Eneos Premium Hyper S a Eneos Hyper S

12 Sie 2021, 18:14

Dzień dobry,
Chciałem zapytać czy mogę zalać poniższy olej.

Przyszedł czas wymiany oleju w moim Mitsubishi Lancer VIII 1.5 i zamówiłem taki sam olej jak był zalany wcześniej czyli Eneos 5W30 Premium Hyper S, a dostałem Eneos 5w30 Hyper S. Pewnie nie byłoby pytania, ale na opakowaniach są inne oznaczenia:

-Premium Hyper S:
API: SN/SM/CF
ACEA: C2, A1/B1, A5/B5

-Hyper S:
ACEA C2
PSA B71 2290

Nie znam się na tych oznaczeniach i nie chce zalać do auta oleju i potem żałować. W grę wchodzi też zmiana marki oleju jeśli macie wiedzę, że Eneos jest slaby/dobry.

Przebieg auta 111 000km

Z góry dziękuję za pomoc
patryezz
Nowicjusz

Prawo jazdy: 08 03 2015
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Aktualnie nie mam
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

13 Sie 2021, 09:51

patryezz napisał(a):PSA B71 2290
To jest norma olejowa, jaką wymagają producenci silników.
Możesz wlać jeden i drugi, są praktycznie te same. Pod warunkiem, że mają lepkość 5W30.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Sie 2021, 20:16

Właściwie Moderator napisał ci wszystko a ja go popieram. :ok: