Ford Tourneo Connect 1.5 TDCi 88kW- jaki/ile olej i filtry?

18 Lip 2023, 13:09

Witam serdecznie,
Rok temu stałem się posiadaczem auta Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCi 88kW 2016r. automat (przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych - poruszam się na wózku) Jest to pierwszy mój samochód, nie mam żadnego doświadczenia, a chcę o niego zadbać. Mechanik sprawdził niedawno samochód i powiedział, że wszystko działa bez zarzutu, tyle że trzeba wymienić w nim olej i filtry.

Na fakturze, którą otrzymałem z autem, z ostatniej wymiany oleju, jest podana nazwa oleju : Castrol Edge 0W30 Ford/Volvo. Nie znalazłem takiego w internecie (jest tylko Castrol Edge 0W30 Titanium) a według wyszukiwarki oleju na stronie Castrol jest tylko jedna opcja, która pasuje do tego silnika:

Castrol MAGNATEC STOP-START 0W-30 D

https://www.castrol.com/pl_pl/poland/ho ... 92b37b9996

Tu zwracam się do Was o pomoc - który olej zakupić, ile litrów powinienem zakupić, oraz
jakie filtry do tego dokupić?

Będę wdzięczny za podpowiedź / link do jakiegoś sklepu gdzie i co najlepiej kupić.

Dziękuję.
HHenry
Obserwowany

18 Lip 2023, 18:58

Mam Couriera z tym silnikiem. Oleju wchodzi dużo, ponad 6l.
Olej 0w-30 powinien spełniać aprobatę FORD WSS-M2C950-A.
Np. taki zestaw, jeśli ma być castrol.
[link do oferty na Allegro wygasł]
Jaki filtr, w tej chwili nie pamiętam, to auto żony. Musisz poszukać w necie.
Link przykładowy, sprzedawcy nie znam.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lip 2023, 08:30

yeti65 napisał(a):Olej 0w-30 powinien spełniać aprobatę FORD WSS-M2C950-A.
Dokładnie taki powinien być według instrukcji.