Tak...Diesel działa jak by w otwartej pętli..ma zapisaną określoną dawkę wtrysku paliwa przy określonym położeniu pedału gazu i nie ma możliwości samodzielnej zmiany ze względu na warunki pracy.Jest jeden wyjątek ..rozruch zimnego silnika...ale tu sterownik otrzymuje też inne informacje z innych czujników... jak myślisz skąd wie ,że jest zimno i musi na początek zwiększyć nieco dawkę paliwa przy rozruchu zimnego silnika
![Uśmiechnięty :)]()
a potem ją zmniejszyć jak silnik się rozgrzeje
![Rolling Eyes :roll:]()
Trudno mi się odnieść do twojego modelu silnika ale zazwyczaj jest tak ,że w oprogramowaniu sterownika określona jest ,,minimalna i maksymalna " dawka paliwa. Być może w twoim przypadku wynika to ze specyfiki tego silnika i wtrysków. Głównie chodzi o maksymalną dawkę i określenie jej wielkości bo musisz brać pod uwagę możliwości wtrysków .Co z tego ,że ustawisz wysoką dawkę skoro wtryski nie podołają...to jest właśnie ta korelacja...wielość dawki paliwa do możliwości wtrysków tak aby wszystko współdziałało sprawnie, wydajnie i się nie uszkodziło :
![Nie :no:]()