Toyota Safety Sense (TSS) to pakiet który składa się z kilku systemów bezpieczeństwa i ma za zadanie zapobiegania kolizjom lub ograniczeniom ich skutków. Opisujemy poniżej systemy które wchodzą w skład TSS.
Pre-Collision System (PCS) czyli układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia wykrywa pojazdy przed samochodem w zakresie prędkości od 10 do 180 km/h. W razie niebezpieczeństwa kolizji, PCS alarmuje kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowym i wstępnie zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, by jego reakcja była natychmiastowa w chwili naciśnięcia hamulca. Jeśli kierowca nie reaguje, system rozpoczyna awaryjne hamowanie. W razie wykrycia za dnia lub nocą ryzyka kolizji z pieszym, automatycznie obniży prędkość o 40 km/h (w zakresie prędkości 10-80 km/h). Adaptive Cruise Control (ACC) to aktywny, inteligentny tempomat, który utrzymuje bezpieczny odstęp od poprzedzającego pojazdu, dostosowując do niego prędkość samochodu. Działa również podczas wolnej jazdy, pozwalając podążać w korku za innymi pojazdami przy prędkości do 30 km/h. Po przekroczeniu 70 km/h możliwa staje się automatyczna zmiana pasa, sterowana za pomocą kierunkowskazów. Ponadto tempomat automatycznie rozpoznaje znaki, dostosowując prędkość do ograniczeń obowiązujących na danym odcinku.
Lane Departure Alert (LDA) ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, a po przekroczeniu prędkości 50 km/h zapobiega zjechaniu z pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu, automatycznie przywracając autu właściwy tor jazdy. Najnowsza wersja systemu rozpoznaje krawędzie jezdni na drogach, na których nie namalowano linii.
Vehicle Sway Warning sygnałami świetlnymi i dźwiękowymi ostrzega przed niepewną jazdą, wykrywając niestabilne prowadzenie auta, gdy kierowca jest rozproszony lub przemęczony.
Lane Trace Assist (LTA) to asystent pasa ruchu, automatycznie utrzymujący samochód pośrodku pasa, kontrolując tor jazdy delikatnymi ingerencjami w położenie kierownicy. Działa także w zakrętach, od prędkości minimalnej aż po autostradową. Jeżeli rozpoznanie pasów ruchu jest niemożliwe, samochód podąża torem obranym przez poprzedzające auto w oparciu o informacje z kamery i radaru.
Automatic High Beam (AHB) to automatyczne światła drogowe, które zapewniają kierowcy doskonałą widoczność podczas nocnej jazdy. Po włączeniu przez kierowcę świateł drogowych system wykrywa światła aut nadjeżdżających z przeciwka oraz podążających przed samochodem i automatycznie przełącza światła drogowe na mijania, by nie oślepiać innych kierowców. Kiedy droga przed samochodem będzie znowu pusta, system natychmiast włączy z powrotem światła drogowe.
Road Sign Assist (RSA) czyli system rozpoznawania znaków drogowych wyświetla kierowcy mijane znaki na wyświetlaczu w desce rozdzielczej lub wyświetlaczu HUD, bezpośrednio przed oczami kierowcy. Ponadto ostrzega o przekraczaniu limitów prędkości, zmieniając kolor wyświetlanego znaku na czerwono. Nowa generacja systemu rozpoznaje więcej rodzajów znaków drogowych, np. stopu i zakazu wjazdu, początku i końca autostrady, teren zabudowany i zamieszkany oraz koniec wszelkich zakazów.
Moc i ekonomia, czyli hybrydowa wersja Toyoty Yaris Cross pod lupą Już po kilku miesiącach od rynkowego debiutu stało się jasne, że Toyota Yaris Cross pretenduje do miana europejskiego bestsellera. Rok po premierze, prognozy się sprawdziły - Japończycy trafili w dziesiątkę, bo miejski crossover ...
Instalacje gazowe V generacji Te instalacje LPG pozwalają na wtrysk gazu w fazie ciekłej do kolektora dolotowego (konieczność nawiercenia kolektora i montażu w nim wtryskiwaczy gazowych), bądź bezpośrednio do komór spalania za pośrednictwem wtryskiwaczy ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.