Moje pytanie jest następujące - wiem, że przy wpadnięciu w poślizg (z odbiciem w bok) należy kręcić kierownicą w stronę przeciwną do tej, którą podpowiada intuicja - czyli jak rozumiem powinno się kręcić w stronę, w którą samochód skręca, a nie przeciwną i pulsacyjnie hamować. Czy moglibyście wyjaśnić mechanizm takiego działania - czemu tak, a nie inaczej?
no tak nie do końca. No tak nawet mocno nie tak. Poślizgi dzielimy na trzy grupy: podsterowny, nadsterowny i łączony. I tak poślizg podsterowny jest najprościej mówiąc wtedy gdy ślizga się przednia oś - samochód nie skręca mimo skręconej kierownicy lub skręca za mało - jedzie prosto. Środki zaradcze są dwa - jeden logiczny - zwalniamy (odpuszczamy gaz a nie hamujemy) dociążając przednią oś, drugi nie logiczny - odpuszczamy skręt. Jest to dosyć trudne bo chcemy skręcić i z automatu dokręcamy kierownicę jak skręcić nie możemy a my mamy skręt poluzować modląc się żeby wróciła przyczepność. Należy to przećwiczyć parę razy na bocznych dróżkach gdyż w sytuacji awaryjnej nie ma czasu na myślenie. Drugi rodzaj poślizgu to poślizg nadsterowny - przyczepność traci oś tylna i nadrzuca tyłem samochodu na zewnątrz co powoduje gwałtowny skręt co prawda w żądanym kierunku ale w rezultacie obrót pojazdu. Oby opanować ten poślizg przede wszystkim należy założyć błyskawiczną kontrę - obrócić kierownicę w kierunku przeciwnym do skrętu pojazdu wyczuwając moment kiedy pupa zostanie "złapana" i natychmiast odpuścić gdyż może to doprowadzić do odwrócenia poślizgu - uślizg w drugą stronę. Warto też wraz z kontrą dodać odrobinę gazu aby ułatwić przedniej osi "wyciągnięcie tyłu. Zasadniczo reakcję na każdy poślizg należy przećwiczyć gdyż jeżeli w przypadku jego wystąpienia będziemy myśleć co powinniśmy zrobić będzie za późno. Nasza reakcja musi być błyskawiczna i odruchowa a nie wymuszona. Nigdy też nie naciskajmy hamulca jeżeli jeszcze walczymy bo to tylko pogorszy sprawę. Trzeci poślizg łączony jest uślizgiem wszystkich czterech kół na zewnątrz. Jeżeli się zdarzy w wyniku naszej nierozwagi to pozostaje się modlić.
Wynajem długoterminowy vs. leasing – co się bardziej opłaca? Leasing czy wynajem długoterminowy? To pytanie zadaje sobie coraz więcej osób szukających wygodnego sposobu na korzystanie z auta bez konieczności jego zakupu. Sprawdź, które rozwiązanie będzie bardziej opłacalne ...
Jak czytać etykietę na oponach? Etykieta opony jest cechą opon pojazdów mechanicznych. Producenci opon dla samochodów osobowych, lekkich i ciężkich samochodów ciężarowych, od listopada 2012 zobowiązani są do podania na naklejce lub ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.