Jak bezpiecznie jeździć w trudnym terenie?

14 Gru 2013, 21:00

Dokładnie :ok: Podczas rajdu jak nie zaryzykujesz to nie wygrasz tak jest prawda :)
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

15 Gru 2013, 13:53

samurajsj700 napisał(a):Podczas rajdu jak nie zaryzykujesz to nie wygrasz tak jest prawda :)

Nawet po rajdach nie trzeba jeździć - kluby mają zazwyczaj "swoje" tereny, które udostępnia UM i tam się bawią. A ciekawostką jest to, że sama jazda to tak naprawdę nie jest taka fajna jak wyciąganie się z błota :D Co to za przyjemność jechać w terenie i przejechać bez zakopania się :?: Żadna frajda :)
Jak się to mówi "błoto wciąga" :twisted:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Gru 2013, 18:42

zgadzam się nie ma to jak uciorac auto po dach i przy okazji zaliczyć kąpiel błotna, darmowe spa gwarantowane to najwięcej lubię w tym sporcie :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

15 Gru 2013, 22:58

BRODATY napisał(a):Na pewno Jimny, Vitara czy Patrol nie jest typowym autem miejskim. To są samochody terenowe i jak sama nazwa wskazuje skonstruowane są do jazdy w terenie. Na seryjnych kółkach można dość sprawnie poruszać się w lekkim terenie.

dokładnie to samo co jimnim czy patrolem na seryjnyej szosowej gumie zrobisz RAV4 czy golfem 2 :mrgreen: serio, a to przeca typowo miejsckie auta nie?
i tu nie chodzi o prześwit kąty natarcia cuda na kiju tylko o najzwyklejszy brak przyczepności na seryjnej oponie (tak te auta wyjeżdżają na szosowych kapciach i nic tego nie zmieni), zwykła mazista kałuża może pokonać patrola na ciulowej oponie z braku zwykłej przyczepności :wink: podczas gdy rzeczona rawka czy golf na podobnej gumie (bieżniku bo wielkość adekwatna do swojego seryjnego rozmiaru) to przejadą ze względu na znikomą mase w porównaniu do patrola, ale niestety w 90% przypadków jazdy w terenie (nie tylko ciężkim) rozbija się o przyczepność, i to jest podstawowa i najważniejsza rada dotycząca jakiejkolwiek jazdy w terenie, zanim pojedziesz w teren kup opony w teren :ok:
im cięższy teren tym potrzeba więcej przyczepności(im cięższy teren, tym trudniej o jakąkolwiek przyczepność :mrgreen: ), im więcej przyczepności tym potrzeba więcej momentu obrotowego żeby jechać im więcej momentu tym mocniejsze podzespoły... i to się nazywa wyścig zbrojeń który dopada każdego jeżdżącego w terenie :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Gru 2013, 22:04

Wiesz, jak ktoś sobie kupi Rosomaka do jazdy po mieście to nie znaczy że jest to typowo miejskie auto :wink:
Ja doskonale rozumiem o co Ci chodzi z przyczepnością, trakcją, masą itp ale... mi chodzi o budowę pojazdu. Rama, sztywne mosty, mocniejsze podzespoły o których wspomniałeś, wykrzyż. Patrol na szosowej gumie ma szansę przejechać nie tracąc kontaktu z podłożem tam gdzie inne autko będzie wisiało z dwoma kołami w powietrzu. Seryjna terenówka często ma chociaż LSD które pomoże zachować trakcję.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

28 Gru 2013, 15:44

Witajcie,

Osobiście wybierając się w trudny teren, radzę przede wszystkim sprawdzić, co to oznacza "trudny teren". Czy jest glina, błoto, piasek? Każde podłoże będzie miało inne wymagania i nie zawsze problem rozwiążą tylko opony.

Jasne, że sprzęt wiele za nas zrobi, ale i tak zachęcam do czytania o technikach off-roadowych i uzupełniania swojej wiedzy.

Pozdrawiam,
Andrzej.
Andrzej72
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Land Rover Freelander
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Na co zwrócić uwagę przy zakupie terenówki
    W terenówkach najważniejsze są rama, zawieszenie, napędy i silnik. Buda ma mniejsze znaczenie. Sprawdź jak samochód odpala na zimno, jaki dymek idzie z rury wydechowej i ile go jest. Po kilku sekundach dymienia ...

20 Mar 2014, 22:14

Andrzej72 napisał(a):zachęcam do czytania o technikach off-roadowych

Ja zachęcam do jeżdżenia w terenie. Poczytać to sobie można bo "w teorii nie ma różnicy między teorią a praktyką ale w praktyce jest" :wink: :mrgreen:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

21 Mar 2014, 19:12

I tak najczęściej jest zatrzymanie, reduktor i faja :mrgreen: Chociaż będąc dalej od domu samemu lub w 2 auta na turystycznym wypadzie lepiej przemyśleć temat niż zostać pół niedzieli w jednej dziurze :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Mar 2014, 20:51

Jogi4x4 napisał(a):lepiej przemyśleć temat

Święta racja :yes:
Zwykle jeżdżę sam a z moim sprzętem na kółkach jak od taczki trzeba dużo ruszać głową bo jak się tego nie zrobi to później trzeba dużo machać łopatą :mrgreen:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995