Tak w skrócie i najbardziej przystępnie.
SAE-0W20 to lepkość oleju
API- SN/SP - to oznaczenie oleju określa jego skłonności do wytrącania się osadów i na zdolność oleju do pochłaniania kwaśnych produktów powstałych wyniku procesów spalania .Obecnie norma SN ,SN+ czy SP to jedne z najwyższych norm. Niżej są oleje z normą SL,SM .Olej z takim oznaczeniem są nieco gorszej jakości pod względem wytrącania się osadów i pochłaniania kwaśnych produktów procesów spalania .Oleje z taką normą po prostu się szybciej wymienia nie latasz na nim 15 tyś km tylko 10-12 tyś.km.Norma A5/B5 to oleje ukierunkowane na oszczędzanie paliwa tzw. paliwo oszczędne a oleje z normą A3/B3,A3/B4 to oleje ukierunkowane na ochronę silnika .
Jeśli zależy ci na oszczędności paliwa i jest to spokojna jazda to zastosuj olej z normą tak oznaczoną SAE: 0W20
API SN /SN+
ACEA: A5/B5
Jeśli silnik jest wysilony czyli ostro jeździsz na sportowo to olej z normą:
SAE: 0W20
API SN /SN+
ACEA: A3/B3, A3/B4
Nazwa i producent oleju raczej nie ma tu znaczenia tylko parametry
Toyota Hybryda 0W20,Motul NGN 0W20,MOTUL 8100 Eco-Lite 0w20 ,Mobil1 0W20,Shell Helix Hybrid 0W20,Amsoil 0W20, Total Quartz 9000 V-drive 0W20
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]