Mógłbyś mieć obawy, gdybyśmy rozmawiali o Focusie mk1, gdzie diesle były... Dyskusyjnej jakości
w nowszej wersji nie należy się ich bać, bo to jedne z lepszych silników na rynku, często pozycjonowane przez dziennikarzy wyżej niż TDI. To konstrukcje PSA, czyli Peugeot-Ford, montowane w wielu autach na rynku, m.in Citroënie, Fordzie, Peugeocie, Volvo, Mini (1.6d), Maździe i zapewne czymś jeszcze, czego nie wymieniłem. W 1.6d należy uważać na zużycie podkładek wtryskiwaczy (zapach spalin w kabinie) i zatykający się kanalik olejowy turbiny, który może spowodować jej zatarcie. Prowadzenie auta - jak na tą klasę 6. Ustawienie zawieszenia super - na dziurach wszystko wybiera, a na szybszych zakrętach świetnie trzyma się drogi. Z tyłu wielowahacz ale trwały, więc nie ma się czego obawiać. W Twoim przypadku szukaj 2.0 TDCI z jak najlepszym wypasem (polecam fabryczny zestaw Sony, który bardzo sobie chwałę, a wobec moich audiofilskich zapędów to spory komplement) raczej przed FL. W tej wersji sprawdź ranty drzwi, bo mimo poprawy sytuacji Forda w kwestii zabezpieczenia przed rudą czasami się tam pojawia, zwłaszcza w wersji przed liftem. Obejrzyj również okolice listwy nad tabnlicą rej i znaczka na klapie z tyłu, bo doszły mnie słuchy od
łysy30 że u niego pojawił się tam rudy nieprzyjaciel
P.S w Sony masz AUXa co znacząco podnosi jego użyteczność
EDIT: nie wiem jak to jest w przypadku 2.0d, ale kompletny rozrząd z firmy, z której był pierwszy montaż kosztuje z tego co pamiętam 450-500zł.