Żebyś nie zrobił jakiego błędu to tak ;
1. ubezpieczenie OC na dzień złomowania musi być ważne , opłacone.
2. złomowanie musi być wykonane w uprawnionej stacji demontażu pojazdów. W przypadku niejasności spis dostaniesz w swoim WK.
3. Jeśli sam możesz dostarczyć pojazd to ok. Jeśli jest niesprawny , brak przeglądu, to trzeba szukać takiej firmy która sama odbierze pojazd ( w zasadzie dzisiaj jest to standard i za fri.)
4. najlepiej jak pojazd będzie kompletny .
5. Stacja demontażu pojazdu ma Ci wydać zaświadczenie o demontażu , unieważniony dowód rejestracyjny (ucięty róg ) i
tablice rejestracyjne .
6. Z tym wszystkim co wyżej i koniecznie z ostatnią polisą OC idziesz do WK. Wypełniasz odpowiedni wniosek , dokonujesz stosownej opłaty. Tu zabiorą tablice i otrzymasz na papierze decyzje o wyrejestrowaniu pojazdu , skreśleniu go z ewidencji pojazdów .Dowód rejestracyjny po przybiciu odpowiednich pieczątek zostawią Ci na pamiątkę
7. Idziesz do FU z papierami . Za niewykorzystany okres OC, jeśli jest, dostaniesz zwrot na konto lub jeśli masz inny pojazd u nich, możesz zadysponować przelanie pieniążków na to konto.
8. jeśli pojazd miał wydaną Kartę Pojazdu to też powinieneś ją zawsze mieć przy sobie podczas całej procedury. Również dowód osobisty do wglądu na życzenie urzędnika.
To na podstawie ścieżki jaką Ja przeszedłem przy złomowaniu swojego autka. Pominąłem tylko fakt że od złomiarzy dostałem jeszcze kasę