Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów wycieraczek, różniących się od siebie typem mocowań, długością piór, materiałem wykorzystanym do produkcji oraz wreszcie marką. Oferta producentów dzieli się zazwyczaj na wycieraczki tradycyjne i aerodynamiczne, czyli płaskie. Każde z nich mają swoje zalety – jakość, cena, materiały użyte do produkcji czy dopasowanie, które przemawiają za ich wyborem. Wycieraczki płaskie zazwyczaj są bardzo wydajne, dobrze zbierają wodę, nie piszczą, nie zostawiają smug i mają wydłużoną żywotność. Ich skuteczność zawdzięczamy mocnemu dociskowi i idealnemu dopasowaniu.
Pióra wycieraczek o klasycznej konstrukcji należy wybierać kierując się po prostu ich długością. Na opakowaniu lub w opisie produktu znajdziemy listę modeli aut, do których dana wycieraczka pasuje. Przy wyborze wycieraczki płaskiej pozbawionej stelażu przegubowego należy kierować się zaleceniami producenta, określającymi do jakich modeli jest ona przeznaczona. Wycieraczka płaska działa prawidłowo tylko przy określonej krzywiźnie szyby. Należy pamiętać, że ramiona wycieraczek płaskich charakteryzuje większa siła docisku niż w przypadku modeli klasycznych.
Przy wyborze wycieraczek należy zwracać uwagę na materiał wykorzystany do ich produkcji. Sprawdźmy, czy wycieraczki zostały wykonane z odpornych materiałów np. z grafitu, który wpływa na trwałość i bardzo cichą, wydajną pracę. Najtańsze produkty wytwarzane są z kauczuku syntetycznego, a lepsze z naturalnego.
Przed wyborem nowych wycieraczek warto wiedzieć, że ich rozmiar ma duże znaczenie. Należy sprawdzić jakiej wielkości wycieraczki aktualnie posiadamy oraz jaki jest rodzaj uchwytu mocującego. Informacje te pomogą nam wybrać wycieraczki takie, jakie rekomenduje producent samochodu oraz te, które będą idealnie dopasowane do wielkości szyby i uchwytu montażowego. Warto także pamiętać, że nowe wycieraczki powinny idealnie przylegać do szyby. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że idealnie dopasowane wycieraczki nie absorbują uwagi kierowcy, gdyż są bezgłośne i płynnie poruszają się po szybie.
Jeżeli nasze auto wyposażone jest również w wycieraczkę tylnej szyby to nie zapominajmy o niej. Podobnie jak w przypadku przedniej szyby może być ona narażone na porysowania przez zużyte pióro wycieraczki – pamiętajmy o regularnej wymianie.
Film dostępny pod linkiem
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Źródło: iparts.pl