Jaki olej do silnika TD na wysokie temperatury otoczenia

05 Lip 2014, 23:32

PhantomASA1 napisał(a):No,zadaję pytanie,ale proszę by Moto Albercik milczał,no skoro niektórzy tacy cwaniaczkowie :wink:

Co do olejów to na razie jest jeden cwaniaczkowaty hobbysta :D
Bardzo mocno akcentujesz swoja wiedzę przenosząc z jednego miejsca na drugie internetowe zagadnienia o oliwkach....
Pytanie było proste i dotyczyło rozterek przy dobraniu rodzaju oleju...
Twoja wypowiedź była mega rozbudowana tylko że tak właściwie składała się do jednego tego co Ci napisałem w skrócie
szybki napisał(a):Więc jeżeli nie rozumiesz o co biega to Ci napiszę jeszcze raz nie ma problemu że z semi syntetyka przejdziesz na syntetyk tylko jest problem złego dobrania parametrów względem zaleceń producenta auta i sposobu użytkowania auta. :mrgreen:


a tu wkleję Twój tekst rozbudowany o wiedzę na temat przeszłości silnika możesz sobie porównać, czyli od tyłka strony opisałeś zalecenia producenta i warunki jazdy :D

PhantomASA1 napisał(a):Jeśli silnik był eksploatowany na olejach mineralnych wysokiej jakości wymienianych regularnie,auto jeździło w trasy,jeśli syntetyk jest na 100 % kompatybilny z uszczelnieniami stosowanymi w starszych silnikach(obecnie praktycznie wszystkie oleje syntetyczne takie są) to bez obaw można przejść z mineralnego na syntetyk,tylko jest jeden problem,kto jest pewien tego,że ma akurat taki silnik w swym aucie?!Czyli czyściutki w środku? Zazwyczaj auta pogwarancyjne śmigają na olejach zużytych .Jeśli chodzi o rozszczelnianie silników,to kiedyś już pisałem o tym,najgroźniejsze dla uszczelnień jest paliwo wymieszane z olejem,dlatego bezwzględnie powinno się wymieniać olej adekwatnie do stylu jazdy,jeśli silnik jest wiecznie niedogrzany,należy olej wymieniać nie co 15 ale co 5 tyś km,przez dostające się do oleju paliwo właśnie.Mineralny zużyty ,do tego zawierający paliwo(powąchajcie sobie olej zwłaszcza w benzyniakach,czym pachnie?!)ukatrupi uszczelnienia,podobnie syntetyk zużyty.


Czyli podsumowując Kowalski bierze pod uwagę
- zalecenia producenta
- styl jazdy
- stan motorowni auta

Co jest łatwiej uczynić to co ja napisałem czyli sprawdzić zalecenia producenta i analiza własnej jazdy czy dobór minerlnej oliwki według zawartości związków rozpuszczających uszczelniacze??

A tak sobie myślę idąc dalej tymi mądrościami jak nie dobiorę minerału odpowiadającego moim uszczelniaczom w silniku to co trzeba zrobić???
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10957
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lip 2014, 07:06

To nie Kowalski powinien brać te zalecenia pod uwagę,Kowalski nie musi,przeciętny Kowalski powinien zdać się na fachowość mechaników.Czy zawsze trzeba słuchać zaleceń producentów?!Niech wypowiedzą się właściciele Alf Romeo(nie pamiętam już ,które silniki ale mocne benzynowe oraz Diesle),których silniki zalewane były olejami zalecanymi przez producenta i nagminnie padały wałki rozrządu(wycierały się),dopiero zmiana na olej bardziej lepki likwidowała problem.Podobnie podejrzewam byłoby z wałkami w silnikach VW,tylko mało kto wiedząc o wycierających się wałkach wpada na pomysł by zastosować olej o innym indeksie lepkości,czyli bardziej lepki.Tutaj pytający pyta,i słusznie jaki olej zalać wybierając się na gorące południe.Pierwsze to, Turbodiesle powinno się zalewać pełnymi syntetykami od samego początku ,jadąc na gorące południe można zmienić indeks lepkości w górę o 10,ale nie musi się,sprawnemu silnikowi nic złego się nie stanie jeśli układ chłodzenia jest sprawny.Powtarzam jeszcze raz,do każdego silnika należy podchodzić indywidualnie,ale jedno jest pewne.Jeśli nie zamierzasz pozbywać się auta,a chcesz by silnik jak najdłużej był w świetnej kondycji stosuj pełne syntetyki,pamiętając o tym,by dowiedzieć się ,który najszybciej jest rozprowadzany po silniku zimą,na YT Rosjanie przeprowadzają testy olejów,zobaczcie sobie jak syntetyki się różnią pod tym względem,ten parametr(pompowalność) ,to kluczowy parametr ,ważny zimą !
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Lip 2014, 18:50

PhantomASA1 napisał(a):Tutaj pytający pyta,i słusznie jaki olej zalać wybierając się na gorące południe.Pierwsze to, Turbodiesle powinno się zalewać pełnymi syntetykami od samego początku ,jadąc na gorące południe można zmienić indeks lepkości w górę o 10,ale nie musi się,sprawnemu silnikowi nic złego się nie stanie jeśli układ chłodzenia jest sprawny.Powtarzam jeszcze raz,do każdego silnika należy podchodzić indywidualnie,ale jedno jest pewne.Jeśli nie zamierzasz pozbywać się auta,a chcesz by silnik jak najdłużej był w świetnej kondycji stosuj pełne syntetyki,pamiętając o tym,by dowiedzieć się ,który najszybciej jest rozprowadzany po silniku zimą,na YT Rosjanie przeprowadzają testy olejów,zobaczcie sobie jak syntetyki się różnią pod tym względem,ten parametr(pompowalność) ,to kluczowy parametr ,ważny zimą !


Tak zastanawiam się o co Ci chodzi ... piszesz i piszesz a na końcu co stwierdzasz?!!
---- spokojnie można a nawet trzeba zalać syntetykiem, trzeba dobrać pramtery czyli indeks lepkości i póxniej dodajesz że w sumie ten indeks nie jest konieczny... czyli pół godziny bicia piany specjalisty a wszystko kończy się na tym:
szybki napisał(a):nie ma problemu że z semi syntetyka przejdziesz na syntetyk tylko jest problem złego dobrania parametrów względem zaleceń producenta auta i sposobu użytkowania auta.


I w sumie ok...bo jak tantalini doczytał tą epopeję to podejmie właściwą decyzję ale
ten tekst rozbroił mnie...
PhantomASA1 napisał(a):przeciętny Kowalski powinien zdać się na fachowość mechaników.Czy zawsze trzeba słuchać zaleceń producentów?!


I tu jest miejsce w którym kończy się teoretyzowanie z internetem a zaczyna szara rzeczywistość... Ty stawiasz wiedzę która płynie od producenta jako mniej rzetelną od wiedzy która płynie od mechaników...????!!!!

To może dodaj instrukcje jak poznać tego dobrego mechanika, który lepiej wie od producenta, przejmuje się Twoim autem, umie je naprawiać a w dodatku to co powie o olejach jest sprawdzone na innych autach w 100%...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10957
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lip 2014, 19:04

Producenci zalecają np.by nie wymieniać olejów w skrzyniach biegów,mam ich słuchać?! :D po co mam wlewać olej taki jaki zaleca producent skoro mogę wlać lepszy,no ale by taki olej sobie wybrać potrzebna jest wiedza :) Producent zaleca olej wystarczający,ja zawsze sięgam wyżej,nigdy niżej!Dobrze prawisz,zazwyczaj mechanicy o olejach nie mają zielonego pojęcia,zauważyłem to już dawno,są jednak i tacy,którzy byle czego nie zasugerują.Piszę,że możesz zastosować olej o indeksie wyższym np.o 10,taki olej lepiej będzie chronił silnik w sytuacjach awaryjnych,np.przegrzania lub przegrzewania się silnika,długie stanie w korku podczas upału itd.lepiej będzie chronił turbinę,po prostu pokryje wnętrze grubszym filmem olejowym.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Lip 2014, 21:43

A ja mam pytanie - jakie klasy lepkościowe mają oleje mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne, które można kupić w Polsce? Jaki mają zakres temperatur, jaka jest temp. krzepnięcia oraz płynięcia tych olejów i jaka jest temperatura pompowalności?
PhantomASA1 - tym razem ty milcz :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Lip 2014, 13:19

Producenci samochodów w instrukcjach obsługi zalecają stosowanie konkretnego oleju często podając wręcz jego markę. To efekt umów pomiędzy producentami samochodów a olejów i wzajemnego certyfikowania. Nie oznacza to, że stosowanie innego oleju zaszkodzi silnikowi, oczywiście przy zachowaniu parametrów smarnych, norm olejowych jak również określonych interwałów i terminowości wymiany oleju.

Tu jest ciekawy artykuł o zmianie oleju z mineralnego na syntetyczny: http://flatout.com.pl/zmiana-oleju-z-mineralnego-na-syntetyk-obalamy-mity/
MMStore
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Focus
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczna Wielkanoc na drogach
    Święta wielkanocne to czas, gdy wiele osób podróżuje do swoich rodzin. Z powodu większego natężenia ruchu i niebezpiecznych zachowań innych kierowców nie wszyscy docierają do domu. W minionym roku w tym ...