REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
PhantomASA1 napisał(a):No,zadaję pytanie,ale proszę by Moto Albercik milczał,no skoro niektórzy tacy cwaniaczkowie
szybki napisał(a):Więc jeżeli nie rozumiesz o co biega to Ci napiszę jeszcze raz nie ma problemu że z semi syntetyka przejdziesz na syntetyk tylko jest problem złego dobrania parametrów względem zaleceń producenta auta i sposobu użytkowania auta.
PhantomASA1 napisał(a):Jeśli silnik był eksploatowany na olejach mineralnych wysokiej jakości wymienianych regularnie,auto jeździło w trasy,jeśli syntetyk jest na 100 % kompatybilny z uszczelnieniami stosowanymi w starszych silnikach(obecnie praktycznie wszystkie oleje syntetyczne takie są) to bez obaw można przejść z mineralnego na syntetyk,tylko jest jeden problem,kto jest pewien tego,że ma akurat taki silnik w swym aucie?!Czyli czyściutki w środku? Zazwyczaj auta pogwarancyjne śmigają na olejach zużytych .Jeśli chodzi o rozszczelnianie silników,to kiedyś już pisałem o tym,najgroźniejsze dla uszczelnień jest paliwo wymieszane z olejem,dlatego bezwzględnie powinno się wymieniać olej adekwatnie do stylu jazdy,jeśli silnik jest wiecznie niedogrzany,należy olej wymieniać nie co 15 ale co 5 tyś km,przez dostające się do oleju paliwo właśnie.Mineralny zużyty ,do tego zawierający paliwo(powąchajcie sobie olej zwłaszcza w benzyniakach,czym pachnie?!)ukatrupi uszczelnienia,podobnie syntetyk zużyty.
PhantomASA1 napisał(a):Tutaj pytający pyta,i słusznie jaki olej zalać wybierając się na gorące południe.Pierwsze to, Turbodiesle powinno się zalewać pełnymi syntetykami od samego początku ,jadąc na gorące południe można zmienić indeks lepkości w górę o 10,ale nie musi się,sprawnemu silnikowi nic złego się nie stanie jeśli układ chłodzenia jest sprawny.Powtarzam jeszcze raz,do każdego silnika należy podchodzić indywidualnie,ale jedno jest pewne.Jeśli nie zamierzasz pozbywać się auta,a chcesz by silnik jak najdłużej był w świetnej kondycji stosuj pełne syntetyki,pamiętając o tym,by dowiedzieć się ,który najszybciej jest rozprowadzany po silniku zimą,na YT Rosjanie przeprowadzają testy olejów,zobaczcie sobie jak syntetyki się różnią pod tym względem,ten parametr(pompowalność) ,to kluczowy parametr ,ważny zimą !
szybki napisał(a):nie ma problemu że z semi syntetyka przejdziesz na syntetyk tylko jest problem złego dobrania parametrów względem zaleceń producenta auta i sposobu użytkowania auta.
PhantomASA1 napisał(a):przeciętny Kowalski powinien zdać się na fachowość mechaników.Czy zawsze trzeba słuchać zaleceń producentów?!