Jaka skrzynia znajduje się w Honda CR-V automat

14 Sie 2022, 20:08

Czy ktoś orientuje się jaki typ automatycznej skrzyni znajduje się w benzyniaku Hondy CR-V w wersji 2012-2018, oraz tych z poprzedniej generacji (- 2012). Np w tych dwóch poniższych wersjach:

1. CR-X 2010 2.0 i-VTEC EX Auto 4WD oraz
2. CR-X 2.0 I-VTEC ES 5DR Automatic

Czy są to klasyczne skrzynie 6-biegowe, czy jakies nowsze typu CVT, DCT, DSG itd ?

Interesuje mnie raczej skrzynia klasyczna, auto będę kupował używane, więc nie wiem jak ono było traktowane od nowości, gdybym brał nowe to bym zaryzykował z inną.

Początkowo myślalem o wybraniu W RAV-4 (2013 – 2019), ale tam klasyczna jest tylko w dieslu, a w beznynie CVT.

Zależy mi na wybraniu SUV-a w benzynie z jak nabardziej solidną i niezawodną skrzynią, ale z poprzedniej epoki, tylko max 10-letniego. Nie chce po zakupie auta narazić się na minę, że skrzynia zacznie szwankować, a naprawa pochłonie grube tys.
tombond
Nowicjusz
 
Posty: 9

15 Sie 2022, 10:01

tombond napisał(a):1. CR-X 2010 2.0 i-VTEC EX Auto 4WD oraz
2. CR-X 2.0 I-VTEC ES 5DR Automatic

Czy są to klasyczne skrzynie 6-biegowe, czy jakies nowsze typu CVT, DCT, DSG itd ?
W obu tych samochodach znajdziesz klasyczny automat 5-cio biegowy. Dobra skrzynia która wiele zniesie jak się o nią dba.

tombond napisał(a):Interesuje mnie raczej skrzynia klasyczna, auto będę kupował używane, więc nie wiem jak ono było traktowane od nowości, gdybym brał nowe to bym zaryzykował z inną.
Jak celujesz w skrzynię klasyczną to całkiem dobry wybór.

tombond napisał(a):Początkowo myślalem o wybraniu W RAV-4 (2013 – 2019), ale tam klasyczna jest tylko w dieslu, a w beznynie CVT.
CVT jest bardziej oszczędna od klasycznej w jeździ ale wymaga większej dbałości o serwisy olejowe no i trzeba przyzwyczaić się do przyspieszania bo tu zachowanie jest zupełnie inne niż przy klasycznym automacie :wink: poza tym same ta automaty CVT nie są aż takie złe. Nie mniej jednak w RAV-4 lepiej już celować w hybrydę z e-CVT tu automat będzie najlepszy jeżeli chodzi o bezawaryjność i ewentualne koszty serwisu :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35

15 Sie 2022, 13:23

Czy modele CR-V w benzynie z roku 2012-2016 mają takie same silniki i automatyczne skrzynie, czy są inne ? Czy poprzednia generacja z przed 2012r była w tej kwesti lepsza / gorsza?

Interesuje mnie tylko modele z klasyczna skrzynią, a w necie znalazłem info, że Honda od 2015 roku zaczeła wprowadzać skrzynie CVT, ale nie potrafie zweryfikować w których modelach...

Jeżdzę aktualnie mało (5tys km rocznie), więc przyjmując takie kryteria, chciałbym tym autem pojeździć jak najdłużej (przynajmniej 10 lat = 50 tys. km).

Z jakim max przebiegiem powinienem szukać auta, by mieć większą pewnośc, że skrzynia będzie ok ?

Co ile km w tych modelach producent zaleca wymianę oleju ?
Będę wówczas w stanie zweryfikować czy było to zrobione?
Jeżeli nie, mam również zamiar zlecić wymianę oleju w skrzyniu po zakupie auta.

Ostatnia kwestia, czy CR-V (2012-2018 beznyna) posiada mniej awaryjne automaty niż RAV-4 (2013 – 2015 ze skrzynią CVT ) ?

Dziękuję za wszelkie porady i opinie.
tombond
Nowicjusz
 
Posty: 9

15 Sie 2022, 15:25

tombond napisał(a):I tutaj jest mój dylemat, czy powinienem kierować się jak najniższym przebiegiem czy modelem rocznika ?
Przebiegi masz do 100tkm z tego co widzę to raczej bardziej bym zwracał uwagę na ogólny stan techniczny samochodu, zadbane nadwozie itd.
tombond napisał(a):Z jakim max przebiegiem powinienem szukać auta, by mieć większą pewnośc, że skrzynia będzie ok ?
Tu jest bardziej kwestia jej eksploatacji i odpowiedniego obchodzenia się z nią ale przy takich przebiegach jak wyżej raczej nie powinno być problemów.
tombond napisał(a):Co ile km w tych modelach producent zaleca wymianę oleju ?
Olej w automacie najlepiej zmieniać co około 60tkm lub nie rzadziej niż 5 lat, jak jeździsz sporo na krótkich dystansach to nawet i przy mniejszych przebiegach.
tombond napisał(a):Będę wówczas w stanie zweryfikować czy było to zrobione?
Jeżeli nie, mam również zamiar zlecić wymianę oleju w skrzyniu po zakupie auta.
Przypuszczam że nikt go nie będzie miał wymienionego jak kupisz auto z takim przebiegiem jak wyżej opisywany więc odrazu trzeba założyć że trzeba coś takiego zrobić.
tombond napisał(a):Czy w modelu benzynowym z 2016 roku, jest również klasyczny automat 5-cio biegowy, gdyż znalazłem na necie info, że Honda od 2015 roku zaczeła wprowadzać skrzynie CVT,ale nie potrafie zweryfikować w których modelach?
Były też napewno wersję z klasycznym automatem, ten CVT muszę sprawdzić jeżeli faktycznie występował to będzie pewnie inaczej wyglądał i drążek zmiany biegów. Poza tym jest to do zweryfikowania podczas jazdy :)
tombond napisał(a):Jeśli chodzi o proponowaną Toyote RAV-4 w hybrydzie, to wybór przykładowo:
2017, 2.5 VVT-I, przebieg 125 tys km, cena 92 tys zł
Niestety hybryda będzie droższa ale przy twoich rocznych przebiegach myślę że nie ma się co w nią pchać i wystarczy ci Honda w benzynie i też będziesz zadowolony :D

Ja jak bym miał kupować na twoim miejscu to szukałbym CRVki VI generacji z tradycyjnym automatem bo mi się ona poprostu bardziej podoba, a budżet na nią pozwala.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35

15 Sie 2022, 16:44

Dzieki wielkie Rokiko, bardzo mi pomogła twoja odpowiedź.

Nasuwa mi się jescze taki wniosek, że jeżeli jest nikła szansa, że poprzedni właścicel wymieniał olej po 60tys lub po 5 latach, to najlepiej kupić auto ponież 60tys km przebiegu, wtedy teotetycznie skrzynia powinna być w lepszym stanie i sam zlece wymianę oleju zgodnie z zaleceniami ?

Logicznie im niższy przebieg tym niestety droższe auta, więc tutaj jest kolejny dylemat, czy brać tylko auto z przebiegiem do max 60-70 tys km by móc wymienić olej na czas i mieć większą pewność z automatem, czy zaryzykowac auto z większym przebiegiem 80-100tys km za niższą cenę ?
Oczywiście to jak obchodził się z autem i z skrzynią nie będę w stanie zweryfikować, jedyne co mogę zrobić to brać tylko takie, co było serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta.

Dziękuję za pomoc,
tombond
Nowicjusz
 
Posty: 9

16 Sie 2022, 08:12

Decyzja należy już do Ciebie czy kupisz z mniejszym przebiegiem. Najlepiej przejechać się samochodem na w pełni rozgrzanej skrzyni i zobaczyć czy nie ma wyczuwalnych jakiś problemów. Jak jest ok to powinno być i dobrze po wymianie oleju, to nie są duże przebiegi więc klasyczna skrzynia powinna spisywać się dobrze w tych autach. Oczywiście lepiej by było kupić takie auto które było eksploatowane w trasach niż tylko w mieście na krótkich odcinkach :)

Tu masz jeszcze info o pojemności oleju oleje/auto/1800-honda-cr-v-sr-2-0-i-vtec-4wd-155km i też o zalecanych wymianach itd.

Załóż sobie że szukasz do 100tkm w jak najlepszym stanie i powinieneś być zadowolony :wink: Jak boisz się automatu zawsze przy kupnie można odwiedzić warsztat gdzie zajmują się typowo naprawą takich skrzyń i na szybko ją sprawdzą będziesz wtedy pewniejszy.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    30 lat minęło... Renault Safrane
    Odkąd Renault Safrane pojawiło się na rynku, zastępując Renault 25 minęło już ponad 30 lat. Samochód po raz pierwszy został zaprezentowany na salonie w Genewie w 1992 roku. Renault Safrane było produkowane przez 8 ...