REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Zgadzam się. Dlatego ze w sumie przy niskich temperaturach jak parkujesz pod chmurką większość tego czasu będziesz jechał na silniku spalinowym co zresztą widać na załączonym zdjęciu. Jak byś parkował w ciepłym garażu to już by było inaczej ze spalaniem a w przypadku wersji plug-in jak byś miał doładowaną baterię przejechałbyś ten dystans wyłącznie na prądzie. Sama hybryda sprawdzi się przy wyższych temperaturach na takim dystansie ale w zimie będzie porównywanie z typowym napędem benzynowym. Tak więc w rozrachunku rocznym powinno wyjść i tak na plus. Poza tym mało kto jeździ tylko taki dystans nie robiąc innych.galakty napisał(a):Czyli wychodzi na to, że nawet taka hybryda nie jest oszczędna na dystansie 2-5 km. Tutaj chyba tylko plug-in albo czysty elektryk by się sprawdził.
Jak nie zrobią tego w ramach gwarancji to raczej nie warto bo koszt pewnie z 800zł wyjdzie, a i gwarancji nie ma że będzie dobrzesebsad2705 napisał(a):z tego co czytam to chyba nie warto montować tej maty w serwisie skoro nie do końca pomaga
Co prawda umówiłem się w serwisie na wycenę montażu tej maty grzewczej ale jak to tak średnio pomaga to jakoś nie widzę sensu..
ArteK napisał(a):Zgadzam się. Dlatego ze w sumie przy niskich temperaturach jak parkujesz pod chmurką większość tego czasu będziesz jechał na silniku spalinowym co zresztą widać na załączonym zdjęciu. Jak byś parkował w ciepłym garażu to już by było inaczej ze spalaniem a w przypadku wersji plug-in jak byś miał doładowaną baterię przejechałbyś ten dystans wyłącznie na prądzie. Sama hybryda sprawdzi się przy wyższych temperaturach na takim dystansie ale w zimie będzie porównywanie z typowym napędem benzynowym. Tak więc w rozrachunku rocznym powinno wyjść i tak na plus. Poza tym mało kto jeździ tylko taki dystans nie robiąc innych.
No to na pewno wyjdziesz na plus pytanie tylko jak dużo zaoszczędzisz bo to już kwestia indywidualnych wyliczeń.galakty napisał(a):Do pracy mam 8 km, więc w teorii coś by oszczędził, do tego robię trasy po 160 km 2-4 razy w miesiącu
Są tylko nie w Toyociegalakty napisał(a):Mogliby zrobić hybrydę z turbo.
No to tu już różnica przy hybrydzie pewnie wyszła by znaczna i lekko licząc min. 3 litry mniej. Zawsze to jakieś porównanie i na pewno daje już do myśleniae0hater napisał(a):Dodam, że ten pierwszy wynik właśnie ze względu na warunki tj. brak korków jest taki "ekonomiczny" jak wracałem z pracy to komputer pokazywał już 9.2 na tym samym dystansie
galakty napisał(a):Artek chyba pisał, że jego Toyota ogrzewanie ma za pomocą silnika spalinowego, więc...