Jaki olej do 2.0 ABF?

31 Sty 2017, 20:22

Witam. Szykuje mi się wymiana oleju w moim Seacie Cordoba pierwszej generacji. Aktualnie mam zalany Valvoline Maxlife 10W40. I tu moje pytanie: jaki olej polecacie do ABF-a 2.0 16V? Dodam, że mój silnik przy większym "butowaniu" troszkę niestety wypija tego oleju. Nie są to duże ilości ale jednak. Przeważnie jak go pokręcę na drugim, trzecim biegu do 4-5 tysięcy obrotów. Zależy mi aby olej był dobry jakościowo i jeśli takowe są w ogóle to aby był mniej podatny na zużycie. Dzięki za porady, pozdrawiam ;) Dodam tylko, że auto jest bez instalacji gazowej, sama benzyna.
Kukiel
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Mondeo
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2011

31 Sty 2017, 23:58

Kukiel napisał(a):Aktualnie mam zalany Valvoline Maxlife 10W40. I tu moje pytanie: jaki olej polecacie do ABF-a 2.0 16V?
To dobry olej jak chcesz zmienić to moim zdaniem warto pomyśleć nad Valvoline VR1 RACING 10W60 dużo osób z tym silnikiem na nim jeździ i polecają.

Kukiel napisał(a):Dodam, że mój silnik przy większym "butowaniu" troszkę niestety wypija tego oleju. Nie są to duże ilości ale jednak.
Jakie to są ubytki? Jesteś w tanie powiedzieć ile ci ubywa ml na 1000km?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Lut 2017, 09:12

ten Valvo Racing 10W60 to o ile się nie myle pełen syntetyk tak? Czy mogę bez obaw przejść z 10W40 na 10W60? Nie rozszczelni mi się silnik? Na 1000km doleję maksymalnie z 200-300 ml. Zależy to od stylu jazdy.
Kukiel
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Mondeo
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2011

01 Lut 2017, 10:11

Kukiel napisał(a):ten Valvo Racing 10W60 to o ile się nie myle pełen syntetyk tak?
Nie, to jest półsyntentyk.

Kukiel napisał(a):Czy mogę bez obaw przejść z 10W40 na 10W60? Nie rozszczelni mi się silnik?
Tu powinno być lepiej przy wyższych temperaturach olej zachowuje lepsze właściwości.

Kukiel napisał(a):Na 1000km doleję maksymalnie z 200-300 ml. Zależy to od stylu jazdy.
Trochę sporo. Myślę, że przed zmianą oleju możesz spróbować zrobić płukankę silnika np. LIQUI MOLY Engine Flush Pro-Line 2662. Sam jej używam i raczej pomoże niż zaszkodzi.

Jaki masz przebieg? Silnik ładnie pracuje nie słychać jakiś niepokojących odgłosów?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Lut 2017, 19:59

Na luzie słychać taki metaliczny dźwięk, ale to chyba raczej łożysko oporowe z tego co wiem bo po mocnym nagrzaniu silnika lub wciśnięciu sprzęgła dźwięk ustaje. Co do przebiegu to buda ma najechane 234k a silnik dokładnie nie wiem ile ma najechane bo miałem robiony swap z 1.4 na 2.0 ABF

Możesz podpowiedzieć jak wypłukać silnik tym specyfikiem co mówisz? Spuścić stary olej i przed zalaniem nowego wlać ten specyfik normalnie przez wlew od oleju silnikowego? I ile trzeba odczekać aby potem ten Liquy Moly spuścić z miski olejowej i zalać świeży olej?

EDIT: Dobra już się doczytałem: dolać do starego oleju przed wymianą na rozgrzanym silniku i niech popracuje na wolnych obrotach 5-10 minut, spuścić stary olej i zalać nowy. Tylko pytanie ile tej płukanki wlać? Do ABF-a wchodzi niby 4l oleju to jakby 300-400 ml płukanki wlać?
Kukiel
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Mondeo
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2011

02 Lut 2017, 11:01

Kukiel napisał(a):Tylko pytanie ile tej płukanki wlać? Do ABF-a wchodzi niby 4l oleju to jakby 300-400 ml płukanki wlać?
Na bańce masz napisane proporcje. Ja ostatnio jak znajomemu wymieniałem olej w silniki 1.3 gdzie wchodzi niecałe 3,5 litra oleju wlałem całą bańkę i nic się nie stało ważne żeby nie gazować auta tylko niech chodzi na wolnych obrotach. No i wymiana najlepiej jak masz stan oleju na około połowie miarki do sprawdzania stanu oleju w silniku wtedy wlewając nawet całą bańkę nie przekroczysz maxa.

Jak będziesz spuszczał olej to zostaw odkręcony korek od miski niech porządnie zleci do końca. Ja zostawiłem na godzinkę i już nie kapało.

Kukiel napisał(a):Na luzie słychać taki metaliczny dźwięk, ale to chyba raczej łożysko oporowe z tego co wiem bo po mocnym nagrzaniu silnika lub wciśnięciu sprzęgła dźwięk ustaje.
Jak od sprzęgła to nie ma problemu.

Tak z ciekawości powiem ci że w zeszłym roku zastosowałem taką płukankę do silnika 1.8 1ZZ-FE czyli ten z Avensisa T25 który lubi popijać olej i jak brał około 500ml na 1000km tak spalanie oleju po dwóch płukankach zmniejszyło się do około 150-200ml i silnik zaczął ciszej pracować. Samochód jeździł na pełnym syntetyku i miał przebieg prawie 270tyś.km. Po takim zabiegu samochód zrobił już prawie kolejne 10tyś. km i jest ok. Właściciel wspominał że chyba będzie musiał niedługo zrobić remont więc zaproponowałem takie rozwiązanie. W tym przypadku wyszło na plus.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Seat Leon III - gama silników
    SEAT wysyła nowego Leona na bitwę wydajnych i oszczędnych silników TDI i TSI, o pojemnościach od 1,2 do 2,0 litra pojemności. Wszystkie silniki wyposażone są w bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Zostały one zaprojektowane ...
    ART DRIVE! Kolekcja BMW Art Car 1975-2010
    Instytut Sztuki Współczesnej (ICA) we współpracy z BMW, Burmistrzem Miasta Londyn oraz organizatorami London 2012 Festival na dwa tygodnie przejmuje kontrolę nad parkingiem w Shoreditch, aby w dniach od 21 lipca ...

02 Lut 2017, 19:21

Seat zaleca oleje 15 W40.Pytasz o 10W60? Wszystko zalezy o: tego ile bierze tego oleju,ale czemu nie? Najlepszym olejem na rynku jest Castrol Edge professional TWS 10 W 60,parametry jego sa nieosiagalne dla zadnego innego producenta,jest zabezpieczony przed podrabianiem specjalnym barwnikiem,ktory swieci w swietle UV.Jaki bys jednak olej nie wlal 10 W 60 zauwazysz znaczne ograniczenie zuzycia oleju przez silnik,od 50 do nawet 75% ograniczenia jego zuzycia,przedluzysz tym samym zywotnosc silnika,swiec,itd.Mysle,ze to bardzo dobry pomysl z ta lepkoscia.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Lut 2017, 20:16

Dzięki za wszystkie rady. Teraz jestem pewny, że przejdę na 10W60 i wybór padnie na VR1 Racing bo w Castrolu odstrasza mnie cena ponad 200 zł za 5 litrów :shock: I do tego zrobię płukanie.
Kukiel
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Mondeo
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2011

04 Lut 2017, 18:41

Mozesz zmienic na olej o indeksie letnim 50,np.10 W 50 i wtedy zobaczysz ile oleju zniknie,musisz tak dobrac indeks lepkosci oleju,by przy noralnej eksploatacji ubylo go ok.1l od wymiany do wymiany.Jesli wlejesz zbyt lepki olej to tez niedobrze,gdyz pierwsze pierscienie beda zbyt slabo smarowane.Ja bym narazie wlal 50,nie 60.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Lut 2017, 16:41

A ja mam pytanie - dlaczego chcecie zmienić lepkość oleju, którą zaleca producent silnika na inną? I dlaczego chcecie zmienić lepkość tzw letnią? Przecież im niższa lepkość, tym mniejszy opór oleju, a więc mniejsze straty mocy silnika. Ale z kolei im ta lepkość wyższa, tym lepsze zabezpieczenie silnika. Dlatego producenci silników wybierają lepkość oleju tak, by osiągnąć najlepszy kompromis. A wy na siłę chcecie zmieniać to, co policzył producent silnika. Jaki jest tego sens? Latem olej 10W60 będzie będzie miał większy opór przed płynięciem i raczej nie będzie to dobrze wpływało na silnik....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Lut 2017, 10:01

Producent zaleca olej 15w40, ewentualnie możesz pozostać przy obecnym półsyntetyku 10w40, a jeżeli chcesz zmienić z Valvoline to wybór masz szeroki, zerknij także na oleje Motula czy Liquy Moly, cenowo nieco droższe, ale moim zdaniem warte swojej ceny.
BestOils
Początkujący
 
Posty: 74
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lut 2017, 17:48

Jednak wybór padł na Liqui Moly 10w40 z dwusiarczkiem molibdenu (tak doradził sprzedawca w sklepie) + płukanka Liqui pro line. Jutro wymiana i zobaczę jak będzie sprawował się silnik. Mam nadzieję, że nie będę żałować tego wyboru.
Kukiel
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Ford Mondeo
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2011

09 Lut 2017, 17:56

Dwusiarczek molibdenu sprawdza sie w przekladniach ,dyfrach ,skrzyniach biegow ,natomiast w silnikach moze powodowac korozje,zle oddzialywac na stopy ,z ktorych wykonane sa np.panewki.Osobiscie dwusiarczku molibdenu nie zastosowalbym w silniku.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Lut 2017, 00:20

Mi się wydaje, że najlepszym wyborem będzie Revline. Jeżeli konkretnie o rodzaj to lepiej jak sam wybierzesz ale ja śmiga na REVLINE SEMISYNTHETIC SL/SJ/CF 10W/40 i powiem Ci, że różnica ogromna odkąd zmieniłem z Shella :>
piegus
Początkujący
 
Posty: 98
Auto: fiat

27 Sie 2021, 13:12

Czemu polecanym oejem do tego silnika jest Valvoline VR1 RACING 10W6 skoro nie spelnia on wymaganej normy? (vw501.01) ?
strokers
Obserwowany
 
Posty: 1