Jak sprawdza się Hybryda na bardzo krótkich dystansach 3-5km?

23 Lis 2021, 12:26

galakty napisał(a):Czyli wychodzi na to, że nawet taka hybryda nie jest oszczędna na dystansie 2-5 km. Tutaj chyba tylko plug-in albo czysty elektryk by się sprawdził.
Zgadzam się. Dlatego ze w sumie przy niskich temperaturach jak parkujesz pod chmurką większość tego czasu będziesz jechał na silniku spalinowym co zresztą widać na załączonym zdjęciu. Jak byś parkował w ciepłym garażu to już by było inaczej ze spalaniem a w przypadku wersji plug-in jak byś miał doładowaną baterię przejechałbyś ten dystans wyłącznie na prądzie. Sama hybryda sprawdzi się przy wyższych temperaturach na takim dystansie ale w zimie będzie porównywanie z typowym napędem benzynowym. Tak więc w rozrachunku rocznym powinno wyjść i tak na plus. Poza tym mało kto jeździ tylko taki dystans nie robiąc innych.

Dłuższy dystans to już co innego.

sebsad2705 napisał(a):z tego co czytam to chyba nie warto montować tej maty w serwisie skoro nie do końca pomaga
Co prawda umówiłem się w serwisie na wycenę montażu tej maty grzewczej ale jak to tak średnio pomaga to jakoś nie widzę sensu..
Jak nie zrobią tego w ramach gwarancji to raczej nie warto bo koszt pewnie z 800zł wyjdzie, a i gwarancji nie ma że będzie dobrze :)
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

23 Lis 2021, 12:44

"Jak nie zrobią tego w ramach gwarancji to raczej nie warto bo koszt pewnie z 800zł wyjdzie, a i gwarancji nie ma że będzie dobrze"

No właśnie w ramach gwarancji tego nie zrobią tylko odpłatnie ...
a u ciebie tez to występuje czy jakoś inaczej sobie poradziłeś??
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 143
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

23 Lis 2021, 12:53

Pierwszy raz miałem, pisz w temacie dotyczącym problemu komunikat-o-niedostepnosci-pcs-przy-niskiej-temperaturze-zewnetrznej-vt127542.htm

Tu mamy dyskusję na temat spalania :wink:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

23 Lis 2021, 13:03

ArteK napisał(a):Zgadzam się. Dlatego ze w sumie przy niskich temperaturach jak parkujesz pod chmurką większość tego czasu będziesz jechał na silniku spalinowym co zresztą widać na załączonym zdjęciu. Jak byś parkował w ciepłym garażu to już by było inaczej ze spalaniem a w przypadku wersji plug-in jak byś miał doładowaną baterię przejechałbyś ten dystans wyłącznie na prądzie. Sama hybryda sprawdzi się przy wyższych temperaturach na takim dystansie ale w zimie będzie porównywanie z typowym napędem benzynowym. Tak więc w rozrachunku rocznym powinno wyjść i tak na plus. Poza tym mało kto jeździ tylko taki dystans nie robiąc innych.


Parkuję w podziemnym, ale nie jest ciepło (w sensie jesienią/zimą nie ma 20 stopni, tylko lekko na plusie). Do pracy mam 8 km, więc w teorii coś by oszczędził, do tego robię trasy po 160 km 2-4 razy w miesiącu, tylko na trasy za mało elastyczności to dla mnie ma. Mogliby zrobić hybrydę z turbo.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Lis 2021, 13:15

galakty napisał(a):Do pracy mam 8 km, więc w teorii coś by oszczędził, do tego robię trasy po 160 km 2-4 razy w miesiącu
No to na pewno wyjdziesz na plus pytanie tylko jak dużo zaoszczędzisz bo to już kwestia indywidualnych wyliczeń.
galakty napisał(a):Mogliby zrobić hybrydę z turbo.
Są tylko nie w Toyocie :) bo założeniem jest tu jak najmniejsza awaryjność a turbo to kolejna rzecz która może ulec awarii. Masz w VW hybrydę z silnikiem jak się nie mylę 1.4 TSI.

Na trasy fajnie sprawdza się dla jednej osoby Lexus IS300h tez nie ma turbo ale mocy jest wystarczająco nawet do w miarę dynamicznej jazdy jak potrzebujesz. Tylko to już inna półka cenowa.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

24 Lis 2021, 19:09

Akurat nadarzyła się dziś okazja zrobienia podobnych dystansów wolnossąca benzyna 1.8 140km lecz przy 4 stopniach.

Wiadomo, Że porównanie nie będzie miarodajne bo nie robiliśmy go na tej samej trasie lecz chociaż mniej więcej ;)

Rano jadąc do pracy praktycznie nie mam żadnego korka więc jest to płynna jazda po mieście.

Drugi pomiar to szybka wycieczka do miasta obok i spowrotem. Oba pomiary na włączonej klimie na 20 stopni.

W civicu w jeździe miejskiej komputer zaniża o 0.7 zatem wynik z dystrybutora w pierwszym będzie 8.1 a w drugim 8.

Dodam, że ten pierwszy wynik właśnie ze względu na warunki tj. brak korków jest taki "ekonomiczny" jak wracałem z pracy to komputer pokazywał już 9.2 na tym samym dystansie ;)

Tak czy siak wychodzi, że hybryda daje oszczędność mniejszą lub większą ;)
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

03 Gru 2021, 23:44

Dzisiaj miałem taki pomiar na drugim odcinku o długości 7km. Pierwszy to 1,5km ale tu zdjęcia nie zrobiłem (coś około 12l jak dobrze pamiętam), była to jazda z zimnego startu po nocy z 5min. przystankiem przed drugim odcinkiem uwiecznionym na zdjęciu.

Temperatura zewnętrzna 0-1*C, klima na 21 stopni, miasto bez korków.
Jak sprawdza się Hybryda na bardzo krótkich dystansach 3-5km?

e0hater napisał(a):Dodam, że ten pierwszy wynik właśnie ze względu na warunki tj. brak korków jest taki "ekonomiczny" jak wracałem z pracy to komputer pokazywał już 9.2 na tym samym dystansie
No to tu już różnica przy hybrydzie pewnie wyszła by znaczna i lekko licząc min. 3 litry mniej. Zawsze to jakieś porównanie i na pewno daje już do myślenia :ok:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

05 Gru 2021, 18:13

Ja zwrócę uwagę na kwestię, którą większość osób pomija ;)
Hybrydy (nie wiem czy wszystkie) miewają ogrzewanie elektryczne i to na krótkich trasach może być fajnym plusem w zimę bo nie musisz czekać aż silnik się nagrzeje żeby leciało ciepłe powietrze.
Łukasz93
Początkujący
 
Posty: 59

05 Gru 2021, 18:26

Artek chyba pisał, że jego Toyota ogrzewanie ma za pomocą silnika spalinowego, więc...

Takie grzałki mają też diesle.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Gru 2021, 18:42

galakty napisał(a):Artek chyba pisał, że jego Toyota ogrzewanie ma za pomocą silnika spalinowego, więc...


Więc nie ma tej zalety :lol:
Nie wiem na ile często to występuje ale na pewno się gdzieś spotkałem z takim rozwiązaniem w hybrydzie. Niestety nie pamiętam co to było za auto.

Diesle to częściej mają ogrzewania spalinowe niż elektryczne. Może być z możliwością uruchomienia na postoju bez uruchamiania auta (czy zdalnie) ale najczęściej jest to spalinowe i ogrzewa cały układ co też jest fajnym rozwiązaniem bo można zaprogramować uruchomienie przed ruszeniem i nie tylko wsiada się do ciepłego auta ale i silnik szybciej się nagrzewa.
Łukasz93
Początkujący
 
Posty: 59

05 Gru 2021, 18:45

Hybrydy plug-in raczej wszystkie będą miały takie rozwiązanie ale już zwykle to może tylko te najnowsze. W starszych raczej mało spotykana opcja. Generalnie chodzi tu o dosyć mała pojemność baterii która przy takiej elektrycznej grzałce pewnie by szybko się wyczerpywała.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

05 Gru 2021, 18:57

Dokładnie, po co grzałka elektryczna skoro spalinowy i tak się uruchomi (mówię o miękkiej hybrydzie). W plug-in już ma to sens, bo całą drogę do pracy możemy przejechać na prądzie i włączanie benzyniaka do grzania byłoby głupotą.

Nie masz racji do do diesli, często mają elektryczne grzałki (cieczy chłodzącej albo powietrza kabinowego).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Gru 2021, 20:56

galakty napisał(a):Nie masz racji do do diesli, często mają elektryczne grzałki (cieczy chłodzącej albo powietrza kabinowego).


Uważasz, że częściej niż spalinowy Eberspaecher lub Webasto?
Łukasz93
Początkujący
 
Posty: 59

09 Gru 2021, 16:49

Tryb jazdy: Normal
Ogrzewanie: 21*C na klimatroniku
Temperatura zewnętrzna: -5*C

Mam kolejne ciekawe informacje na temat hybrydy i krótkich dystansów. Z moich obserwacji wynika że jak auto stoi na dworze i jest zimno czyli temperatura poniżej 0*C (testowałem przy -5*C) to musimy dosyć długo poczekać na pierwsze wyłączenie silnika spalinowego. Wczoraj u mnie wyłączył się dopiero po przejechaniu około 6km jadąc w ruchu miejskim do 50km/h.

Widzę pewną zależność, że silnik spalinowy w hybrydzie dąży do szybkiego rozgrzania i chodzi cały czas na wyższych obrotach tak około 1300. Później one spadają, ale nigdy nie są niższe niż 1000. Co ciekawe bateria w tym czasie jest doładowywana na maksa czyli do jakiś 67% (na wyświetlaczu baterii hybrydowej mamy prawie wszystkie kreski na zielono).

Mając na uwadze tak niskie temperatury i dystanse do 3-4 km wniosek jest taki że hybryda spali tyle co benzyna o podobnej mocy lub nawet więcej. Oczywiście możemy to ograniczyć wymuszając tryb EV przyciskiem ale jak tego nie zrobimy i mamy ustawione ogrzewanie na 21 stopni (tak Ja mam) oraz tryb Normal to takiego rezultatu możemy się spodziewać.

Oczywiście piszę tu o napędzie hybrydowym z Aurisa/Priusa który nie ma dogrzewacza wnętrza elektrycznego.

Zupełnie inaczej będzie w okresie letnim :wink: oraz w zimie jak taka hybryda stoi w garażu z dodatnią temperaturą.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

09 Gru 2021, 20:35

Smutne informacje bo bardzo nastawiłem się na zakup hybrydy a wygląda na to, że oszczędności mogą być bardzo pozorne biorąc pod uwagę cały rok.
e0hater
Początkujący
 
Posty: 214
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020