Mondeo MK3 Błąd akumulatora mimo naładowanego na full.

25 Sty 2014, 17:04

Witam. Mam Mondeo MK3 2003r. benzyna 1.8 125 KM przeb. 210 tys.
Dnia dzisiejszego odpaliłem auto następnie włączyłem dmuchawe na 2 poziom na szybę oraz podgrzewanie szyby przedniej oraz tylnej i po chwili pojawiła się kontrolka od akumulatora. Po 10 min. jazdy auto się wyłączyło. Następnie akumulator naładowałem do pełna i przy ponownym uruchomieniu dalej jest błąd akumulatora (plus dodatkowo świeci Check). Napięcie ładowania sprawdzałem miernikiem i pokazało 10,8 V. Dodam też, że od ok. pół roku nie zawsze odpala za pierwszym razem, czasem za 2, 3. Pytania:
1. W czym może tkwić problem?
2. Czy coś takiego (nagłe włączenie dużo odbiorników prądu) mogło coś uszkodzić?
lukaster
Nowicjusz
 
Posty: 19
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Clio 1
Silnik: 1149cm3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

25 Sty 2014, 18:28

lukaster napisał(a):pojawiła się kontrolka od akumulatora. Po 10 min. jazdy auto się wyłączyło. Następnie akumulator naładowałem do pełna i przy ponownym uruchomieniu dalej jest błąd akumulatora (plus dodatkowo świeci Check).


Czyli kontrolka ładowania - porządkuje.

lukaster napisał(a):Napięcie ładowania sprawdzałem miernikiem i pokazało 10,8 V.


Masz dosyć słabe ładowanie... Zacznij od kontroli stanu i napięcia paska klinowego od alternatora.

lukaster napisał(a):Dodam też, że od ok. pół roku nie zawsze odpala za pierwszym razem, czasem za 2, 3.


Może to być powiązane, ale nie koniecznie. Zobaczymy po usunięciu problemu z ładowaniem.

lukaster napisał(a):Pytania:
1. W czym może tkwić problem?
2. Czy coś takiego (nagłe włączenie dużo odbiorników prądu) mogło coś uszkodzić?


1. Już Ci napisałem.

2. Nie, w sprawnym samochodzie to nie może niczego uszkodzić.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

26 Sty 2014, 15:12

lukaster napisał(a):Napięcie ładowania sprawdzałem miernikiem i pokazało 10,8 V.
Vermin napisał(a):Masz dosyć słabe ładowanie...

Ja bym powiedział, że ładowania nie ma wogóle. Te 10,8V to napięcie akumulatora, kóry został rozładowany to tego napięcia po uszkodzeniu alternatora lub regulatora napięcia. Silnik potem jeszcze pracował, bo napięcie na ku było. Ale podczas jazdy odbiorniki go rozładowały, a to napięcie świadczy o tym, że progowe minimalne napięcie sterownika silnika to właśnie 10,8V. Spadek napięcia zasilania sterownika sterownik poinformował właśnie kontrolką check. Sterownik się wyłączył i samochód zgasł. Szybsze rozładowanie aku spowodowane było powłączanymi odbiornikami, które są jednymi z najbardziej żrących prąd.
Trzeba wymontować altek i dać go do naprawy. Warto też od razu sprawdzić aku, czy nie ma zwarcia, bo też jest taka opcja. A zwarcie na aku mogło uszkodzić alternator.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...