Jaki Kompakt wybrać ?

07 Lut 2022, 01:06

Cześć ! Jestem zmuszony kupić używane auto z segmentu C. Poszukuję można powiedzieć takiego złotego środka :D Chciałbym żeby moje nowo zakupione auto było niezawodne, tanie w utrzymaniu oraz w miarę dynamiczne jak na swój segment. Zazwyczaj w dni robocze jeżdżę samochodem jakieś 60-70 Km dziennie. Zarówno na trasie jak i w mieście. Czasem trafiają się i dłuższe trasy zwłaszcza w okresie wakacyjnym gdzie potrafię zrobić i po kilkaset kilometrów. Rozpatruję wiec, zatem zarówno silniki diesel jaki i silniki benzynowe. Po przenalizowaniu rynku waham się nad zakupem Opla Astry J lub Forda Focusa mk3. Jeżeli chodzi o Astrę to preferuję silnik diesla 2.0 (160,165 KM ) lub silnik benzynowy 1.6 ecoflex (115 KM) ze względu na brak wadliwej skrzyni biegów M32 w tych wariantach silnikowych. Co do drugiej opcji mam obawy że będzie brakowało mocy na ciężką astrę. Z drugiej strony jest to najbezpieczniejszy wybór oraz daje możliwość założenia instalacji gazowej. W przypadku Focusa jest podobnie. Waham się pomiędzy silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDCI ( podobno wadliwym ) a silnikami benzynowymi 1.6 . Silnik 1.6 Eco Boost ( 150 i 182 KM) jest bardzo dynamiczny i podobno dużo pali. Posiada on konstrukcyjną wadę zaluzji chłodnicy która może doprowadzić do pękniecia bloku silnika. Obawiać się tego ? Czy naprawdę się to często dzieje ? Przy silniku 1.6 Ti-VcT obawiam się podobnie jak w oplu o dynamikę. Plusem jest możliwości założenia tutaj instalacji gazowej. Focus w stosunku do opla przyciąga mnie zawieszeniem. Ja raczej preferuję bardziej dynamiczną jazde. Chciałbym zapytać na co wy byście się zdecydowali z tych dwóch wskazanych opcji i dlaczego. Jakie alternatywy tych dwóch aut polecacie ? Dodam że w tym segmencie bardzo podoba mi się mazda 3 trzeciej generacji ale nie jest w zasięgu moich finansów, które sięgają maksymalnie 33 tys. Druga generacja ma duże problemy z korozją, dlatego odpada. Proszę o pomoc i z góry dziękuje za merytoryczną dyskusje.
Rado93
Obserwowany
 
Posty: 1

07 Lut 2022, 08:14

Obawiam się, że z takim podejściem jesteś zmuszony kupić wadliwe auto. Na rynku innych nie ma, wszystkie są wadliwie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2637
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Lut 2022, 09:31

Preferujesz dynamiczną jazdę, a wrzucasz klocka z wolnossącym 1.6? Gdzie tu sens i logika? Bo LPG? LPG doda Ci niuta?

M32 się boisz? Ale turbo, wtrysków, dwumasy się nie boisz? Albo ogólnej usterkowości elektroniki w Astrze?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lut 2022, 11:44

No nie wiem osobiście, czy wadę fabryczną skrzyni biegów można łączyć z wyeksploatowaniem cześci silnika, takie turbo czy dwumas nie siada bo jest to bubel produkcyjny tylko ileś ma nalatane i się rozsypuje.
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

07 Lut 2022, 11:48

No to jeżeli skrzynia biegów jest "wadą fabryczną" to dlaczego się tym przejmujesz w kilkunastoletnim aucie? Przecież już się dawno musiała rozsypać i zostać naprawiona jeśli jest takim szrotem, którego się trzeba bać
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2637
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Lut 2022, 13:16

Pierwsze slyszę żeby 2.0 TDCi był wadliwy...
Właściwie biorąc pod uwagę ile jeździsz brałbym właśnie jego.
Astre bym odpuścił. Samo auto takie sobie a juz na pewni nie brałbym 1.6 wolnossącego bo astra 1.6 110km to antonim słowa dynamika.
Benzyna na taki kilometraż nie sprawdzi się.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    56. Rajd Barbórka - prawdziwe rajdowe klasyki
    W piątek (30.XI) i w sobotę (1.XII) już po raz 56. odbędzie się słynny Rajd Barbórka. Na starcie rywalizacji obok nowoczesnych konstrukcji staną również prawdziwe rajdowe klasyki od Toyoty, Subaru czy Lancii. ...

07 Lut 2022, 13:28

franccc napisał(a):No to jeżeli skrzynia biegów jest "wadą fabryczną" to dlaczego się tym przejmujesz w kilkunastoletnim aucie? Przecież już się dawno musiała rozsypać i zostać naprawiona jeśli jest takim szrotem, którego się trzeba bać

Czyli zakładamy że taka skrzynka sypała się zaraz po opuszczeniu przez auto fabryki a nie np teraz po 12-13 latach eksploatacji? Bo ja bym miał wątpliwości..
słynne dsg w VW nie sypie się od razu po kupnie tylko z czasem przy odpowiednich przebiegach.
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

07 Lut 2022, 13:31

Wypróbuj auto z ta skrzynią. Ona nie sypie się z dnia na dzień na zasadzie że jednego dnia działa super a drugiego pada na amen tylko pojawiają się stopniowo charakterystyczne objawy typowe dla zużytej/uszkodzonej skrzyni. Wiec jesli auto juz takie bedzie mialo to nie bierzesz i tyle.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

07 Lut 2022, 13:36

Dsg się nie sypie tylko zużywa.

Czyli zakładamy, że "wada fabryczna", która nie jest wadą fabryczną tylko zużyciem lożysk, które może ale wcale nie musi wystąpić podczas twojego użytkowania a usunięcie problemu kosztuje śmieszne pieniądze w stosunku do wartości auta nie powinno być czynnikiem, który dyskwalifikuje dany model.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2637
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Lut 2022, 13:39

Powinni robić jakieś testy przy rejestracji, bo to co się odjaniepawla ostatnimi czasy woła o pomstę. M32 wadliwa i się sypie po wyjeździe z fabryki, a DSG tylko zużywa i już jest git :lol:

M32 obrosła już legendami, szkoda że o TSI ludzie już pozapominali.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lut 2022, 13:49

TSI tym bardziej obrosło legendami, problem dotyczy 5 silników na krzyż, w starych nieprodukowanych już modelach, które dziś mają naście lat
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

07 Lut 2022, 15:49

Gilik napisał(a):TSI tym bardziej obrosło legendami, problem dotyczy 5 silników na krzyż

Tia i krzyż z TSI. Następny różowy miś :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe