Jak odróżnić reduktory w SJ 410

18 Mar 2011, 19:47

Witam koledzy mam takie pytanie , w nie dalekiej przyszłości planuje zakup Reduktora do samuraia z Sj410 tylko jest jeden problem bo są dwa rodzaje i z tego co wiem jeden nie pasuje a drugi pasuje jak je odróżnić :?:
:wink:


Z góry dzięki za odpowiedzi
:wink:
Ostatnio edytowany przez samurajsj700, 01 Sty 1970, 01:00, edytowano w sumie 1 raz
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

18 Mar 2011, 21:01

mam zbyt małą wiedzę nt. samurajów ale wydaje mi się, że SJ410 i 413 mają wymienne reduktory. często do samurajów i SJ413 wkładane są reduktory z 410 bo mają wolniejsze przełożenia albo są mocniejsze.. jakoś tak :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

18 Mar 2011, 21:14

sumie tak są zamienne i w sumie tak 410 jest wolniejsza, ale tak na prawde to najlepiej z 413 i 410 zrobić jeden o przełożeniach 4,16 bodajże i przy okazji motać PTO ;)
BTW coto są redaktory w samuraju?? bo w gazecie czy w TiVi to wiem :mrgreen: i oni w 410 będą bardzo ściśnięci więc tak bedzie ich można poznać :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

18 Mar 2011, 21:43

zaraz padnie pytanie - co to jest PTO? :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

18 Mar 2011, 21:55

A to akurat wiem :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

18 Mar 2011, 21:57

a w temacie rozróżniania, to na oko nie różnią się niczym oprócz przełożenia :wink:
PTO -PałaTejkOf :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota FT-1 - koncepcyjne dwudrzwiowe coupe klasy GT
    Podobno Akio Toyoda, prezydent Toyoty i entuzjasta sportowych samochodów, po raz pierwszy zetknął się z FT-1, kiedy projektanci z amerykańskiego studia Toyoty Calty Design posadzili go do gry Gran Turismo. Toyoda był ...
    Toyota Prius Plug In Hybrid dla Księcia Monaco
    Prius Plug In Hybrid jest pierwszym samochodem hybrydowym Toyoty z możliwością ładowania baterii z gniazdka elektrycznego. W trybie elektrycznym (EV) samochód przejeżdża 25 km, bez emisji dwutlenku węgla, tlenków ...

18 Mar 2011, 21:57

Ale własnie jest ten problem że z jednego można zmotać a z drugiego nie da się zrobić 4.16 :neutral:

[ Dodano: 18 Marzec 2011, 21:59 ]
No własnie na oko , ale czytałem na forum samurai ze własnie ten "delux" nie pasuje do samurai ani nawet nie da się zrobić 4.16 :evil:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

18 Mar 2011, 22:09

jeśli masz 413 to musisz szukać reduktora o większym przełożeniu, aby przerobić reduktor na 4,16 trzebujesz tak na prawde nie tyle całego reduktora a zębatkę podwójną z jednego i drugiego, które trzeba rozciąć przetoczyć i połączyć na odwrót :wink: trudno to wytłumaczyć ale jak ma się zębatki to proste jest, sprytny tokarz jest sobie w stanie poradzić ;)
BTW nie widziałem daaaawno reduktora od 410 na alledrogo ;) poza tym chodzą one w cenach 1000-1200 a za taką cene można już ciągnąć zza wielkiej wody przełożenie 5,9 :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

18 Mar 2011, 22:12

Wystarczyło by 4.16 na moją jazdę :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

18 Mar 2011, 22:14

po obudowie nie odróżnisz, musisz się pofatygować i policzyć jeśli chcesz mieć pewność :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

18 Mar 2011, 22:19

A jak myślisz opłaca się na początek kupić reduktor z Sj410 czy od razu kupić 4.16 ??
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

18 Mar 2011, 22:31

jak kupisz reduktor z 410 to możesz sobie zrobic reduktor o przełożeniu 4,16,(bo reduktor z 413 masz przecież) do tego możesz sobie zrobic PTO albo prędzej zlecić taką operację, aczkolwiek nie jest ona tania, za to efekt ostateczny bardzo zadowalający ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

19 Mar 2011, 07:33

Ja miałem SJ413 Deluxe i reduktor był normalny, tylko przy wymianie na Samuraiowy flansze przekładałem.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

19 Mar 2011, 09:42

Dzięki za odpowiedzi , to czyli jak kupie reduktor z Sj 410 "delux: to wystarczy flasze zmienić ??
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Mar 2011, 11:48

jeśli kupisz jakikolwiek reduktor to jedyne co może nie pasować to flansze wałów, i długość dźwigni (wygięcie)
ale nie kupuj na pałe bo ludzie w 90% nie wedzą co sprzedają i trzeba policzyć żeby byeć pewnym, zdarzało się nawet uznanym sprzedawaczom sprzedać 413 zamiast 410, po prostu nikt przełożenia nie sprawdził :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)