Jak dobrać świece żarowe

17 Sty 2009, 21:24

mam vw jetta rocznik 1988 z slinikiem diesla 1,6 TD. mam pytanie czy ktoś wie jakie w tym modelu powinny być świece żarowe? mam nadzieję że ktoś pomoże :)
lstholas
Nowicjusz
 
Posty: 20
  • 17 Sty 2009, 22:46

    wystarczy wykrecic stare i dobrac po starych
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    18 Sty 2009, 10:07

    a można jakoś dobrać bez wykręcania np do typu silnika? pytam bo nie wiem czy mam uszkodzone. kopci mi tak troche siwo po odpaleniu a gdy stoi cała noc na ok 10 st mrozie to mam małe problemy z odpaleniem. wymieniłem filtr paliwa i załozyłem zaworek by nie schodziło paliwo z układu. co jeszcze może być przyczyna problemów z odpaleniem?
    lstholas
    Nowicjusz
     
    Posty: 20

    18 Sty 2009, 10:11

    to je sprawdz czy sa dobre do tego nie trzeba ich wykrecac. problem z odpaleniem zimnego silnika moze sie pojawiac równiez gdy wtryskiwacze sa juz słabe, ale sprawdz swiece to nic nie kosztuje
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    18 Sty 2009, 10:16

    ja przed filtrem miałem załozony taki mały plastikowy filtr paliwa. wieczorem był zalany prawie cały a rano zdecydowanie mniej niż połowa. a z wtryskiwaczami taki sam objaw by był np po ok 8 godzinach stania w dzien? wtedy klopotu nie bylo. slyszalem tez o braku kompresji...
    lstholas
    Nowicjusz
     
    Posty: 20

    18 Sty 2009, 10:46

    jak jest zimny to gdy go odpalasz to kreci, kreci i w pewnym momecie odpala, czy jak krecisz to łapie na któryms a nie chce zapalic?
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      SsangYong Y400 - nowy model flagowego SUV-a
      SsangYong odsłonił nazwę oraz pokazał wygląd zewnętrzny oraz wewnętrzny modelu Y400. Opracowywany przez SsangYonga nowy model flagowego SUV-a znany był pod nazwą projektową "Y400". Firma zdecydowała się nadać nowemu samochodowi ...

    18 Sty 2009, 10:58

    tak wyglada jakby chcial zapalic ale nie na wszystkich ze tak powiem swiecach. najpierw jedna potem kolejne coraz szybciej. dosc dlugo trzeba krecic ale nie zawsze zapali zimny. po pierwszym odpaleniu rano caly dzien nie ma problemu nawet do wieczora.
    lstholas
    Nowicjusz
     
    Posty: 20

    18 Sty 2009, 11:19

    sory czy ty napisałes ze diesel pali na swiecach zarowych??? sprawdz swiece, jezeli beda wszystkie dobre wymien zaworek zwrotny na pompie wtryskowej
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    18 Sty 2009, 12:21

    nie na swiecach zle sie wyrazilem. dzwiek jest taki jakby lapal po kolei na kazdym cylindrze. nie wiem jak to fachowo napisac. zalozyłem taki zaworek przed filtrem paliwa. taki przepuszczajacy tylko w jedna strone. zeby nie schodzilo paliwo z ukladu.
    lstholas
    Nowicjusz
     
    Posty: 20

    18 Sty 2009, 12:37

    tak ale załozyłes go przed pompą a zaworek zwrotny na pompie wtryskowaj nie pozwala aby paliwo schodziło z pompy zarówno przez zasilanie jak i przez przelew. ale najpierw sprawdz swiece to cie nic nie kosztuje i jest proste
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    18 Sty 2009, 13:16

    wielkie dzieki kolego za pomoc. ja szczerze mowiąc bałem sie już braku kompresji ale ponoć to sie wyczuwa w osłabieniu mocy silnika np przy wyprzedzaniu a tego nie wyczuwam.
    lstholas
    Nowicjusz
     
    Posty: 20

    18 Sty 2009, 14:42

    nie ma mozliwosci sprawdzenia swiec zarowych bez ich uprzedniego wykrecenia. przy badaniu np urzadzeniem do badania ciaglosci obwodu albo miernikiem zdawac sie moga dobre ale wcale takie byc nie musza. dzieje sie tak dlatego ze nastepuje przebicie do obudowy swiecy. najlepiej je wykrecic i podlaczyc do akumulatora w celu sprawdzenia. po chwili zarnik powinien zrobic sie czerwony z goraca.. mysle ze wymiana swiec pomoze. W wiekowym silniku wysokopreznym nawet jedna spalona swieca moze powodowac problemy z odpaleniem. a moze nie dziala przekaznik do swiec. sprawdz kontrolka czy po wlaczeniu zaplonu pojawia sie prad na listwie ktora zasila swiece zarowe. Z tym ze ktos powinien Ci pomoc. Swiece powinny grzac sie jeszcze chwile po zgaszeniu kontrolki w samochodzie
    evilman
    Nowicjusz
     
    Posty: 22

    18 Sty 2009, 18:01

    z tego co ja wiem to były założone świece szybkonagrzewające się. czas grzanie ok 15 s a kosztowały ok 12 zl szt. tak szczerze to automat wyłącza się po ok 30...coś mi mówi że są kiepskie już
    lstholas
    Nowicjusz
     
    Posty: 20

    18 Sty 2009, 21:50

    mozna sprawdzic swiece zarowe bez ich wykrecania i to jest prostsze od budowy cepa.
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy