciu hamulca nie wracał 1 z przednich tłoczów, wszystko było rozebrane i wyczyszczone chodzi nie było brudne, wymienione przewody elastyczne i dalej bez zmian. Doszliśmy że w płynie są jakieś gluty wiec cały płyn poszedł do zlania zbiorniczek wyczyszczony (pompa nie wyciągtana) przewody wydmuchane ciśnieniem, wszystko złożone do kupy i nic, przewody przy pompie odkręcone i ciśnienie jest takie że palcem nie da rady przytrzymać ale juz do pompy absu nie daje rady dopchnąć. Z jednego przewodu idzie a z drugiego nie. O co chodzi?
Jest jakiś magiczny sposób jak standardowe metody zawodzą?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16704
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Maj 2018, 08:43

Może zaworki w pompie ABS szwankują i stąd te problemy? Jeżeli były brudy w układzie to skąd wiesz że w pompie jest już czysto i nic ich nie blokuje?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Maj 2018, 09:18

Odkrecone przewody przy pompie hamulcowej i podczas pompawania ciśnienie jest takie że nie dam rady palcem przytrzymać wejscia to pompa ciśnie prawidłowo. Dziś wszystie przewody pozalewałem bezpośrednio strzykawką i efekt jest taki że leci z odpowietrzników jak krew z nosa a ciśnienia nie ma. Mechanicy mogą mnie umówić dopiero za tydzień a ja nie mam tyle czasu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16704
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Maj 2018, 09:36

Kao napisał(a):Odkrecone przewody przy pompie hamulcowej i podczas pompawania ciśnienie jest takie że nie dam rady palcem przytrzymać wejscia to pompa ciśnie prawidłowo
No tak, a za przed i za ABSem sprawdzałeś jakie jest ciśnienie?
Jak będzie ok to pozostają tylko przewody między ABS a zaciskami.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Maj 2018, 12:40

Kacper napisał(a):a za przed i za ABSem sprawdzałeś jakie jest ciśnienie?
do asb w ogole nie dochodzi cisnienie. leci jak krew z nosa.
Rozebrałem pompe i widzę że na jednej sekcji jest mniejsze ciśnienie zasysania i wypychania, tak powonno być czy obie mają pracować z takim samym ciśnieniem?
wyciągnąłem tłoczek z pompy ale nie widzę nic podejrzanego, gumki ładne syfu tez nie ma. Jedyne co mnie zastanawia to gumka główna, jest taka miękka, nie wiem czy taka powinna byc czy ma byc sztywniejsza.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16704
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Maj 2018, 20:05

Kao napisał(a):Jedyne co mnie zastanawia to gumka główna, jest taka miękka
A przed naprawą patrzyłeś co jest w zbiorniczku na płyn ? Płyn hamulcowy czy jakieś dolane g....no np. olej napędowy.? Dzisiaj wziąłem się za alfinę 145 z przypadłością blokowania się tylnego koła . W zbiorniczku był olej . Tak nie przesadzam - prawdopodobnie olej silnikowy :mrgreen: Wymontowałem pompę , rozebrałem i wszystkie uszczelki miękkie , rozwleczone . Wiesz że tam są gumki nie odporne na wszelkie frakcje olejowe.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4942
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pasy Smart Kid Belt
    Szukam informacji na temat pasów smart kid belt, co o nich sądzicie? Czy w przypadku starszaków mogą się sprawdzić. Czy te pasy chronią przed nurkowaniem dziecka podczas wypadku?
    Z pasażerem w samochodzie mniej bezpiecznie?
    Rozproszenie uwagi kierowcy może stanowić poważne zagrożenie bezpieczeństwa jazdy. Nie bez wpływu na koncentrację podczas prowadzenia pojazdu pozostaje zachowanie innych osób obecnych w samochodzie. Nawet zwykła rozmowa ...

10 Maj 2018, 20:15

bonifacy napisał(a):A przed naprawą patrzyłeś co jest w zbiorniczku na płyn ?
tak jak napisałem wyżej
Kao napisał(a):Doszliśmy że w płynie są jakieś gluty wiec cały płyn poszedł do zlania zbiorniczek wyczyszczony (pompa nie wyciągtana) przewody wydmuchane ciśnieniem, wszystko złożone do kupy i nic,

ale dorwałem druga pompe hamulcową i udało się odpowietrzyć, z oporami ale się udało. Co z tego jak problem z hamulcami dalej wystepuje. Cały czas blokuje hamulce a wystarczy że popuszczę którys odpowietrznik i same wszystkie się cofają a najbardziej grzeje się jedno z kół te same co na samym początku. Czy serwo może mieć coś z tym wspólnego? bo już takie podpowiedzi usłyszałem. Jeszcze na myśl mi przychodzi że w pompie ABS jest jeszcze syf i cos blokuje ale przelelismy z 1.5 litra płynu wiec ciężko w to uwierzyć
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16704
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Maj 2018, 20:30

blokowanie kół po dopuszczeniu hamulca ........ odkręcenie odpowietrznika uzdrawia .........to nic innego jak brak powrotu płynu. Pompa w stanie spoczynku za bardzo napięta ( brak powrotu poprzez przesłonięte otworki - nie potrafię tego bardziej wytłumaczyć ) A jak tam jest z czujnikiem stopu ? Np. w maluszku za bardzo wkręcony dawał takie objawy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4942
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Maj 2018, 23:01

bonifacy napisał(a):A jak tam jest z czujnikiem stopu ?
nie wiem konkretnie o co pytasz :unsure:
Jeszcze sprawdzę czy jak odkręce przewód przy samej pompie to też hamulec odpuści. Jeżeli nie to coś przy abs wychodziłoby
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16704
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Maj 2018, 19:51

Problem rozwiązany, winne było serwo.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16704
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4