[Zdjęcia] Jak zrobić zaprawki przed zimą do tej rdzy?

30 Wrz 2012, 11:55

Witam,

Jestem amatorem jeśli chodzi o sprawy blacharskie. Wykosztowałem się w tym roku na remont silnika, więc na blacharza nie starczy Postanowiłem zatem sam zrobić zaprawki przed zimą. Bardzo liczę, że uzyskam od Was jakąś pomoc. Sprawa wygląda następująco: ogniska są niewielkie, od 2 do max 6 cm, wszystkie zlokalizowane na dole drzwi lub nadkolu. Poprzedni właściciel też chyba robił jakieś zaprawki we własnym zakresie (widać to chociażby na zdjęciu 3). Chciałbym uniknąć dalszej korozji przed zbliżającą się zimą. To nie musi wyglądać pięknie (wygląd ze zdjęcia numer 3 jest dla mnie do zaakceptowania), nie będę potem tego lakierował (zlecę to fachowcowi jak uzupełnię budżet).
Teraz najważniejsze pytanie, moglibyście polecić jakiś środek, narzędzia i sposób użycia, przygotowania pod pracę? :-)

Zdjęcia: http://imgur.com/a/Xslyq

Z góry bardzo dziękuję.
tststststs
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Opel

30 Wrz 2012, 13:36

tststststs napisał(a): polecić jakiś środek, narzędzia i sposób użycia, przygotowania pod pracę?

Jasne...
Papier ścierny, brunox, lakier podkładowy..
Na to możesz prysnąć sprayem pod kolor auta- zamów sobie na alle..
[link do oferty na Allegro wygasł]
Koszt niewielki ..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

30 Wrz 2012, 15:32

Ja to ścieram papierem ściernym 40 do gołej blachy, na to szpachla, potem szlifowanie papierem 400, na końcu lakier z allegro, do mercedesa (pasuje idealnie, po polerce nie widać różnicy). Tu masz podgląd na firmę lakierów, od której zawsze kupuje:
[link do oferty na Allegro wygasł]
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

30 Wrz 2012, 16:38

Dziękuję bardzo za odpowiedzi, podsumowując:

1. Ścieram stary lakier, stare zaprawki, rdzę papierem ściernym (no 40).
2. Czyszczę, osuszam
3. Kładę szpachlę [1]
4. Czekam aż wyschnie i szlifuje drobnym papierem ściernym (no 400) aż do grubości reszty blachy
5. Kładę lakier [2]

[1]. Czy jakąś szpachlę możecie polecić? (może być nawet trochę droższa, ważne aby nieodpadła)
[2]. Tak po prostu po ścieraniu zbędnej szpachli pryskam lakierem? Czy potem to trzeba czymś polerować?

Dzięki bardzo.
tststststs
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Opel

30 Wrz 2012, 17:10

Jak to czytam to nie wiem czy się śmiać czy płakać, rdzę najlepiej było by zlikwidować szlifierką kontową, później resztę zetrzeć papierem ściernym P80, później szpachla (może być 4CR lub trochę tańsza BOOL) następnie trzeba zeszlifować żeby było równo (polecam 2 lub 3 papiery P150 P240 P320) później musisz położyć podkład (też może być 4CR lub BOOL) jak wyschnie to matujesz na mokro papierem wodnym P600 lub P800. Jak wyschnie to zaklejasz elementy których nie chcesz malować, musisz odtłuścić benzyną ekstrakcyjną lub zmywaczem silikonowym i możesz malować.
Chomik90
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 776
Miejscowość: Łowicz
Prawo jazdy: 26 06 2008
Auto: BMW
Silnik: 2.0 d 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Wrz 2012, 17:14

zapomniałem jak oczyścisz blachę to przed szpachlowaniem przydało by się zastosować Brunox-a (srodek który zżera rdzę i zabezpiecza przed dalszym korodowaniu) jak wyschnie ok 12h to można nałożyć szpachle itd.
Chomik90
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 776
Miejscowość: Łowicz
Prawo jazdy: 26 06 2008
Auto: BMW
Silnik: 2.0 d 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Piesi po zmierzchu obowiązkowo z odblaskami
    Pieszy który będzie się poruszał po zmierzchu po drodze poza terenem zabudowanym, będzie miał obowiązek noszenia elementów odblaskowych tak zakłada nowelizacja Prawa o ruchu drogowym, która została podpisana ...
    Jak samochody autonomiczne zmienią nasze miasta?
    Samochody autonomiczne mogą całkowicie zmienić sposób przemieszczania się po miastach. Nie jest to odległa perspektywa – badanie przeprowadzone na zlecenie Renault Polska przez Kantar TNS wykazało, że większość ...

30 Wrz 2012, 17:43

Dzięki za odpowiedź.

> Jak to czytam to nie wiem czy się śmiać czy płakać

Nie wiem dlaczego masz się śmiać, czy płakać. Nigdy nie robiłem takich rzeczy dlatego się dopytuje.

Jako szpachla może być to: [link do oferty na Allegro wygasł] , a jako podkład to: [link do oferty na Allegro wygasł] ?

Szpachlę nakłada się jedną warstwę, a podkład kilka, czy tak?
tststststs
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Opel

30 Wrz 2012, 18:02

To nie było do Ciebie tylko do kolegi kamil638 Szpachle nakłada się tyle razy żeby wszystko idealnie dotrzeć, najlepiej jak najmniej ale na raz może ci nie wyschnąć a podkład możesz położyć jakieś 2 warstwy
Chomik90
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 776
Miejscowość: Łowicz
Prawo jazdy: 26 06 2008
Auto: BMW
Silnik: 2.0 d 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Wrz 2012, 18:24

Dzięki! Będę walczył w następny weekend ;-)
tststststs
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Opel

30 Wrz 2012, 18:46

Jeśli będziesz potrzebował pomocy to pisz w temacie lub napisz PW
Chomik90
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 776
Miejscowość: Łowicz
Prawo jazdy: 26 06 2008
Auto: BMW
Silnik: 2.0 d 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Wrz 2012, 22:26

Kolego "Chomik90", moja wersja wydarzeń to był skrócony opis. Oczywiste jest, że rzadko kiedy wystarczy 1 warstwa szpachli, a doszlifowanie musi być takie, żeby po przejechaniu palcem nie było czuć różnicy.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

01 Paź 2012, 09:07

Kolego kamil638 chodzi mi o gradacje papieru jaki napisałeś i o to że po szpachli odrazu kłaść lakier.
Chomik90
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 776
Miejscowość: Łowicz
Prawo jazdy: 26 06 2008
Auto: BMW
Silnik: 2.0 d 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Paź 2012, 11:20

Chyba się udało .. niestety nowy lakier na wypłowiałym 13 letnim rzuca się w oczy i to bardzo, ale nie przeszkadza mi to tak bardzo jak rdza ;-) Pewnie nie da się za bardzo nic z tym zrobić (tym bardziej, że położyłem już lakier bezbarwny)?

Pozdrawiam.
tststststs
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Opel

07 Paź 2012, 16:56

Pasta polerska kosztuje ~10 zł. Na prawdę czyni ona cuda. Lakier po polerce taką pastą ładnie błyszczy. Ja poleruję ręcznie szmatkami i efekt jest na prawdę powalający.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

08 Paź 2012, 22:36

kamil638 napisał(a):Pasta polerska kosztuje ~10 zł. Na prawdę czyni ona cuda. Lakier po polerce taką pastą ładnie błyszczy. Ja poleruję ręcznie szmatkami i efekt jest na prawdę powalający.

Tylko to nie kwestia połysku, a barwy, nowy lakier jest ciemniejszy, a starszy bardziej wypłowiały (oba błyszczą w podobnym natężeniu) - lakier jest ten sam co oryginał (ten sam numer, przeznaczony dla Opla).
Zastanawiam się, czy może nie użyć pasty ścierająco-polerskiej na granicy dwóch lakierów? Czy da to jakikolwiek efekt (chociażby przejścia między tymi lakierami już nie mówię o identycznym kolorze na całej powierzchni)?

Dziękuję.
tststststs
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Opel