REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
To dobry olej jak chcesz zmienić to moim zdaniem warto pomyśleć nad Valvoline VR1 RACING 10W60 dużo osób z tym silnikiem na nim jeździ i polecają.Kukiel napisał(a):Aktualnie mam zalany Valvoline Maxlife 10W40. I tu moje pytanie: jaki olej polecacie do ABF-a 2.0 16V?
Jakie to są ubytki? Jesteś w tanie powiedzieć ile ci ubywa ml na 1000km?Kukiel napisał(a):Dodam, że mój silnik przy większym "butowaniu" troszkę niestety wypija tego oleju. Nie są to duże ilości ale jednak.
Nie, to jest półsyntentyk.Kukiel napisał(a):ten Valvo Racing 10W60 to o ile się nie myle pełen syntetyk tak?
Tu powinno być lepiej przy wyższych temperaturach olej zachowuje lepsze właściwości.Kukiel napisał(a):Czy mogę bez obaw przejść z 10W40 na 10W60? Nie rozszczelni mi się silnik?
Trochę sporo. Myślę, że przed zmianą oleju możesz spróbować zrobić płukankę silnika np. LIQUI MOLY Engine Flush Pro-Line 2662. Sam jej używam i raczej pomoże niż zaszkodzi.Kukiel napisał(a):Na 1000km doleję maksymalnie z 200-300 ml. Zależy to od stylu jazdy.
Na bańce masz napisane proporcje. Ja ostatnio jak znajomemu wymieniałem olej w silniki 1.3 gdzie wchodzi niecałe 3,5 litra oleju wlałem całą bańkę i nic się nie stało ważne żeby nie gazować auta tylko niech chodzi na wolnych obrotach. No i wymiana najlepiej jak masz stan oleju na około połowie miarki do sprawdzania stanu oleju w silniku wtedy wlewając nawet całą bańkę nie przekroczysz maxa.Kukiel napisał(a):Tylko pytanie ile tej płukanki wlać? Do ABF-a wchodzi niby 4l oleju to jakby 300-400 ml płukanki wlać?
Jak od sprzęgła to nie ma problemu.Kukiel napisał(a):Na luzie słychać taki metaliczny dźwięk, ale to chyba raczej łożysko oporowe z tego co wiem bo po mocnym nagrzaniu silnika lub wciśnięciu sprzęgła dźwięk ustaje.