Nie zrozumiałeś mnie na samym początku - jak sam zauważyłeś, w KRD nie ma pojęcia "rondo". Jest "skrzyżowanie o ruchu okrężnym". Czyli jeździ się dookoła placu, lub wysepki. Ale nigdzie nie jest napisane, że ten plac lub wysepka muszą być okrągłe, co eliminuje zjazd w lewo. Nigdzie też nie jest napisane, że ze skrzyżowania o ruchu okrężnym nie można zjechać w lewo. O tym decyduje konstrukcja samego skrzyzowania. W większości w Polsce ruch okrężny odbywa się wkoło okrągłej wysepki i wówczas nie da się zjechać w lewo, bo jest to niemożliwe ( jak pisałem wcześniej ). Ale na takim rondzie jakie jest pokazane na tym rysunku, to jego konstrukcja na to pozwala.
Co do nawigacji - jest jedna podstawowa zasada jej używania - NIGDY nie wykonuj bezmyślnie tego, co mówi nawigacja ( ale o tym zapewne wiesz ). Jeżeli to skrzyżowanie będzie wprowadzone w nawigację ( nie wiem kiedy to skrzyżowanie zostało przerobione i czy jest już na mapach nawigacji ) , to prawdopodobnie też będzie mówiła żeby zjechać 4 zjazdem, jak będę chciał jechać z drogi 2 w 6.
No a co do strzałek - mnie się wydaje, że jakby tych strzałek nie było, to byłby lekki haos na tym skrzyżowaniu, ponieważ samochody jadące na wprost z 1 do 3 i z 4 do 7 mogłyby zajmować lewy pas ruchu ( polscy kierowcy bardzo lubią jeździć lewym pasem nie wiem dlaczego i co gorsza go blokować, z czym napewno się też spotkałeś no i większość z nich nie potrafi prawidłowo poruszać się po rondzie gdzie zjazdy są tylko w prawo ) i robiłoby się niebezpiecznie przy zjazdach 3 i 7. Oprócz tego kierowcy nie znający tego skrzyżowania ( że jest nietypowe i mało spotykane ) z wjazdów zajmowaliby pas prawy i przy samym końcu kombinowaliby ze zjazdem w lewo, albo co gorsza w lewo skręcaliby z prawego pasa ( czyli tak jak większość jeździ po rondach cały czas pasem zewnętrzym nie wiedząc do czego służy pas wewnętrzny i jakie są zasady zjeżdżania z niego).
Jeżeliby pomyśleć o dobrej organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu, to chyba jednak dojdzie się do wniosku, że te strzałki są potrzebne. Przynajmniej mnie się tak wydaje, że dzięki nim jest na tym skrzyżowaniu porządek. I może takie skrzyżowanie nauczy polskich kierowców zasad poruszania się po typowym rondzie. Bo tak jak pisałem w przykładzie powyżej - kierowca chcący jechać z drogi 2 w drogę 6 wjeżdżając na to skrzyżowanie będzie widział od razu, że musi zająć pas wewnętrzny, a nie jechać zewnetrzym. Wykona również prawidłowo ( w odpowiednim miejscu ) manewr zmiany pasa ruchu z wewnętrznego na zewnętrzny na drodze 4-7. Będzie również wiedział, że zanim ten manewr wykona, to będzie musiał przepuścić tych, co jadą pasem prawym, czyli zewnętrzym ( ci co jadą prosto z 4-7), bo droga nie jest okrągła ( tak jak na normalnych rondach ) tylko jest prosta.
No i ja osobiście wolałbym, żeby zamiast takich typowych, okrągłych rond, były własnie takie.
Cholerka, ale się rozpisałem. Mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...