Jaguar XF 3.0 diesel - czy to model warty uwagi?

09 Gru 2022, 17:11

Witam wszystkich ,zapytam tak czy do 40 tys kupie xf z 3,0 diesel wartego uwagi?? i na co zwrócić uwagę przy zakupie, mam dość niemieckiej motoryzacji i chciałbym zacząć przygodę z jaguarem, dzieki z gory :ok:
bazyli123
Nowicjusz
 
Posty: 9

15 Gru 2022, 19:48

Na co zwrócic uwage przy zakupie tego auta?! Na to ,czy juz po finalizacji,portfel pozostał dalej pękaty,tak jakby nie ubyło z niego ani jednego banknota o nominale 500 zł,jakosc tego auta nie budzi zastrzeżeń,ten silnik jest udany w przeciwieństwie do 2.7 (HDI),który ma odchudzony wał do tego stopnia,że potrafi ot tak sobie pęknać,tutaj juz tego nie ma,ciazko jest się do tego auta z tym silnikiem przyczepić,jedynie tylko te koszty serwisu i utrzymania,czy za 40 tyś kupi Jaguara w bdb stanie?! Ja w to wątpię,osobiście nie pakowałbym się w te markę,ale przyznaję rację jesli chodzi o opinię tycząca Niemców,no ale ciężko jest kupić jakiekolwiek auto tej klasy za 40 tys zł,które nie będzie potrzebować podstawienia pod mordę stogu siana,pola sałaty,czy stada antylop Gnu,jak w tym przypadku,to jest jedyny problem,Kolego,dobrze się zastanów.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Gru 2022, 13:48

Dzięki wielkie,troszkę pytałem tu i tam i muszę stwierdzić że większość osób narzekała na utrzymanie kotka,wygoda jest owszem, komfort jazdy nie ma do równać,ale mówią jak Ty że lepiej szukaj czegoś innego nie pchac się w Jaguara bywa kapryśny
bazyli123
Nowicjusz
 
Posty: 9

19 Gru 2022, 22:47

Problem kosztów nie tyczy tylko Jaguara,sam zastanawiałem się nad zakupem W211 tki,3,2 CDI polift,2008 r,koszt 38 tyś zł kilka lat temu,przebieg pewny ok.180 tyś km(znajomy miał),ale wygrał rozsądek,gdyby to był silnik przedliftowy,to bym kupił,niestety z V6 tkami i bywa róznie,zwłaszcza pneumatyczne zawieszenie,czy napęd na 4 koła mnie odstraszyły,kupiłem sobie W210 2.9 TD z przebiegiem 330 tys km ,jeżdze juz 18 miechów,zero awarii,a jeżdżę non stop,nie wziął ani kropli oleju,pali na mrozie fenomenalnie,zero korozji.Obecnie brałbym pod uwagę gdybym miał coś kupić ,BMW E60 z 3 litrowym dieslem,pod warunkiem,że nie liczyłby się dla mnie wiek auta,tylko jego stan i rozsądny przebieg,czyli auto już nie młode,szwagier brata kupił sobie za 40 tyś i też od roku żadnej awarii,miał młodszy model,dał za niego ponad 200 tyś zł i ładował tylko w nie kasę.Kolego idż też tym tropem.Auto musi posiadać pancerny silnik oraz skrzynię biegów,w młodszych modelach już tego nie ma.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Gru 2022, 01:07

PhantomASA1 napisał(a):korozji.Obecnie brałbym pod uwagę gdybym miał coś kupić ,BMW E60 z 3 litrowym dieslem,pod warunkiem,że nie liczyłby się dla mnie wiek auta,tylko jego stan

Odradzasz Jaga psioczysz na 3,2 CDI a piszesz że kupiłbyś E60 :ok:

Żeby nie było że jestem tendencyjny proponuje zobaczyć na forum BMW co "miłośnicy" opisują jako serwis wszystkiego co jest wokół silnika 3,0d odcedzić podnieciuchów, użyć kalkulatora i policzyć :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Gru 2022, 18:23

No tak z tym, że dalszy mój sąsiad miał kiedyś E60 z silnikiem wiadomym, spotkałem go, byłem ciekaw jak się mu sprawuje, gdyż wiedziałem, że jeździ kilka lat, od razu zorientowałem się, że facet kumaty w kwestii motoryzacji, kupił auto z przebiegiem poniżej 200 tyś km, miał łatwiej, gdyż siostra wyszła za Niemca, nie powiedział mi ile zapłacił ale zapewnił iż zdecydowanie powyżej średnich cen rynkowych, awarie? Przez pierwsze 500 tyś km żadnej awarii poza serwisami wiadomymi i oczywistymi, przy tym przebiegu zaczął szwankować jeden wtryskiwacz, kupił używany sprawny, koszt niewielki, klapy wirowe? Wiedział o tym ustrojstwie, od razu po zakupie sprawdził ich stan, bez zastrzezeń, gdy auto zbliżało się już do pułapu przebiegu przy, którym wypadałoby do nich zajrzeć, usunął je i poszła tzw. zaślepka, auto sprzedał przy przebiegu 650 tyś km, dalej bez awarii. Posiadacze na forach mogą psioczyć, są pewni przebiegów swoich aut?!. Myślę, że średni przebieg minimalny tych aut opiewa o ok.700 tyś km do miliona i więcej. Jarpen Emeletele na YT prezentuje Passata 3 letniego z przebiegiem 800 tyś km,(cos około tego, juz nie pamiętam dokładnie, auto stało na komisie w Niemczech, jedyna oznaka użytkowania to delikatne przetarcie na kierownicy, warto poszukać ten jego filmik. Auto Krytyk z kolei ukazuje minimany przebieg W211 tek w Niemczech, filmik z przed kilku dobrych lat, najniższy przebieg 650 tyś km, średni 800 w Polsce w tym samym czasie ok.180 tyś km, to ja się pytam, jak użytkownicy mają nie psioczyć?! Każdy wie, że do takiego auta trzeba władować wór kasy. Jest taka złota zasada, jeśli kupujesz Mercedesa S klasy np.W221 w cenie ok.50 tyś zł, bądź przygotowany na to, że możesz włożyć w niego 100 tyś zł. Ta zasada świetnie sprawdziła się w przypadku CLS-a mojego kolegi, za auto dał 24 tyś zł, zaraz po przyjeździe do domu gdy silnik szlag trafił i ujawniła się potencjalna lista koniecznych wymian części, mechanik wstępnie wycenił koszt na 50 tyś zł, bez robocizny, auto stoi, nie opłaca się naprawiać, 24 tys zł plus inne koszty w błoto. J XF w cenie 40 tys zł może z powodzeniem wciągnąć w krótkim okresie czasu 80 tyś zł, takie są realia.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus Design Dome: gdzie technologia spotyka tradycję
    W mieście Toyota City, w japońskiej prefekturze Aichi, znajduje się studio designu Lexus Design Dome, odpowiedzialne za wszystkie kreatywne procesy Lexusa. Tutaj Lexus prowadzi wszystkie etapy projektowania auta – od ...

20 Gru 2022, 20:02

PhantomASA1 sorki kolego przy tej ilości bmw które przeszły przez moje ręce w tym sztuki które były kupione jako nowe nie będę komentował tych setek tysięcy kilometrów bez awarii. Abstrakcja :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Gru 2022, 00:20

Abstrakcją to jest ilość usterek w Twoich rękach, sory. Ale Panowie nie o tym, pytanie było krótkie i treściwe a tu Phantom się rozkręcił o niczym. Albo bo Jagu albo o niczym, konkrety.......
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Gru 2022, 00:41

Kao napisał(a):Abstrakcją to jest ilość usterek w Twoich rękach, sory


Dlatego lubie opowieści o setkach tysięcy kilometrów bez awarii :D
Ale wiem w Pl w salonach sprzedają drugi sort aut a te sprowadzone to trupy bo miały liczniki cofane :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Gru 2022, 15:37

Ktoś mi powie,ze BMW z silnikiem M57 nie jest w stanie bezawaryjnie pokonać 500 tyś km?! Ja fiatem 126 p zrobiłem do pierwszej awarii,czyli konieczności wymiany łańcucha rozrządu 180 tyś km,w tym czasie wymieniałem tylko dwa razy przeguby oraz grzebałem przy aparacie zapłonowym,silnik chodził idealnie,Renault Clio I oraz II ,obydwa przy 200 tyś km wymagały tylko regulacji luzu zaworowego,.Kolego Szybki,i o to chodzi,mają cofane z reguły 3 krotnie,auto ma ponad milion i narzekanie,że się sypie,500 tyś km dla E60 to bułeczka z masełkiem,warunek,trzeba mieć taie auto od nowości i serwisowaćjak należy.Warto ogladnaćkanałmiłosnika BMW Leszko Moto,on wszystko pięknie tłumaczy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Gru 2022, 17:03

Panowie a co powiecie o 300c,kiedyś już chciałem takiego kupić byłem nawet oglądać na zdjęciu 10/10 na żywo sama rdza, czy one już tak mają czy poprostu źle trafiłem?
bazyli123
Nowicjusz
 
Posty: 9

24 Gru 2022, 17:35

300C to bezpieczna opcja, tanie fajne v8, co do rdzy, ciężko jest cos trafic w super stanie, jeden ma trochę więcej inny trochę mniej.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Gru 2022, 17:56

Tak ogólnie na co zwrócić uwag, bo przyznam się 300c,swoim wyglądem robi wrażenie,a nie chciałabym kupować wyłącznie oczami
bazyli123
Nowicjusz
 
Posty: 9

24 Gru 2022, 18:23

Na temat tego auta jest praktycznie wszystko w GOOGLE,ja tylko mogę dodać,że znajduje się na liście 100 najlepszych aut używanych,prześwietlono tylko modele,które kulaja się po świecie juz długawo,są pomijane i zapominane ale to mocni zawodnicy,niemieckich aut b.mało,ale zaznaczono tylko, że ze względu na ekstremalne wyeksploatowanie,co ciekawe,podkreślano,że 300 c to dosyć łatwy w naprawie Nosorożec,silniki V6,V8 świetnie nadają się do lpg,sa to silniki solidne i jeszcze względnie proste,wisienką na torcie jest SRT 8 z napędem na 4 koła,fenomenalne zdolności jezdne zimą,no ale cóż,snieg boi się rogu nosorożca,podkreślano wielką frajdę z jazdy,chociaż z pewnością układy jezdne Niemców są lepiej zestrojone i bardziej precyzyjne,ale klimat jaki daje to auto jest niezwykły,mnóstwo aut sprowadzonych z USA,to jak maja nie gnić,jeśli spawane?!Nic nie było o typowej przypadłości,czyli rdzy.No cóż,trudno jest znależć model ,z silnikiem benzynowym,o którym można powiedzieć,że możliwy jest problem z elektroniczną przepustnicą i alternatorem i to w zasadzie wszystko,mechanicy sobie radzą z tymi silnikami,dopracowane konstrukcje starej inżynierii,czyli solidne.Po zakupie tylko trzeba wiedzieć jak do tych wielotłokowców podejść by nie zatrzeć.Co najwazniejsze,nie trudno o niewyeksploatowane auto,no i ceny w stosunku do prezentowanej jakości,to wzięto pod uwagę przede wszystko,jedno pewne,auto nietuzinkowe,którego nie da się nie zauważyć na drodze.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Gru 2022, 19:11

PhantomASA1 napisał(a):proste,wisienką na torcie jest SRT 8 z napędem na 4 koła,fenomenalne zdolności jezdne zimą

Srt jest rwd :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10788
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe