Jak zatankować prawidłowo paliwo i wybrać odpowiednie oznaczenie?

15 Wrz 2021, 01:31

Hejka jestem świeżym kierowcą i mam takie małe pytanie może dla większości trochę głupie i oczywiste ale stwierdzam, że kto pyta nie będzie, otuż posiadam peugeota 307 diesel rocznik 2004 i tutaj pytanie jak wybrać paliwo żeby było w miarę tanio i żeby było to zdrowe dla samochodu? Tuż przede mną pierwsze tankowanie i trochę się stresuję, że wleje złe paliwo albo zrobię jakąś inna głupią rzecz z góry dziekuję.
Szulerro
Nowicjusz

• 15 Wrz 2021, 08:44

Szulerro napisał(a):jak wybrać paliwo żeby było w miarę tanio i żeby było to zdrowe dla samochodu?
    W miarę tanio to jedynie szukać stacji na której będzie trochę niższa cena ale takie stacje no name czasem mogą być wątpliwe i jak stacja nie jest sprawdzona to czasem nie warto ryzykować dla kilku groszy oszczędności na baku. Zdrowe dla samochodu będzie tankowanie do pełna i ponowne jak się zapali rezerwa. Chodzi o to żeby wypełniać często zbiornik a nie jeździć tankując po 5 litrów bo w tedy w baku szczególnie w okresie jesienno-zimowym potrafi skraplać się woda z racji na różnicę temperatur noc-dzień na zewnątrz, a to nie jest zdrowe dla układu zasilania paliwem.
    Szulerro napisał(a):Tuż przede mną pierwsze tankowanie i trochę się stresuję, że wleje złe paliwo albo zrobię jakąś inna głupią rzecz z góry dziekuję.
    Nie ma się czym stresować :) Sprawdź sobie z której strony masz wlew paliwa żeby podjechać dobrą stroną pod dystrybutor. Następnie wybierasz paliwo do diesla z oznaczeniem B7 i wkładasz pistolet do otworu tankowania naciskasz spust i leci. Jak będzie pełno to sam pistolet będzie ci odbijał. Tyle.... :wink:

Tu masz opis na forum: nowe oznaczenia paliw B i E na stacjach paliw
    Rokiko
    Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

15 Wrz 2021, 10:30

Ja dodam, że pistolet do Diesla ma czarną rączkę. Zwracaj też uwagę na rodzaj ON, bo na stacjach są zazwyczaj dwa - zwykły i premium dużo droższy.