REKLAMA
Witam i proszę o pomoc w wyborze samochodu z napędem 4 x 4 o dość dużym prześwicie.
Na dzień dzisiejszy jeżdżę Seicento stortingiem i jego wielką wadą jest iż dwa a czasem 3 razy do roku urywam rurę wydechową lub inne części podczas wyjazdów na ryby lub jeżdżąc po leśnych ścieżkach.
Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o samochody więc proszę po poradę jaki samochód kupić i na co zwrócić szczególną uwagę podczas zakupu.
Zastanawiam się nad zakupem któregoś z poniższych samochodów:
Terano II
Grand Vitara
Opel Frontera
……………… oczywiście czekam na Wasze propozycje innych modeli.
Zależy mi aby zakupiony samochód spełniał poniższe moje oczekiwania:
- małe spalanie – mam na myśli około 15 litrów gazu – proszę o informacje jakie jest spalanie powyższych modeli i tych które proponujecie ( interesuje mnie realne spalanie a nie takie jakie podawane jest w broszurach reklamowych )
- reduktor włączany ręcznie z opcją niskiego biegu „LO”
- może diesel, lecz jak wygląda spalanie ?
- w miarę duży bagażnik na sprzęt wędkarski
- blokada mechanizmu różnicowego ?
Na zakup samochodu mogę przeznaczyć w granicach 35 tys. – oczywiście czym mniej tym lepiej, a cena 30 tys obejmuje „pakiet startowy” ( olej, klocki i coś tam jeszcze )
Samochód będzie użytkowany do jazdy do pracy jak również na weekendowe wyprawy do lasu i na ryby, jest dużo ciekawych miejsc ( stawów, żwirowni ) gdzie normalnym samochodem osobowym nie mam możliwości dojechania ( dołki, błoto itp. ) a chciałbym bez problemu się tam dostać samochodem który mam zamiar kupić.
W planach jest aby do zakupionego samochodu założyć uniwersalne ogumienie All Terrain, tylko nie wiem do jakich rozmiarów mogę założyć największe gumy do powyższych modeli samochodów i jaki wpływ na spalanie ma zmiana z typowych opon szosowych na T/A
Czy wielkość opon uzależniona jest od rodzaju felgi, czy może wystarczy jak założę większą oponę ( wyższą ) do felgi na jakiej kupię samochód.