Jaki kompakt 30-35tys?

02 Sie 2020, 19:43

Witam.
Szukam auta w hatchbacku w przedziale 30-35tys.
Rocznie robie 20tys km lub troche wiecej. Trasa miasto 50/50.
Jeżdżę w dwie osoby. Szukam czegoś ekonomicznego w naprawach, najlepiej pod lpg.
Na razie wytypowałem:
- Focus mk3 1.6 125km
- Megane 3 1.6 110km
Wyposażenie standardowe, nie oczekuje luksusów.
Największym moim oczekiwaniem jest to, zeby auto było jak najmniej problematyczne. Najlepiej nie starsze niż 10letnie.
Dwa modele podane przeze mnie nie są demonami prędkości, ale myślę, że silnikowo są tanie i proste w budowie.
Bardziej podoba mi się megane, ale boję się, że będę miał nieoczekiwane przygody z elektroniką, których wiadomo chciałbym jak najmniej.
Które z tych dwóch aut? A może macie jakieś swoje propozycję?
Od czytania i ogladania yt robi mi się metlik w głowie więc pytam Was panowie.
Dzięki i pozdrawiam.
Spokojny95
Nowicjusz
 
Posty: 7

04 Sie 2020, 19:24

W jakim budżecie mogę się rozglądać za Megane iv z 2016r z dieslem?
Spokojny95
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Sie 2020, 12:25

Rozglądam się również za Mondeo mk4, na moje potrzeby najlepszy byłby 2.0 145km benzyna.
Teraz pytanie, czy ten motor nadaje się do lpg?
Nie będzie problematyczny na gazie?
Spokojny95
Nowicjusz
 
Posty: 7

11 Sie 2020, 07:52

Nadaje się lecz musisz pamiętać o częstym serwisie instalacji i silnika (filtry, mieszanka, regulacja luzu zaworowego)
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

11 Sie 2020, 11:52

Dziękuję za odpowiedź.
Przeglądałem ogłoszenia i mógłby być jeszcze civic VIII, udo. Jak sprawa z lpg wygląda w tym aucie? Czytałem o luzu zaworowym, jak często się go reguluje i jaki orientacyjny koszt takiej akcji?
Spokojny95
Nowicjusz
 
Posty: 7

11 Sie 2020, 12:50

Spokojny95 napisał(a):Czytałem o luzu zaworowym, jak często się go reguluje i jaki orientacyjny koszt takiej akcji?


W przypadku LPG w silnikach z popychaczami "szklankowymi" (czyli takim jak wymienione wyżej Mondeo) zaleca się co ok. 30 tys. km. Mówię o pomiarze luzu, bo nie zawsze regulacja będzie konieczna. Pomiar to akurat prosta i tania sprawa, więcej jak stówkę nie powinno kosztować.
Sama regulacja natomiast polega na wymianie poszczególnych "szklanek", ale tutaj już trzeba rozpinać rozrząd i ściagać wałki. Zazwyczaj wymiane podlegają 2-3 sztuki, a koszt całej operacji mieści się w granicach 700-800 zł.
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

11 Sie 2020, 17:48

@aple4 masz może jakieś swoje propozycje? Może być również segment d, najlepiej do 30tys.
Spokojny95
Nowicjusz
 
Posty: 7

12 Sie 2020, 07:39

Ekonomicznie i pod LPG:

- Toyota Auris I lift (od 2009), 1.6 Valvematic 132KM
- Toyota Corolla E15, ten sam silnik
- Opel Astra J 1.4 T lub 1.6 T
- Alfa Romeo Giulietta 1.4 T 120KM (uważaj aby nie Multiair 150KM)

Z klasy wyżej oprócz Mondeo:
- Citroen C5 II 2.0 140KM (tylko do 2010)
- Mazda 6 II, 1.8 120KM lub 2.0 147KM
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

12 Sie 2020, 13:25

Corolla wygląda ok, jakijest tam luz zaworowy?
Spokojny95
Nowicjusz
 
Posty: 7

12 Sie 2020, 13:31

Silniki Valvematic mają hydrauliczną regulację luzu, więc nie będziesz się musiał o to martwić.
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

14 Sie 2020, 11:11

Wracając do tematu luzu zaworowego, bo nie wiem czy dobrze rozumiem zależność.
Lpg jest ok dla hydraulicznego i mechanicznego z ta różnica, że mechaniczny trzeba kontrolować co np 30tys km. Mity powstałe na temat wypalania gniazd powstały w skutek partackiego podejścia do instalacji gazowej począwszy od marnej jakości podzespołów, a skończywszy na braku serwisu lub ignorowania objawów instalacji np szarpanie na zimnym, przerywanie.
Dobrze to rozumiem? Czyli tak na prawdę, po prostu założyć instalke w dobrym warsztacie i regularnie dbać, serwisowac i wszystko powinno grać?
Spokojny95
Nowicjusz
 
Posty: 7

14 Sie 2020, 11:18

Spokojny95 napisał(a):że mechaniczny trzeba kontrolować co np 30tys km


Interwał będzie zależny od rodzaju regulacji (gwintowa, płytkowa i szklankowa). To już na pewno znajdziesz na forum docelowego auta lub u dobrego gazownika.

Spokojny95 napisał(a):Dobrze to rozumiem? Czyli tak na prawdę, po prostu założyć instalke w dobrym warsztacie i regularnie dbać, serwisowac i wszystko powinno grać?


Trafiłeś w sedno.
aple4
Początkujący
 
Posty: 162
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Prawo jazdy: 03 01 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007