BRODATY napisał(a):Na pewno Jimny, Vitara czy Patrol nie jest typowym autem miejskim. To są samochody terenowe i jak sama nazwa wskazuje skonstruowane są do jazdy w terenie. Na seryjnych kółkach można dość sprawnie poruszać się w lekkim terenie.
dokładnie to samo co jimnim czy patrolem na seryjnyej szosowej gumie zrobisz RAV4 czy golfem 2
![Mr. Green :mrgreen:]()
serio, a to przeca typowo miejsckie auta nie?
i tu nie chodzi o prześwit kąty natarcia cuda na kiju tylko o najzwyklejszy brak przyczepności na seryjnej oponie (tak te auta wyjeżdżają na szosowych kapciach i nic tego nie zmieni), zwykła mazista kałuża może pokonać patrola na ciulowej oponie z braku zwykłej przyczepności
![Wink :wink:]()
podczas gdy rzeczona rawka czy golf na podobnej gumie (bieżniku bo wielkość adekwatna do swojego seryjnego rozmiaru) to przejadą ze względu na znikomą mase w porównaniu do patrola, ale niestety w 90% przypadków jazdy w terenie (nie tylko ciężkim) rozbija się o przyczepność, i to jest podstawowa i najważniejsza rada dotycząca jakiejkolwiek jazdy w terenie, zanim pojedziesz w teren kup opony w teren
im cięższy teren tym potrzeba więcej przyczepności(im cięższy teren, tym trudniej o jakąkolwiek przyczepność
![Mr. Green :mrgreen:]()
), im więcej przyczepności tym potrzeba więcej momentu obrotowego żeby jechać im więcej momentu tym mocniejsze podzespoły... i to się nazywa wyścig zbrojeń który dopada każdego jeżdżącego w terenie
![Mr. Green :mrgreen:]()