Kontrolka oleju silnikowego mimo dobrego poziomu.

06 Maj 2017, 13:20

Witam, mam nadzieję że wstawiam swój post w odpowiednim dziale, mam problem z moją Siena, swoją drogą już kolejny. Wczoraj wyskoczyła mi kontrolka oleju, sprawdziłem stan bagnetem i faktycznie było mało, zalalem do 3/4 wskaźnika na bagnecie, a kontrolka jak się paliła tak się pali, i kolejna dość niepokojąca dla mnie rzeczą jest fakt że w moim aucie miałem silnik wymieniany dość nie dawno i zanim tamten wyzionął ducha to owa kontrolka też się paliła, tylko że wtedy był uszkodzony czujnik, po zmianie silnika na silnik od Punto 2 także 1,2 problemu z kontrolka przez jakieś 3 tygodnie nie było(czujnik od silnika Punto) i teraz niestety znowu. I moje pytanie jaki inny może być powód oprócz czujnika?
Olek1995
Początkujący
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 03 12 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

06 Maj 2017, 13:46

Sprawdż manometrem ciśnienie oleju a będzie wszystko jasne.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4854
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2017, 00:08

bonifacy napisał(a):Sprawdż manometrem ciśnienie oleju a będzie wszystko jasne.
Dokładnie, bedziesz wiedział wtedy czy faktycznie ciśnienie jest za niskie.
Olek1995 napisał(a):I moje pytanie jaki inny może być powód oprócz czujnika?
Powodów może być kilka dlatego ważne żebyś utwierdził się w tym jakie panuje tam ciśnienie. Tu masz kilka innych problemów które mogą powodować świecenie się lampki ciśnienia oleju:
- niesprawny czujnik ciśnienia oleju,
- uszkodzony lub zniszczony przewód pomiędzy sygnalizatorem a czujnikiem, co w konsekwencji powoduje brak przesyłu informacji,
- zapchany wlot olejowy do pompy wprost z miski olejowej,
- zablokowany zawór przelewowy odpowiadający za regulację ciśnienia oleju,
- zużyte panewki na wale korbowym
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Maj 2017, 07:10

Zdecydowanie najczęstszą przyczyną zapalającej się kontrolki jest nic innego jak niesprawny czujnik ciśnienia oleju, zacznij właśnie od tego, druga sprawa- jaki olej masz aktualnie zalany w swoim aucie? Podaj więcej szczegółów.
BestOils
Początkujący
 
Posty: 74
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

08 Maj 2017, 10:33

Mineralny jakiś, dokładnie nie pamiętam. Jeszcze nic nie zrobiłem w sprawie tej kontrolki,bo dopiero jutro miałem się tym zająć a przestała sama się palić, tylko dziwna sprawa ze nawet na zapłonie się nie pali.
Olek1995
Początkujący
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 03 12 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

08 Maj 2017, 10:34

We wtorek będę miał warunki żeby sprawdzić to ciśnienie i sprawdzę przy okazji wszystkie te rzeczy które wymieniłes. Dzięki :)
Olek1995
Początkujący
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 03 12 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

08 Maj 2017, 10:39

A czy któraś z tych wszystkich możliwości dla których się pali ta kontrolka ,może być powodem do zniszczenia silnika? Bo ostatnie dni żywotu starego silnika też się paliła tylko trochę zlekceważyłem sprawę jak sprawdziłem że poziom oleju jest okej,i zakładałem od razu ze To wina czujnika i można jeździć, i zastanawiam się czy to był przypadek czy przyczyna uszkodzenia silnika.
Olek1995
Początkujący
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 03 12 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

08 Maj 2017, 10:47

Olek1995 napisał(a):A czy któraś z tych wszystkich możliwości dla których się pali ta kontrolka,może być powodem do zniszczenia silnika?

Oczywiście, że tak!
Jak sama nazwa wskazuje, zapalenie tej kontrolki wskazuje zbyt niskie ciśnienie oleju (a nie, jak część osób sądzi, zbyt niski jego poziom). Jeśli mamy zbyt niskie ciśnienie oleju, tzn. silnik jest niedosmarowny i grozi nam jego zatarcie.
solti
Początkujący
 
Posty: 76
Prawo jazdy: 17 12 1997
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Fiesta, BMW E46
Silnik: diesel + benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

08 Maj 2017, 10:58

Tylko dziwna sprawa ze przekładałem sam silnik, wszystko inne zostało ze starego i na nowym silniku dopiero po jakimś miesiącu wyskoczyła mi ta kontrolka. Jak by było coś uszkodzone wcześniej to raczej ten silnik by skończył jak tamten. Plus kolejna dziwna sprawa ze teraz wogole nie ma tej kontrolki nawet przy zapłonie.
Olek1995
Początkujący
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 03 12 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

08 Maj 2017, 11:03

Na samym początku dostałeś radę, żeby sprawdzić manometrem ciśnienie oleju. Dopóki tego nie zrobisz, to będzie tylko wróżenie z fusów.
solti
Początkujący
 
Posty: 76
Prawo jazdy: 17 12 1997
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Fiesta, BMW E46
Silnik: diesel + benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

08 Maj 2017, 11:05

Jutro to zrobię, tylko co dalej? Nie bardzo wiem jak interpretować wynik
Olek1995
Początkujący
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 03 12 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

08 Maj 2017, 12:22

Olek1995 napisał(a):Tylko dziwna sprawa ze przekładałem sam silnik, wszystko inne zostało ze starego i na nowym silniku dopiero po jakimś miesiącu wyskoczyła mi ta kontrolka
A pompa oleju była też przekładana?

Jak kontrolka nie pali się w ogóle to sprawdź czy żaróweczka się nie przepaliła. Skoro świeciła cały czas to mogła się przepalić.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Maj 2017, 19:33

Pompa była od tego starego silnika.
Olek1995
Początkujący
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 03 12 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon I
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

08 Maj 2017, 20:38

Olek1995 napisał(a):Pompa była od tego starego silnika.
Nowy kupiłeś bez pompy oleju ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4854
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna