Jak prawidłowo podłączać kable rozruchowe

26 Sty 2014, 13:00

Proszę mi wyjaśnić dlaczego końcówkę ujemnego kabla (czarny kolor) zaciskamy na biegunie ujemnym dobrego akumulatora , a drugi koniec powinien być połączony z tzw. masą. Jaka jest różnica , gdy podłączymy nie do masy a do samego minusowego bieguna akumulatora biorcy
Pozdrawiam
wojtekbretka
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Toyota

26 Sty 2014, 14:54

Różnica jest taka, że w najgorszym przypadku n ie będziesz musiał robić przeszczepu skóry na rękach i twarzy. Dlaczego? Dlatego, że podczas podłączania kabli do biegunów akumulatora może się zaiskrzyć. Dzieje sie tak bardzo często. Iskra może spowodować wybuch, jeżeli przy aku nagromadziły się opary z niego. Wiem, dla kogoś, kto jeszcze nie miał z tym do czynienia, to głupota, bo jak jakies tam gazy mogą nagromadzić się wokół akumulatora, skoro aku jest na zewnątrz i jak maska jest otwarta, to jest przepływ powietrza...Szczerze powiem - nie wiem. Ale wiem jedno - przy aku gromadzi się wodór - wspomniany wyżej gaz. Jest to gaz wybuchowy w małych stężeniach. W całym swoim życiu spotkalem się z dwoma wypadkami, gdzie był wybuch tego wodoru - jeden miałem sam osobiście ( i dlatego zawsze przestrzegam innych ), a drugi raz widziałem jak pierdyknął sam aku - najpierw pierdyknął gaz zgromadzony wokól, a potem rozwaliło aku. Ten, co podłączał kable rozruchowe pojechał do szpitala z poparzeniami rąk i twarzy. Leżał tam prawie 5 miesięcy i wócił z przeszczepem skóry. Wzięli mu ją z...pośladków. W moim przypadku na szczęście skończyło się tylko strachem - gazu było chyba mało i był tylko huk. Ale aku był z boku osmolony.
Dlatego lepiej nie ryzykować. Są ludzie, którzy podłączają kable prosto na bieguny, robili to już dziesiątki razy i nic im się nie stało. Ale ja zawsze mówię - do czasu...Kiedyś też byłem taki mądry.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000