Jak ulepszyć pracę silnika 1,4 l. Seat Cordoba. Pomocy...

06 Sty 2008, 00:07

Chcem podnieść moc silnika (1.4 l na bęzynę, bez jego wymiany) w moim samochodzie (Seat Cordoba)... Nie znam się na tym, dla tego proszę o pomoc... piszcie dokładne części które ulepszają jego moc; np. turbina, pompka wtryskowa, turbosprzężarka, intercooler... Mówcie co wiecie...
Woker01
Nowicjusz
 
Posty: 7

06 Sty 2008, 14:37

W takim aucie ciężko będzie coś podkręcić, lepiej daj sobie spokój z tungiem mechanicznym, silnik 1,4...hmmm...
Pomyśl coś o dobrym optyku, tylko nie zrób ze swojego auta wiejskiego tuningu
Requiem for a Dream.
Piter
Stały forumowicz
 
Posty: 2942
Zdjęcia: 239
Miejscowość: Kłodzko
Prawo jazdy: 15 03 2007
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

06 Sty 2008, 19:52

Coś napewno da się zrobić... Tuningują małe samochody (np. Peugeot 206)...

optyka ? już zrobiłem i to przyzwoity...
Woker01
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Sty 2008, 17:53

Penie ze sie da ale to duzo kasy a mierny efekt lepiej wyjdzie swap na wiekszy silnik np 1.8 czy 2.0. Zmienisz zawieszenie, hamulce itp. Wiekszy motor tez mozesz tuningowac. A po drugie jesli masz pakowac kase to lepiej w mocnieszy motor 8)
hot-garage
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 116
Miejscowość: Górny Śląsk

07 Sty 2008, 20:57

Lepiej kup auto z silnikiem o większej pojemności, może Golf 3 GTI ? Jego można podkręcić :D
Fakt, każde auto można jakoś coś tam podkręcić, ale czy jest sens wydawania kasy...mały efekt...zgadzam się z kolegą...dołóż i kup coś mocniejszego...Twój seat to fajne autko do śmigania, ale nie ma sensu go tuningować
To jest moje zdanie...
Pozdrawiam:)
Requiem for a Dream.
Piter
Stały forumowicz
 
Posty: 2942
Zdjęcia: 239
Miejscowość: Kłodzko
Prawo jazdy: 15 03 2007
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

07 Sty 2008, 22:20

Pierwsza rzecz to wtwal katalizator i wrzuć strumienicę, zmień układ wydechowy na przelotowy albo basowy, potem stożek (niezapomnij o małym na odmę), za stożkiem zamontuj turbinkę dolotu(ala strumienica dolotu). To na początek.
Golf IV GTI 1.8 TURBO
Nissan Terrano II 2.7 TDI
BMW 328
Bolo1989
Aktywny
 
Posty: 439
Miejscowość: Mazowieckie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Porsche 550 Spyder
    Tworząc Porsche 550 Spyder, projektanci niemieckiej marki nie zaprzątali sobie głowy wyglądem. Zadaniem tego niewielkiego auta było po prostu wygrywanie wyścigów. Pomóc w tym miał 1,5-litrowy bokser umieszczony ...

08 Sty 2008, 22:46

Jak on ma w przebiegu 80 tys., może nie nowy, ale silnik w b. drobym stanie...
Bolo1989, z kąd mam się dowiedzieć jakie części kupić ? jakie wymiary ?
Woker01
Nowicjusz
 
Posty: 7

09 Sty 2008, 13:11

Wymiary musisz sobie sam zmierzyć, z dolotem napewno niebędziesz miał problemu bo nawet jeśli nieznajdziesz takiego filtra który pasuje na twój dolot, to na allegro są dostępne różnego rodzaju redukcje do zamontowania stożka, z turbinką dolotową jest tak samo. Jeśli chodzi o strumienicę to musisz poprosić mechanika któru będzie ci ją wspawywał, żeby określił jaka strumienica będzie pasował (chodzi tu oczywiście o wymiary). Z tłumikiem końcowym też raczej sam sobie nie poradzisz, tu równiesz musisz poprosić o radę mechanika.

Mogę Ci również podać przybliżone ceny takich części bo sam takie coś montowałem u siebie w aucie. Syrumienica wydechu ok. 100zł, turbinka dolotu 100zł, wydech końcowy 200-300zł, filtr stożkowy ok.90zł, filtr stożkowy odmy ok.40zł, zestaw do czyszcenia i konserwacji filtrów stożkowych 60zł.
Pozdrawiam!
Golf IV GTI 1.8 TURBO
Nissan Terrano II 2.7 TDI
BMW 328
Bolo1989
Aktywny
 
Posty: 439
Miejscowość: Mazowieckie

09 Sty 2008, 14:25

dzięki za pomoc, może dojdę co do czego :D.
Twoim zdaniem ile takie coś może podnieść osiągi silnika ? około...
Woker01
Nowicjusz
 
Posty: 7

09 Sty 2008, 14:32

Wszystko zależy od silnika, ale około 10KM powinno dojść.
Golf IV GTI 1.8 TURBO
Nissan Terrano II 2.7 TDI
BMW 328
Bolo1989
Aktywny
 
Posty: 439
Miejscowość: Mazowieckie

10 Sty 2008, 00:29

Warto tyle zachodu o 10 km ? Oczywiscie jezeli bedziesz uparty to mozna tuningowac taki silnik. Kolega ci napisal od czego zaczac. Pozniej jezeli ci braknie mocy bedziesz mogl obroic glowice wypolerowac kanaly wieksze, zawory i oczywiscie planowanie. Bedziesz musila popracowac nad ukladem paliwowym a mianowice wybajniejsza pompa paliwa i wieksze wtryskiwacze. Trzeba rowniez odpowiednio zestroic kompa. Jak jeszcze bedziesz chcial modyfikowac to mozesz zalozyc sportowe walki i regolowane kola rozrzadu. Oczywiscie to nie wszystko 8) ale to ci powinno wystarczyc :D
hot-garage
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 116
Miejscowość: Górny Śląsk

15 Sty 2008, 11:35

czy uzyskasz 10 KM na takim czymś?? szczerze mówiąc wątpię :)

filtr stożkowy: opinie sa podzielone, ale moim zdaniem nie poprawia osiągów.

turbinka powietrza: pic na wodę. wiesz chociaż z czego składa się turbina?? to zwykłe śmigi elko, które tylko ładnie wygląda. jakie ciśnienie jest to w stanie wytworzyć?? jak już doładujesz silnik to trzeba by zapłon opóźnić i świece zmienić... a wtedy może komp zwariować ;)

żeby dopasować korzystną strumienicę, musiałbyś wybulić z 1500 - 2000 złotych. pomyśl, czy Ci się opłaca. te z allegro to tandeta.

czy przelotowy tłumik jest lepszy?? hmm... masz wtedy niższe ciśnienie w układzie wydechowym, i gorsze odprowadzanie spalin. za to większy huk. :)

zastanów się ;) wydasz około 600 złotych na szmery bajery które Ci raczej nie pomogą.

teoretycznie możesz uturbić swój silnik. ale czy on to wytrzyma?? może lepiej pomyśleć o czymś pojemniejszym??

zrobienie turbo w Twoim autku, to kosztowna sprawa.

modyfikacja kolektorów, zakup turbiny, IC, węże, Blow off, modyfikacja kompa, zmiana tłoków i tulei na mocniejsze, itp itp...

modyfikacja zawieszenia, hamulców...

przy takiej przeróbce jesteś w stanie zwiększyć moc auta niemal dwukrotnie. ale: sam tego nie zrobisz, a u specjalisty zabulisz może z 10 000 ;)
Renault 5 GTL '88 ;)
karolek
Nowicjusz
 
Posty: 8

15 Sty 2008, 13:26

Niezgadzam się z opinią iż żeczy które wymieniłem we wcześniejszym poście niesprwadzają się. Zamontowałem właśnie te akcesoria w aucie Honda Civic 1.6 VTI, po tych modyfikacjach silnik który wcześniej pokazał na hamowni 122KM poprawił ten wynik o 14KM, osiągnoł wynik 136KM. Za takie pieniądze 14KM to chyba dobry wynik. Pozdrawiam!
Golf IV GTI 1.8 TURBO
Nissan Terrano II 2.7 TDI
BMW 328
Bolo1989
Aktywny
 
Posty: 439
Miejscowość: Mazowieckie

16 Sty 2008, 13:21

to pokaż wykresy, bo pewnie je dostałeś, jak byłeś na hamowni :) wtedy uwierzę :)

jak zwiększać moc, to znacznie, a to osiągniesz najtańszym kosztem w przypadku Twojego silnika na większy ;) wtedy masz i moment wysoki, i moc większą :)

nie wiem, czy pasują, ale to w Twoim interesie sie dowiedzieć. poszukaj jakiegoś forum Seata, i tam pytaj.

już 1,6 16V za około 2000 - 2500 z wymianą będziesz miał ;) a to już 100 KM, czyli w sam raz na początek :)

[link do oferty na Allegro wygasł]

tu masz jakieś 2,0 z seata ;) a dwa zero 8v na pełnym wtrysku powinno dawać od 100 do 120 KM

[link do oferty na Allegro wygasł]

i TURBO dieselek, ale wtedy wymiana zawieszenia przód, bo się różni,

[link do oferty na Allegro wygasł]

[link do oferty na Allegro wygasł]


jeśli byś miał kase, czas, i GARAŻ, to jesteś w stanie sam przełożyć taki silniczek, przy pomocy jakiegoś kumpla. jedynie z czym kłopot, to elektryka przy komputerach, ale jak trafisz na dobrego elektryka, to Ci to za parę stów podłączy.

jeszcze kwestia hamulców, i ewentualnie dopasowania półosi :)

ja mam teraz autko, które seryjnie miało 120 KM. renault 5 GTT. ale mam silnik bez turbiny, ze słabszej wersji, bo poprzedni właściciel zniszczył ten z Turbo. mam w aucie wszystko przystosowane do większej mocy: i zawias, i hamulce...

i nie bawię sie w pierdoły, typu dokładanie turbinek, strumienic, bo każdy kto się na tym zna, przyzna, że to tylko fajnie wygląda.

za dwa tygodnie, jak zbiorę osprzęt zaczynam swapa z 1,4 gaźnik na 2,0 MPI z Laguny. a mógłbym rzeźbić, bo mam 2/3 osprzętu do uturbienia obecnego silnika.

ile ciśnienia wciśnie w dolot taka turbinka?? to że powietrze będzie miało ruch wirowy nic nie zmienia.

NIE SUGERUJ SIę TYM, CO JAKIś CFANIAK NA ALLEGRO NAPISAł W OPISIE AUKCJI :) wiadomo, każdy chce sprzedać :)

wrzuć wykresy, zwrócę honor :)



[link do oferty na Allegro wygasł]
Renault 5 GTL '88 ;)
karolek
Nowicjusz
 
Posty: 8

17 Sty 2008, 01:12

coś cicho z tymi wykresami :P wałeczek ;)
Renault 5 GTL '88 ;)
karolek
Nowicjusz
 
Posty: 8