Jaki Kompakt wybrać ?

07 Lut 2022, 00:06

Cześć ! Jestem zmuszony kupić używane auto z segmentu C. Poszukuję można powiedzieć takiego złotego środka :D Chciałbym żeby moje nowo zakupione auto było niezawodne, tanie w utrzymaniu oraz w miarę dynamiczne jak na swój segment. Zazwyczaj w dni robocze jeżdżę samochodem jakieś 60-70 Km dziennie. Zarówno na trasie jak i w mieście. Czasem trafiają się i dłuższe trasy zwłaszcza w okresie wakacyjnym gdzie potrafię zrobić i po kilkaset kilometrów. Rozpatruję wiec, zatem zarówno silniki diesel jaki i silniki benzynowe. Po przenalizowaniu rynku waham się nad zakupem Opla Astry J lub Forda Focusa mk3. Jeżeli chodzi o Astrę to preferuję silnik diesla 2.0 (160,165 KM ) lub silnik benzynowy 1.6 ecoflex (115 KM) ze względu na brak wadliwej skrzyni biegów M32 w tych wariantach silnikowych. Co do drugiej opcji mam obawy że będzie brakowało mocy na ciężką astrę. Z drugiej strony jest to najbezpieczniejszy wybór oraz daje możliwość założenia instalacji gazowej. W przypadku Focusa jest podobnie. Waham się pomiędzy silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDCI ( podobno wadliwym ) a silnikami benzynowymi 1.6 . Silnik 1.6 Eco Boost ( 150 i 182 KM) jest bardzo dynamiczny i podobno dużo pali. Posiada on konstrukcyjną wadę zaluzji chłodnicy która może doprowadzić do pękniecia bloku silnika. Obawiać się tego ? Czy naprawdę się to często dzieje ? Przy silniku 1.6 Ti-VcT obawiam się podobnie jak w oplu o dynamikę. Plusem jest możliwości założenia tutaj instalacji gazowej. Focus w stosunku do opla przyciąga mnie zawieszeniem. Ja raczej preferuję bardziej dynamiczną jazde. Chciałbym zapytać na co wy byście się zdecydowali z tych dwóch wskazanych opcji i dlaczego. Jakie alternatywy tych dwóch aut polecacie ? Dodam że w tym segmencie bardzo podoba mi się mazda 3 trzeciej generacji ale nie jest w zasięgu moich finansów, które sięgają maksymalnie 33 tys. Druga generacja ma duże problemy z korozją, dlatego odpada. Proszę o pomoc i z góry dziękuje za merytoryczną dyskusje.
Rado93
Obserwowany
 
Posty: 1

07 Lut 2022, 07:14

Obawiam się, że z takim podejściem jesteś zmuszony kupić wadliwe auto. Na rynku innych nie ma, wszystkie są wadliwie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2797
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Lut 2022, 08:31

Preferujesz dynamiczną jazdę, a wrzucasz klocka z wolnossącym 1.6? Gdzie tu sens i logika? Bo LPG? LPG doda Ci niuta?

M32 się boisz? Ale turbo, wtrysków, dwumasy się nie boisz? Albo ogólnej usterkowości elektroniki w Astrze?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lut 2022, 10:44

No nie wiem osobiście, czy wadę fabryczną skrzyni biegów można łączyć z wyeksploatowaniem cześci silnika, takie turbo czy dwumas nie siada bo jest to bubel produkcyjny tylko ileś ma nalatane i się rozsypuje.
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

07 Lut 2022, 10:48

No to jeżeli skrzynia biegów jest "wadą fabryczną" to dlaczego się tym przejmujesz w kilkunastoletnim aucie? Przecież już się dawno musiała rozsypać i zostać naprawiona jeśli jest takim szrotem, którego się trzeba bać
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2797
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Lut 2022, 12:16

Pierwsze slyszę żeby 2.0 TDCi był wadliwy...
Właściwie biorąc pod uwagę ile jeździsz brałbym właśnie jego.
Astre bym odpuścił. Samo auto takie sobie a juz na pewni nie brałbym 1.6 wolnossącego bo astra 1.6 110km to antonim słowa dynamika.
Benzyna na taki kilometraż nie sprawdzi się.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes C 63 AMG - nowe ekskluzywne wersje "Edition 507"
    Do rodziny modeli C 63 AMG dołączają ekskluzywne wersje "Edition 507" z jeszcze potężniejszym, 6,2-litrowym silnikiem AMG V8. Dodatkowe 37 kW (50 KM) winduje jego moc do 373 kW (507 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym ...
    Seria GR - specjalne sportowe edycje modeli Toyoty
    Japońscy fani Toyoty są już przyzwyczajeni do specjalnych sportowych edycji modeli tej marki, opracowywanych choćby przez TRD czy Modellistę. Jednak tym razem największy producent samochodów w ich kraju naprawdę o ...

07 Lut 2022, 12:28

franccc napisał(a):No to jeżeli skrzynia biegów jest "wadą fabryczną" to dlaczego się tym przejmujesz w kilkunastoletnim aucie? Przecież już się dawno musiała rozsypać i zostać naprawiona jeśli jest takim szrotem, którego się trzeba bać

Czyli zakładamy że taka skrzynka sypała się zaraz po opuszczeniu przez auto fabryki a nie np teraz po 12-13 latach eksploatacji? Bo ja bym miał wątpliwości..
słynne dsg w VW nie sypie się od razu po kupnie tylko z czasem przy odpowiednich przebiegach.
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

07 Lut 2022, 12:31

Wypróbuj auto z ta skrzynią. Ona nie sypie się z dnia na dzień na zasadzie że jednego dnia działa super a drugiego pada na amen tylko pojawiają się stopniowo charakterystyczne objawy typowe dla zużytej/uszkodzonej skrzyni. Wiec jesli auto juz takie bedzie mialo to nie bierzesz i tyle.
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 225
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

07 Lut 2022, 12:36

Dsg się nie sypie tylko zużywa.

Czyli zakładamy, że "wada fabryczna", która nie jest wadą fabryczną tylko zużyciem lożysk, które może ale wcale nie musi wystąpić podczas twojego użytkowania a usunięcie problemu kosztuje śmieszne pieniądze w stosunku do wartości auta nie powinno być czynnikiem, który dyskwalifikuje dany model.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2797
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Lut 2022, 12:39

Powinni robić jakieś testy przy rejestracji, bo to co się odjaniepawla ostatnimi czasy woła o pomstę. M32 wadliwa i się sypie po wyjeździe z fabryki, a DSG tylko zużywa i już jest git :lol:

M32 obrosła już legendami, szkoda że o TSI ludzie już pozapominali.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Lut 2022, 12:49

TSI tym bardziej obrosło legendami, problem dotyczy 5 silników na krzyż, w starych nieprodukowanych już modelach, które dziś mają naście lat
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

07 Lut 2022, 14:49

Gilik napisał(a):TSI tym bardziej obrosło legendami, problem dotyczy 5 silników na krzyż

Tia i krzyż z TSI. Następny różowy miś :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11046
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe