Tu na początek trzeba zrozumieć jak oba te automaty działają. Tiptronic to typowy automat z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów, mamy ich tu sześć. Multitronic to skrzynia bezstopniowa CVT z symulowanymi przełożeniami których jest siedem. Chodzi tu o roczniki aut od 2004 roku, wcześniejsze modele miały z tego co pamiętam o jedno przełożenie mniej. W pierwszej chwili skrzynie te można odróżnić po ilości przełożeń. Tu kolega @agrafek wspomniał o tym
audi-a6-c6-skrzynia-tiptronic-vt105967.htm#p693193Trzeba pamiętać że Multitronic nie został zaprojektowany do przenoszenia wysokich momentów i w tym przypadku jego maksymalną granicą jest ok 400Nm więc był montowany w słabszych jednostkach i nie występował z napędem 4x4. Z racji na swoją budowę i skrzynia Multitronic stara się utrzymywać jak najwyższy moment obrotowy podczas całego cyklu przyspieszania.
Generalnie multitronic może być droższy w naprawie i może przysporzyć więcej kłopotów od tiptronika. Co się w nim może popsuć? Najczęstszą przyczyną to chyba awarie pompy oleju w skrzyni oraz rozciąganie się łańcucha.