Jaka żarówka LED czy ZWYKŁA ?

30 Paź 2017, 22:11

MotoAlbercik
"Pod koniec zeszłego roku w testach AS najlepiej wypadły żarówki Osram Night Breaker Unlimited +110%, Philips Xtreme Vision +130%."

Dzięki za odpowiedź. A jak byś miał sam kupować to którą firme byś wybrał na tą chwile ? Czy to jest " loteria " z tymi żarówkami ?
woluś
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 16 04 2009
Auto: Fiat Punto II

30 Paź 2017, 23:22

woluś napisał(a):A jak byś miał sam kupować to którą firme byś wybrał na tą chwile ? Czy to jest " loteria " z tymi żarówkami ?

Ja od dłuższego czasu kupuję Philipsy. Te Extreme weszły chyba trzy lata temu. Obecnie weszły nowsze, Racing Vision. Extreme mają +130% światła więcej, a Racing mają 150% światła więcej. Jednak musisz zwrócić uwagę na to, jakie masz żarówki, bo np. RacingVision jest tylko H4 i H7. Nie ma H1. Natomiast Xtreme są H1, H4 i H7. Jak masz w mijania/drogowe H4, to masz wybór. A jak masz H1 i H7, to pozostaje ci Xtreme, bo w długie światła moim zdaniem nie ma co ładować tych Racingów.
Kiedyś miałem Osram i Tungsram, ale to w Polonezie i bardziej mi spasowały Philipsy.
Ale tak jak pisałem - jak chcesz mieć fajne światła, to musisz mieć dobre reflektory i odbłyśniki. Bo jak masz jedno albo drugie zmatowione, to żadna żarówka ci nie pomoże.
No i rzecz najażniejsza - te żarówki +..% mają niestety o wiele krótszą żywotność niż standardowe. W Nubirze wymieniam średnio co półtora roku, ale jeżdżę naprawdę dużo - rocznie robię około 25 tyś km. I jeżdżę na światłach mijania, bo nie mam dziennych.
Mam jeszcze jedną ciekawostkę - przejrzyj ofertę Philipsa z żarówkami ColorVision 60%. Zastanawiam się czy sobie nie kupić. tylko nie wiem jaki kolor, bo auto mam czarne :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Paź 2017, 11:10

woluś napisał(a):najlepiej wypadły żarówki Osram Night Breaker Unlimited +110%, Philips Xtreme Vision +130%
Miałem jedne i drugie. Pierwsze dwa komplety Osram wytrzymały tyle co jeden komplet Philips'a. Zastanów się jeszcze nad żarówkami Bosch Gigalight Plus 120% widziałem ostatnio testy i wiązka światła lepiej doświetlała pobocze niż w tych które wymieniłeś. Jak bym teraz kupował to nie wiem czy nie postawiłbym na nie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Paź 2017, 16:11

Kacper napisał(a):Pierwsze dwa komplety Osram wytrzymały tyle co jeden komplet Philips'a.

A jakie miałeś z tego Osram? Rozumiem, że Philips wytrzymały dłużej niż te Osram?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Lis 2017, 14:35

MotoAlbercik napisał(a):A jakie miałeś z tego Osram?
H7 Osram Night Breaker 90% więcej światła. Jeden komplet nawet zimy nie przetrzymał ;/

Teraz mam Philips White Vision H7.

Dwa komplety osram w jeden rok praktycznie poszły, a Philipsy już mam prawie dwa lata.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Lis 2017, 20:25

No to potwierdza się moja teza, że Osram nalezy... osrać, bo to nadal dziadostwo. Też miałem chyba dwa lata temu Osram Night Breaker, ale nie wiem ile % światła więcej i padły po kilku miesiącach. Do tego bardzo mnie wkurzało żółte światło na poboczu ( świeciły one tak, że na drogę przed autem padało fajne, białe światło, ale pobocze było już oświetlone na żółto. W śniegu szło jeszcze wytrzymać, ale jak było ciemno i mokro, to masakra. I też zmieniłem na Philipsy i jeździłem dwa sezony niemal.
Oczywiście to, że się takie żaówki szybciej przepalą, to normalka, bo coś za coś. Ale wg mnie jednak Philipsy są lepsze od Osramków.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Lis 2017, 12:35

Definitywnie halogen, to co koledzy napisali stosowanie żarówek LED do reflektorów zaprojektowanych do żarówek halogenowych jest niezgodne z prawem i podczas kontroli może zakończyć się zabraniem dowodu.
lisek31
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Skoda Octavia

03 Sty 2018, 19:09

Co do ledów odsyłam tutaj diody-led-w-samochodzie-wazna-homologacja-vt105378.htm dobry artykuł . Dzisiaj powiem Wam złapali mojego kumpla, miał ledy ale jakieś chińskie, nie wiem gdzie kupował, mandacik dostał, także lepiej kupować w normalnych sklepach i cenach niż oszczędzać, bo tak oszczędził że musiał zapłacić i wymontować swoje.
karamzyn
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: peugot