Bonifacy co tz ze ma odśrodkowy filtr oleju? pisze tylko to co wiem i tak bylo naprawde
no przebieg to jednak przebieg ale wg mnie jesli ktos malo jezdzi i te 15k robi powiedzmy w 3lata to mzoe co 3lata wymieniac a nie co rok olej
dodam tez przyklad kolegi który kupic passata b5 1,6 i na gazie mial przejechal nim grubo ponad 30tys km w 3lata i nic tam nie robil z wymian oleji, filtrów itp
Kup 2 identyczne samochody, na obu nabij po 100-200k km, w 1szym wymieniaj olej wraz z filtrem co 15k km, w 2gim tyko dolewaj.
taki eksperyment robil kolega wuja który pracuje gdzies w afryce i tam mieli 2 ciezarówki w jednej wymieniali w drugiej nie i który silnik padl wczesniej?
raz w jednej raz w drugiej, móił ze to nie ma wiekszego znaczenia
wazne zeby byl jakilkolwiek olej o dobrych parametrach np 15w 40 i zeby bylo powyzej stanu min
tam w Afryce to kraj 3 świata wiec jest jeszcze gorzej niz w PL, no naprawde
tam nie ma zadnych polic oc, ac, itp tylko w łape biorą, duzo by opowiadac jak sie go niekiedy słucha to aż ciarki przechodzą.
No i dodam ze te ciezarówki woziły ludzi bo on jest szoferem, tam ciezarówki woża ludzi i to po kilka set km po piachu, dróg tam niema, są takie jak w PL w lasach i nie raz sam naprawiał prowizorycznie ciezarówke w trasie.
a tak piszecie o oleju ze do diesli musi byc syntetyk 0W 40 to wyjasni mi ktos dlaczego do starych ciezarówek, autokarów w PL leje sie minerał 15w 40, przeciez nawet taki star ma turbosprezarke a zalewany jest minerałem. Jak pracowałem na kamazie i woziłem gruz to tez ten kamaz nie pamietał ostatniej wymiany oleju tylko zawsze wozilo sie 1l a nawet 5l banke na dolewke najtańszego lotosu/orlenu 15w 40, oraz bańke płynu do chlodnic a brał prawie 1l na 1000km.