07 Lis 2007, 11:42
Wypadałoby też raz w miesiącu (w zimie) doładowac akumulator sprawdzając poziom elektrolitu (w lecie należy zwrócić na to szczególną uwagę.Ze względu,że jest to diesel,jezeli bedzie stał w chłodnym pomieszczeniu lub na dworze,to warto zainwestowac w dodatek do ON,który wlewa się do baku,a który zapobiega wytrącaniu sie parafiny.Takie dodatki można kupić w każdym markecie i sklepie motoryzacyjnym,zwracając uwage oczywiście na firmę - nie firmy Kogucik.Warto też odgiąć od szyb wycieraczki,żeby po postoju jak je włączysz,nie zniszczyły się gumy,które napewno przylegną do szyby za ten czas.Warto tez kupić jakiś zapach do środka,który bedzie długo pachniał,żeby środek nie nabrał brzydkiego zapachu "starzyzny".Wyczyść też dywaniki i podłogę z piasku,ponieważ on trzyma wilgoć i po tak długim postoju auto i elektronika mogą ci zawilgnąć,co równiez bedzie przyczyną brzydkiego zapachu.Oczywiście w chłodnicy powinien być płyn,a nie woda.Chociażby nie ze względu na to,że w zimie może zamarznąć,ale na to,że jak woda stoi bez ruchu dłuższy czas,to wiadomo co się z nią robi.Zadbaj też o właściwe ciśnienie powietrza w oponach i musisz to co jakiś czas kontrolować,żeby się nie odkształciły.Zapobiegniesz też temu poprzez przejażdzkę co jakiś czas,jak pisał kolega powyżej.Silnik powinien nabrać temperatury roboczej,czyli około 87 stopni.Dopiero wtedy możesz go zgasić.Przejechać się nim co jakiś czas musisz,żeby olej w silniku,skrzyni,tylnym moście był trochę rozruszany.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...