Jaki diesel do 5000zł?

30 Gru 2013, 00:20

ok, dziękuję za pomoc :) tylko jak rozpoznać:
1. czy podłużnice są zdrowe, czy np zalepione tylko?
2. Jak popukam czymś metalowym to dźwięk musi być metaliczny?
3. Podłużnice nie mogą mieć wgnieceń i muszą być identyczne?
4. Warto podjechać na stacje diagnostyczną? (znają się tam na silnikach i skrzyniach i ile to kosztuje?)
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy: 01 12 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG

30 Gru 2013, 00:22

Jeśli nie znasz sie za bardzo lub nie masz kogoś znajomego kto siedzi w temacie to lepiej na stacje sie wybrać,koszt jak za zwykły przegląd ale wiesz co i jak.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Gru 2013, 10:05

z tym fordem:

[link do oferty na Allegro wygasł]

wygląda następująco: do wymiany pasek wspomagania(rozciągnął się, jest trochę luźny, znalazlem na necie 20zł), pasek rozrządu (znalazlem dayco 55zł)(podobno rolek, napinacza i pompy nie trzeba), uszczelniacz sprężarki klimatyzacji (150zł+robocizna)+ nabicie jej i powinna działać. Tak powiedział sprzedający. Pozatym wszystko w porządku. Gdy zapytałem o podłogę i podłużnice właściciel powiedział, że 2 lata temu usuwał jakieś ślady rdzy i konserwował bitexem jednak co teraz jest to nie wie i musiałbym sobie zobaczyć. Pracuje on w moim mieście, także podjadę tylko pod pracę 15km i zobaczę co i jak. Może zgodzi się na stację diagnostyczną. Cena ostateczna 2800, warto jeśli podwozie jest OK?
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy: 01 12 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG

30 Gru 2013, 10:26

Warto. Jednak w pasek rozrządu zainwestowałbym trochę więcej. Co do paska wspomagania to pewnie siedzi tam jeszcze oryginał wiec ma prawo być rozciągnięty. Widać ze gościu jest uczciwy.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Gru 2013, 11:32

Nawet jeśli dołożysz 1000zł to sie opłaca jeśli podłoga faktycznie bedzie ok.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Gru 2013, 11:37

właśnie martwi mnie podwozie, bo to podstawa każdego samochodu, a silnik, skrzynie, zawieszenie, karoserie można wymienić

no i co z klimą, to dla mnie bardzo ważne, klima musi działać latem. Obawiam się, że będę po kolei naprawiał jej elementy, a czynnik chłodzący za każdym razem się ulotni. Serwis potrafi jednoznacznie stwierdzić gdzie ucieka?
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy: 01 12 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


30 Gru 2013, 11:40

Ja bym klime zostawił do wiosny bo w zimie i tak jej nie będziesz używał ale jeśli tak bardzo sie boisz to podjedz do serwisu gdzie tym sie zajmują i niech sprawdzą dokładnie szczelność itd.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Gru 2013, 17:37

byłem go zobaczyć i nie wiem co robić.

Silnik czyściutki, nie myty, po wyciągnieciu korka oleju i bagnetu zero przedmuchow, dymu, silnik pracuje idealnie rowno, bez zmian po wyciagnieciu, opony 4x zimowe jak nowe dobrej firmy + 4 alufele forda z letnimi dobrej firmy w dobrym stanie. Zero rdzy na drzwiach, progach itp, nawet ma fabryczną oslonę pod silnikiem, a nad ukladem wydechowym takie "szmaty", hamulce jak brzytwa, wygodne, nic nie stuka, trzyma sie drogi super, szyby sioe nie zacinaja, szybko dzialaja, drzwi kazde jak nowe sie zamykaja, sprzeglo mega lekko działa,

ale: pekniety jest rowniez zderzak z przodu w 2 miejscach i ma 2 dziurki na koncach 3x3cm. Sprzedajace powiedzial, ze wymienial kiedys maske i lampy po lekkiej stluczce. po dodaniu na zimnym silniku gazu lekko wydobywala sie jakby para, a potem na wolnych jakby malutki dymek, ni to szary, ni biały. podwozie od przodu do polowy zdrowe, a od polowy do tylu nie moglem ocenic (bloto i taki gluchy odgłos). Auto ogolnie w środku takie jakoś przytłaczające (moze przez slabo swiecace zegary , brak radia, deska wysoko) no i przyspieszenie ... tragedia, albo ja przeasadzam. Nie czuc, by turbina dzialala, przyspiesza od 1tys obrotów do 3 tys jakby tak samo, a powyzej 3 tys dziwnie silnik slychac ... sam nie wiem ... biegi dziwnie krótkie, inaczej wchodzą niż w VW i Seat (ale może to przyzwyczajenie)

przy silniku od przodu coś puka, po dodaniu gazu przestaje. Podczass jazdy po wdepnieciu gazu jakby bialo szaro mgla zostala za mną (ale lekka)

sprzedający zgadza się podjechać do mojego mechanika
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy: 01 12 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG

30 Gru 2013, 17:45

Byłeś z nim na stacji diagnostycznej? Ja bym brał, dymek lekki i może być w końcu to stary diesel. Silnik tak jak mówiłem można podkręcić na ok 105KM. Zderzaki można zamówić dwa pomalowane za ok 500 zł. Co do radia to na forum Mondeo nieraz ludzie oddają za darmo wiec tylko koszt przesyłki. A poza tym sprzedający jest uczciwy bo mógł powiedzieć ze nie było żadnej stłuczki itd.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Gru 2013, 17:53

nie byłem na stacji, sam oceniłem, ale mogę podjechać do swojego mechanika

to normalne, że gdy wciskam dużo gazu lub mało to przyspiesza niezbyt dobrze? wcześniej miałem 2.0 8V 115KM LPG od VW i on przyspieszał.. a to to jakieś mułowate. Przed wjazdem na parking (mała górka) wrzuciłem 1 bieg dodałem gazu, a on powoli się wtaczał (przyspieszał, ale jakoś jakby przytkany był :P)

a no i belka z tyłu między kołami była pokryta rdzą (nalot, nie wżery) to normalne? z wody chyba ?
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy: 01 12 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG

30 Gru 2013, 18:01

Mój przyspiesza w 12, 5 sekundy wiec nie jest źle, a jakbym go podkręcil to byłoby jeszcze lepiej. Jedz jutro do mechanika niech go jeszcze oceni a co do przyspieszenia to może trzeba przeplukac wtryski płynem STP. Ja jednak uważam ze lepszego samochodu za ta kasę nie znajdziesz.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Gru 2013, 18:22

a może być tak, że turbina nie działa a auto jeździ ?
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy: 01 12 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG

30 Gru 2013, 18:31

Marian50P napisał(a):a może być tak, że turbina nie działa a auto jeździ ?
Może być ale ja jasnowidzem nie jestem więc jak masz wątpliwości co do przyśpieszenia to jedź do tego mechanika :)
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Gru 2013, 18:42

umówiłem się do mechanika, po 19-tej wszystko się okaże ;) dam znać, czy było warto :)
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy: 01 12 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG

30 Gru 2013, 18:46

Marian50P napisał(a):umówiłem się do mechanika, po 19-tej wszystko się okaże dam znać, czy było warto
Czekam z niecierpliwością. Jak kupisz to zrób jeszcze parę fotek :)
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra