Stosowanie Zasad Eco Drivingu

13 Mar 2019, 19:52

Jak uważacie które z poniższych zasad warto stosować a które nie mają w ogóle wpływu na naszą bezpieczną jazdę i zachowanie na drodze.

1. Ruszaj zaraz po uruchomieniu silnika
2. Hamuj silnikiem
3. Wyłączaj silnik ( auta bez systemu start-stop)
4. Przewiduj
5. Przyspieszaj dynamicznie
6. Kontroluj ciśnienie opon
7. Nie przewoź zbędnego bagażu
8. Zadbaj o aerodynamikę
9. Klimatyzacja - nie zawsze konieczna
10. Jedź na możliwie najwyższym biegu
Gość104264
 

13 Mar 2019, 20:15

Pamiętaj że nie zawsze to co jest EKO będzie dobre dla naszego samochodu i nie wpędzi nas w dodatkowe koszty napraw które mogą nas spotkać np. w przypadku częstego włączania i wyłączania silnika. System SS pod względem EKO jest ok ale dla samej eksploatacji samochodu już ma sporo minusów.

Patrząc tylko pod względem EKO na tą twoją listę to jedyne bym się przyczepił do ostatniego punktu bo nie zawsze jazda na najwyższym biegu oznacza najniższe spalanie :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

13 Mar 2019, 20:38

Wg mnie najważniejsze dla ekonomicznej jazdy są(w kolejności od najważniejszych);
1)Przewiduj
2)Nie śpiesz się
3)Hamuj silnikiem
4)Nie wyprzedzaj bez potrzeby
Ja tam nie uprawiam "eco drivingu" jako takiego, biegi zmieniam wg własnego wyczucia, zawsze przy wyższych obrotach, niż tego chce eko niańka, ale dzięki stosowaniu wyżej wymienionych zasad, średnie spalanie oscyluje koło 6l/100km.
Ale gwoli ścisłości muszę dodać, że rzadko jeżdżę w typowym ruchu miejskim.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3755
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

02 Maj 2019, 19:19

Kuba1990 napisał(a):3. Wyłączaj silnik ( auta bez systemu start-stop)

Jak samochód nie ma S/S, to się nie nadaje do wyłączania go co chwilę. Auta z S/S maja inne, większe rozruszniki, które wytrzymują o wiele więcej uruchomień silnika. Nie wiem, jak z chłodzeniem turbiny. U mnie jest chyba dodatkowe wodne chłodzenie turbiny. Czasem słychać jego pracę. Poza tym jest inteligentne sterowanie systemem S/S - nie zawsze silnik się wyłącza na skrzyżowaniu (musi być odpowiednie: naładowanie akumulatora, temperatura spalin, temperatura na zewnątrz itd.).
aGradory
 

02 Maj 2019, 20:17

yeti65 napisał(a):1)Przewiduj
2)Nie śpiesz się
3)Hamuj silnikiem
4)Nie wyprzedzaj bez potrzeby


Zgoda w 100% dodam jeszcze stan auta oraz bajery które często pochłaniają paliwko.

Od wczoraj jestem na tripie z synem czyli bardzo spokojna płynna jazda bardzo mocnym autem z dużą pojemnością v8 i moje spalanie na poziomie szybszej jazdy golfem 1,6 więc śmieszą mnie te systemy które mają uczynić nas oszczędniejszym...

A tak nawiasem mówiąc zapominacie że za taki system odpowiada szerg wariacji pt.moduły, przekaźniki, kompy, wiązki itp.zobaczymy jak zacznie się to krzaczyć na potęgę. Zresztą już są pierwsze kwiatki z tym systemem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Maj 2019, 21:09

szybki napisał(a):zobaczymy jak zacznie się to krzaczyć na potęgę.

Początek S/S: BMW serii 1 rok 2007. 12 lat. Już są egzemplarze z setkami tysięcy kilometrów na liczniku. To nie nowość.
aGradory
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kolejny krok w stronę jazdy autonomicznej
    Nie jest tajemnicą, że Toyota intensywnie pracuje nad technologią jazdy autonomicznej. Japoński koncern jest bardzo blisko wprowadzenia nowego układu zautomatyzowanej jazdy do aut produkcyjnych. Mowa o systemie Teammate, ...

02 Maj 2019, 21:27

Gradory napisał(a):Początek S/S: BMW serii 1 rok 2007. 12 lat. Już są egzemplarze z setkami tysięcy kilometrów na liczniku. To nie nowość.


Wiesz że tak jest czy tylko piszesz żeby pisać... ?
Nikt nie twierdzi że to nowość tylko jest to następny wynalazek gów..no warty otoczony marketingową papką żeby uzasadnić kolejne wyciągnięcie kasy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Maj 2019, 21:42

szybki napisał(a):Wiesz że tak jest czy tylko piszesz żeby pisać... ?

Wszędzie podają, że od 2007 BMW ma S/S. Są testy tych samochodów z tego roku.
aGradory
 

02 Maj 2019, 22:41

Gradory napisał(a):Wszędzie podają, że od 2007 BMW ma S/S. Są testy tych samochodów z tego roku.


No i co z tego że mają ? Pierniczące się Vanosy też mają i co ? Max badziewne 1,6t pod maską też mają i co?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Maj 2019, 23:22

szybki napisał(a):No i co z tego że mają ? Pierniczące się Vanosy też mają i co ? Max badziewne 1,6t pod maską też mają i co?

Nie słyszałem jakiś wielkich narzekań na S/S. Zobaczymy, co będzie w autach 20-letnich z S/S, ale - bądźmy szczerzy - co to obchodzi kupującego nowy samochód w salonie? Jak 15 lat wytrzyma, to jest OK. :naughty:
aGradory
 

03 Maj 2019, 01:57

Gradory napisał(a):Zobaczymy, co będzie - bądźmy szczerzy - co to obchodzi kupującego nowy samochód w

Tu masz racje .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10825
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Maj 2019, 14:29

3. To zaden ekodraving, bo sprzyja to szybszemu zuzyciu elementów silnika i osprzętu. Więc co z tego ze zaoszczędzimy 0,5 litra paliwa jak po jakimś przebiegu trzeba będzie regenerować silnik, rozrusznik i tym podbne?
5. To brzmi wręcz odwrotnie, jako nie eko driving :D
10. W przypadku automatu to niemozliwe ;)

Generalnie każdy z tych punktów jest naciągany, ja stosuje się do eko drivingu rzadko bo średni sens w tym widzę. Moim zdaniem porpsotu to jest teraz modne.
Bartek933
Nowicjusz
 
Posty: 14

07 Maj 2019, 22:06

Bartek933 napisał(a):5. To brzmi wręcz odwrotnie, jako nie eko driving

Na aktywnym tempomacie właśnie tak samochód przyspiesza więc chyba jest to oszczędne. Przyspiesza dość dynamicznie, ale daleko od przyspieszania jak z butem w podłodze. Chodzi chyba o krótszy czas bycia na przyspieszaniu.

Bartek933 napisał(a):10. W przypadku automatu to niemozliwe

???
aGradory
 

10 Maj 2019, 09:32

No automat sam dostosowuje obroty do prędkości, więc to wszystko zalezy od tego jak producent zaprogramował skrzynię. Są skrzynie co trzymają po 2 tysiace obrotów podczas normalnej jazdy a są takie co przy 1500 obortów juz zmieniaja biegi.
Bartek933
Nowicjusz
 
Posty: 14

11 Maj 2019, 00:29

Bartek933 napisał(a):No automat sam dostosowuje obroty do prędkości

Automat jedzie na bardzo wysokim biegu w normalnym trybie (nie-sportowym, jeśli taki jest). Trzyma obroty bardzo nisko.
aGradory