Jaki hatchback z lpg do 8000 zł

12 Wrz 2014, 15:37

@Koniu

Po pierwsze zgłaszam, do administratora fakt, że mnie nazywasz idiotą jako moderator tego forum, nie stosujesz się do jego regulaminu.

Po drugie
Mondeo ma 13,5 sekundy do setki to po pierwsze. 12, to chyba jak wystawisz nogi przez przerdzewiałą podłogę i dołożysz "swoje konie". Golf 1.4 16V do setki ma dokładnie takie samo przyspieszenie. Także jesteś moderatorem i "znafcą" jak z koziej dup klarnet. Nawet nie wiesz ile Twoje auto ma fabrycznie do setki. Proszę doucz się, jest tabela ze wszystkimi silnikami montowanymi w 4-ce i danymi technicznymi.

http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk4/

a tu masz do swojego mondeo, żebyś wiedział ile Ci dokładnie do 100-tki nim zajmie przyspieszyć, bo nóż widelec sobie wyobrazisz, że to 12 sekund jest i się gdzieś rozbijesz niepotrzebnie

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/ford/mondeo/ii/sedan/silnik-benzynowy-1.6-i-16v-90km-1996-1998/

Po trzecie
zgłaszam do admiinistratora straszenie mnie jako użytkownika. To że się z Tobą nie zgadzam, jak nazywasz podskakuję, to moje święte prawo jest, bo piszesz głupoty.

Postów Twoich nie przeglądam, ale wystarczy mi jak nieobiektywnie i fatalnie zachowujesz się w tym wątku, żeby wiedzieć, że nie dość że licho z Twoją wiedzą, to dajesz ciała jako opiekun tego wątku i forum.

Praktyk - o jakiej ty praktyce mówisz? Rozumiem, że lepsze są "twoje praktyczne" informacje, od moich danych fabrycznych? Yhmm no to rzeczywiście pozazdrościć "praktyki". Ośmieszasz się i nie wiesz co powiedzieć, bo ktoś Ci udowodnił, że nie do końca masz rację, to jak typowy Polak teraz będziesz twierdził, że białe jest czarne i czarne białe, o czym ty najwięcej i najlepiej wiesz. Dane techniczne producenta, to jedyne na czym się można opierać i wolę to od "twojej praktycznej wiedzy" pewnie z czasów polmozbytów.

Kolejne zgłoszenie do administratora za zamknij się. Jest to wbrew regulaminowi.

Astra 1.6 8V ma dużo mniej koni, niż Golf 1.6 i więcej pali, jedzie gorzej. Czy ty widzisz w ogóle jakie ty brednie piszesz?

@mike1735
Tak samo zgłaszam to ostrzeżenie do Admina jak i zachowanie Twojego kolegi. Podałem źródła informacji, podałem dane techniczne samochodów, które są zgodne z danymi producenta, a to że się Tobie to nie podoba, to nie powód do wstawiania mi ostrzeżeń. Zrobiłeś to totalnie bezpodstawnie. Wstyd dla tego forum, że tak się moderatorzy zachowują. Mało tego, artykułem to się posłużył, Twój kolega, nie ja. Ja tylko wyciągnąłem z niego treści, ale doskonale wiem, że nawet jaki bym Ci dowód nie przedstawiłe, to Twoja wiedza jest najtwojsza i nic Cię nie przekona, że białe jest białe, a czarne czarne, ewentualnie każesz mi się danymi technicznymi podetrzeć, bo konstruktorzy samochodów kłamią. BRAWO!

@krzysiek4000
Proszę o podstawy takiego twierdzenia. Producent podał takie wartości, skąd masz inne bardziej wiarygodne i dlaczego wg Ciebie jest to szybciej? JEchałeś chociaż autami z tym silnikiem?

@BK1928
Po jezusa idź do kościoła i tam się pomódl, zamknij oczy i krzycz głośno, że masz rację, bo tutaj nikt rozsądny tego nie zrozumie. 2.0 i 1.6 palą tyle samo, to z samej czystej fizyki jest niemożliwe. ;) Ten mniej więcej to jest dokładnie ponad 1l / 100 km, czyli około 100 l rocznie. Mało i nie mało, jak dla mnie totalnie bez sensu.
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda

12 Wrz 2014, 15:41

No wiesz. Nawet taki n.p Ford Focus z 98 za 10k może okazać się złomem.
A różni są ludzie. Niektórzy sprzedadzą coś dobrego bo
n.p Problemy finansowe.
Wyprowadzka do n.p UK [Gdzie nasze auta są bezużyteczne]
Albo długi czas z brakiem odzewu na ogłoszenie.\
Jak ma się coś taniego powiedzmy 15km od miejsca zamieszkania warto pojechać.
[Ja jechałem aż 300km po Audi A4 za 20 000zł]
Albo korzystna jest też taktyka
Jest w jednym miejscu bardzo tanie auto ale dość daleko.
Można w tej samej miejscowości poszukać kilka innych samochodów w razie ,,W"
BK1928
Zaawansowany
 
Posty: 604
Prawo jazdy: 06 06 2014
Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
Silnik: E200 CDI 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

12 Wrz 2014, 15:45

cosmopll napisał(a):Po pierwsze zgłaszam, do administratora fakt, że mnie nazywasz idiotą jako moderator tego forum, nie stosujesz się do jego regulaminu.
Nie nazywam Cię idiotą tylko Twoje zachowanie. A Ty mówisz o nas że jesteśmy tępi itd więc hamuj :ok:
cosmopll napisał(a):Po drugie
Mondeo ma 13,5 sekundy do setki to po pierwsze. 12, to chyba jak wystawisz nogi przez przerdzewiałą podłogę i dołożysz "swoje konie"
Po drugie to g.. wiesz. Mondeo nie ma 13.5 sekundy nawet w słabej wersji 1.6.
Osobiście mierzyłem i wychodziło chyba dokładnie 12.3 a swoje durne stereotypy nt. rdzy zostaw dla siebie.
cosmopll napisał(a):Po trzecie
zgłaszam do admiinistratora straszenie mnie jako użytkownika. To że się z Tobą nie zgadzam, jak nazywasz podskakuję, to moje święte prawo jest, bo piszesz głupoty.
Straszenie :lol: :lol: :lol:
Człówieku nie ośmieszaj się..
cosmopll napisał(a): Dane techniczne producenta, to jedyne na czym się można opierać i wolę to od "twojej praktycznej wiedzy" pewnie z czasów polmozbytów
A co producent może powie zawsze prawdę? :lol:

cosmopll napisał(a):Kolejne zgłoszenie do administratora za zamknij się. Jest to wbrew regulaminowi.
Ty działasz wbrew regulaminowi więc się powtórzę. Zamknij się bo brednie gadasz.
cosmopll napisał(a):Tak samo zgłaszam to ostrzeżenie do Admina jak i zachowanie Twojego kolegi.

Ostrzeżenie słuszne a Ty dostajesz urlopik na 7 dni. Ochłoń w piaskownicy chłopino.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

12 Wrz 2014, 16:06

BK1928 napisał(a):Jak ma się coś taniego powiedzmy 15km od miejsca zamieszkania warto pojechać.

Jak ma się bardzo blisko takie auto siebie to może faktycznie i warto podjechać i obejrzeć taki samochód a może faktycznie być dobrą okazją ale ja byłbym bardzo w tym momencie ostrożny przy oględzinach.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Wrz 2014, 16:13

Tylko pierw niech autor poda miejsce zamieszkania. Coś poszukamy.
BK1928
Zaawansowany
 
Posty: 604
Prawo jazdy: 06 06 2014
Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
Silnik: E200 CDI 136km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

12 Wrz 2014, 18:42

Ja się tylko dopiszę jako były (Bogu dzięki) właściciel Golfa cztery 1.4 16v. Przeczytałem z zainteresowaniem cały wątek i chciałbym obalić parę mitów, które tutaj wyczytałem, mając wiedzę z pierwszej reki, czyli z własnego doświadczenia. Golfa pozbyłem się ledwie miesiąc temu. Jeździłem 95% po mieście na odcinkach od 3 do 7km w jedną stronę.

1. Silnik 1.4 jest w miarę dynamiczny i wystarczający do jazdy miejskiej
Hehe, nie jest, ale o tym później.

2. Silnik 1.4 nie nadaje się do trasy, gdzie dużo spali, jako silnik tzw. miejski w mieście spala mniej.
a) miasto

Jest totalnie absolutnie odwrotnie! Zawsze tankowałem na rezerwie za stówę, co dawało mi ok. 17-18 litrów 95tki i resetowałem licznik. Jeżdżąc wyłącznie po mieście rezerwa włączała mi się zwykle przed 180km, co daje ponad 10 litrów/100km/hm, czasem 11. I mówię tu o wiośnie i lecie. Co ciekawe, styl jazdy miał na to niewielki wpływ. Robiłem sobie testy typu jedno tankowanko na ciężkiej nodze, wkręcanie na obroty itp, a następne na jeździe dosłownie emeryckiej, full eko, niskie obroty, hamowanie silnikiem i te sprawy. Różnice w spalaniu były zaskakująco niewielkie.
Szkopuł polega na tym, że auto jest zwyczajnie zbyt ciężkie na ten silnik (albo silnik za słaby na tę masę, jak kto woli ;) ). Przy każdym jednym ruszaniu spod świateł miałem wrażenie, że silnik się męczy, by auto rozbujać, szczególnie na jedynce. Nie mówię tu o dynamicznym ruszaniu, mówię tu o zwykłym rozpędzaniu auta w warunkach miejskich, np w sznurze aut. To był moment, szczególnie przy zimnym silniku, gdy Golf chłeptał jak młody pelikan. A przy ruszaniu z niewielkiego nawet spadku, gdzie auto toczyłoby się samo, gdzie silnik jest nieco odciążony i nie musi "przełamywać" inercji stojącego auta, czuło się, jakby auto dostało 20KM więcej. Serio. Przy kiepsko zsynchronizowanych światłach rozstawionych co 300-400 metrów Golf spalał mi tyle co zdrowa jednostka 2.0, przy czym ledwie jechał. Ani frajdy z jazdy, ani oszczędności. jak żyć?
To, że małe silniki w miejskich autach niewiele palą to jest prawda, jeżeli mówimy o autach pokroju Yaris, Fiesta czy Fabia. Nie Golfa 1.4 :)

b) trasa
Na trasie z kolei spokojnie mieściłem się między 6-7l, jadąc te 120-130km/h, rzadko hamując, rzadko stając. Tylko co z tego, skoro auto do trasy nadaje się jeszcze mniej niż do miasta?

W te wakacje jechałem w 3 osoby + bagaże do Dusseldorfu, 1100km w jedną stronę. Po tej podróży przysiągłem sobie, że nigdy więcej auta z małym silnikiem. Jazda w trasie obciążonym autem z silnikiem o takiej dynamice jest wręcz niebezpieczna. Wyjazd z parkingu na trasę to był dosłownie stres i modlenie się w duchu o tyle miejsca, bym zdążył rozbujać auto na pasie do rozpędzania zanim tir czy inne auto zablokuje mi pas. Jakiekolwiek wyprzedzanie tira przy prędkości 90km/h było niemożliwe, o ile nie chciałem zatamować chwilowo ruchu na lewym pasie, bądź nikt się nie zbliżał na lewym pasie w odległości 200 metrów. Auto ledwie reagowało na pedał gazu i nawet ostra redukcja nie pomagała. Jak już się rozpędził i szedł w granicach 3.5-4 tysięcy obrotów to było lepiej. Silnik był oczywiście zdrowy, co najwyżej przymulony trochę wieloletnią miejską jazdą. W każdym razie baaardzo źle wspominam tę podróż.

Do Polski wracałem już sam, z jednym bagażem i silnikiem przedmuchanym trasami. Było trochę lepiej, głównie za sprawą sporo mniejszego obciążenia. Dla 75KM już jedna osoba więcej robi znaczną różnicę.

3. Golf 1.4 16V żre olej na potęgę.
Może to zależy od zużycia danej jednostki, ale mój egzemplarz nie brał nawet grama. Zalewany pod kreskę max trzymał poziom co do milimetra aż do następnej wymiany za rok. A lałem tanie oleje z beczki.

Ogólnie VW Golf swoje zalety miał, ale silnik skutecznie je przysłonił. Obecnie leczę rany autem z awatara. Dość skutecznie :)

Pozdrawiam.
Silu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 117
Auto: E46, CX-7
Silnik: M54, 2.3 Tubo DISI
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak powstają aluminiowe felgi?
    Koła należą do najbardziej obciążonych i nieustannie narażonych na uszkodzenia, a zarazem najważniejszych dla bezpieczeństwa elementów samochodu. Poniżej wyjasniamy, jak powstają lekkie i niezwykle wytrzymałe, aluminiowe ...

12 Wrz 2014, 19:04

cosmopll napisał(a):Dane techniczne producenta, to jedyne na czym się można opierać i wolę to od "twojej praktycznej wiedzy" pewnie z czasów polmozbytów.
No to faktycznie godne zaufania źródło informacji...
Silu napisał(a): Przeczytałem z zainteresowaniem cały wątek
a ja przeczytałem Twój post i wydaje mi się, że jest trochę podkoloryzowany (zwłaszcza spalanie) :wink: no ale niech bd :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Wrz 2014, 19:46

Silu napisał(a):Jest totalnie absolutnie odwrotnie! Zawsze tankowałem na rezerwie za stówę, co dawało mi ok. 17-18 litrów 95tki i resetowałem licznik. Jeżdżąc wyłącznie po mieście rezerwa włączała mi się zwykle przed 180km, co daje ponad 10 litrów/100km/hm, czasem 11. I mówię tu o wiośnie i lecie. Co ciekawe, styl jazdy miał na to niewielki wpływ. Robiłem sobie testy typu jedno tankowanko na ciężkiej nodze, wkręcanie na obroty itp, a następne na jeździe dosłownie emeryckiej, full eko, niskie obroty, hamowanie silnikiem i te sprawy. Różnice w spalaniu były zaskakująco niewielkie.


Ładnie wkręciłeś się :D w kanon psioczenia na golfa ale... sposób sprawdzania spalnia miałeś od czapy... :D
Ja tylko sprawdzam tankowanie pod korek vs odcinek drogi vs wskazania z kompa o ile jest.

Problem silników benzynowych wieśwagenowych szczególnie tych małych polega na tym ze są gówniane technologicznie i jak napiszę że golf 1,4 na autostradzie spali przy 150km/h tyle samo albo więcej od V8 lexusa to fan wieśwagenowy stuknie się w głowę ale dokładnie tak jest.

WEieswageny tak naprawdę utrwaliły mit że diesel jest ok. a bena be :angry:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Wrz 2014, 19:51

mike1735 napisał(a):a ja przeczytałem Twój post i wydaje mi się, że jest trochę podkoloryzowany ;) (zwłaszcza spalanie) no ale niech bd :ok:
Nie koloryzowałem, bo i po co? Nie płaczę po moim Golfe IV specjalnie, ale też nie czuję potrzeby prowadzenia przeciw niemu krucjaty i stawiania go na siłę w złym świetle. Nawet trochę sentymentu się pojawia, jak go wspominam ;)

Piszę jak jest, podając cyfry, które mierzyłem co tankowanie. W mieście przy dystansach, jakie robiłem, po zalaniu niecałych 18 litrów rezerwa załączała mi się zawsze w granicach 180km przejechanych, co daje spalanie trochę więcej niż 10 litrów. Pamiętam, że zastanawiałem się, czy to nie jest oznaka jakiejś awarii, bo silnik przecież mały. Dopóki nie zrobiłem trasy, gdzie samochód mi spalił tyle, ile powinien niegoniony silnik 1.4 ;)

szybki napisał(a): ale... sposób sprawdzania spalnia miałeś od czapy... :D
Nie twierdzę, że to był profesjonalny pomiar z dokładnością do 0.1dm3 z pieczątką stajni McLaren :D Nie o to mi chodziło zupełnie. Te wyliczenia były wystarczający jednak, by przekonać się, że ten silnik pali w mieście stanowczo za dużo względem pojemności, mocy, osiągów i frajdy z jazdy, jaką daje. On po prostu nie pali tyle, ile palą małe silniczki w miejskich autkach typu Yaris, gdzie nie ma szaleństwa, ale jest przynajmniej ekonomia. W Golfie 1.4 ani nie pojeździsz, ani nie oszczędzisz. Co mówię z bólem, jako były właściciel Golfa, bez odkrywania tu Ameryki :)
Silu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 117
Auto: E46, CX-7
Silnik: M54, 2.3 Tubo DISI
Paliwo: Benzyna

12 Wrz 2014, 20:29

Silu napisał(a):Nie koloryzowałem, bo i po co? Nie płaczę po moim Golfe IV specjalnie, ale też nie czuję potrzeby prowadzenia przeciw niemu krucjaty i stawiania go na siłę w złym świetle. Nawet trochę sentymentu się pojawia, jak go wspominam
No i spoko, skoro tak było to ok :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Wrz 2014, 08:54

cosmopll z ciekawości zajrzałeś na forum 126p a które to było? Bo jakbyś nie wiedział to jest ich troche panie "znafco" ale o przepraszam masz bana..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

13 Wrz 2014, 09:31

Jestem z Dąbrowy Górniczej.
mateo127
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam

13 Wrz 2014, 09:45

Zobacz na te
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

13 Wrz 2014, 09:53

Oto moje propozycje:
[link do oferty na Olx wygasł] reszta montaż lpg
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Wrz 2014, 09:56

Tylko tak jak w temacie miał to być hatchback i najlepiej też nie bardzo duży tak do 4 m ponieważ pod uczelniom też nim muszę zaparkować a miejsca do parkowania są też równoległe dlatego patrzyłem głównie samochody segmentu B. Druga sprawa to będę tym samochodem większość czasu jeździł sam albo z dziewczyną od czasu do czasu może podwieś kumpli więc wolałbym jakiś mniejszy samochód żeby łatwiej nim było poruszać się po mieście.
mateo127
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Nie mam