Jaki samochód do 20 tysięcy - do firmy i prywatnego użytku

03 Mar 2016, 18:25

Witam,

Przymierzam się do zakupu samochodu, który użytkowany byłby w mojej firmie oraz w domu (prywatnie). Rocznie robię około 40 tysięcy kilometrów.

Na oku mam:
Opel Astra H 1.3 CDTI
Fiat Punto 1.3 MultiJet
Peugeot 207 1.4 HDI
Skoda Fabia 1.9 TDI
Citroen Berlingo 1.4 HDI

Wymagania:
Spalanie: do 8 litrów w mieście/7 w trasie
Wielkość samochodu: mieszczący 2 dorosłe osoby + dziecko i bagaż
Paliwo: raczej przemawia za mną diesel - bez filtru cząstek stałych
Moc silnika: preferuję raczej spokojną jazdę w mieście. W trasie podróżuję głównie autostradą najczęściej z prędkością 120-150 km/h
Wyposażenie: mile widziany w miarę dobrze grający zestaw głośników, klimatyzacja manualna, wygodne i wytrzymałe fotele ;)
locapo
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 17 02 1996
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Skoda Felicia GLX
Silnik: 1.6 MPI 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Mar 2016, 18:53

40000 km rocznie fabią i innymi puazkami segmentu B to nie nada się :( Lepiej kup coś segmentu C, D typu C5 2.0 HDI albo nawet Vectra 1.9 cdti
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Mar 2016, 19:32

40000 km rocznie fabią i innymi puazkami segmentu B to nie nada się :( Lepiej kup coś segmentu C, D typu C5 2.0 HDI albo nawet Vectra 1.9 cdti


A znajdę coś sensownego w tym budżecie? Na co uważać i jakich silników się trzymać?
Dużo jeździłem 1.4 HDI i 1.3 MJ, bardzo dobrze je wspominam.
1.9 tdi miałem okazję wypróbować w Fabii z 2002 roku.
locapo
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 17 02 1996
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Skoda Felicia GLX
Silnik: 1.6 MPI 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Mar 2016, 20:34

Małe diesle są jednorazowe (1.4 d-4d w Toyocie1.6 HDI PSA są wyjątkami). W tym budżecie będą auta z przebiegiem ~150-200kkm jeśli nie większym, a wtedy zazwyczaj czeka Cię jego remont (wraz z wymianą łańcuchowego rozrządu w 1.3 MJ.
Tak jak pisze Krzychu, 40kkm w małej puszce nie będzie należeć do przyjemności, a mała pojemność =/ niskiemu spalaniu na autostradzie. Zapewne zabrzmi to kontrowersyjnie, jednak takie silniczki nie spala mniej od diesli 1.8-2.0...
Maluchy mają niższy moment i moc, ale najważniejsze jest to, że mają tylko 5 biegów, co podnosi spalanie i obniża komfort akustyczny w czasie jazdy na autostradzie
Szzzukaj co najmniej kompaktów. Dobrym rozwiązaniem będzie np Focus 1.6 TDCI w mocniejszej wersji 109KM. Wprawdzie ma dwumasę, VTG i DPF, a w zasadzie FAP, jednak nie ma się czego bać. FAP ma taką przewagę nad DPF, że do wypalania cząstek stałych służy tutaj specjalny płyn, którego konieczność uzupełniania istnieje b.rzadko.
U mnie prawdziwego przebiegu jest niespełna 90k i auto tego się nie domagało. VTG daje fajnego kopa na obrotach i jak ktoś ma rozum to turbo będzie służyć. Wadą jest właśnie brak 6 biegu. Możesz poszukać Foki 2.0 TDCI, która też ma te ustrojstwa jak wyżej (choć z tego co pamiętam do któregoś roku nie pakowali FAP, ale zapewne źle pamiętam) no i co najważniejsze w trasie ma 6 bieg i fajny Nm
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Mar 2016, 20:50

Małe diesle są jednorazowe (1.4 d-4d w Toyocie1.6 HDI PSA są wyjątkami). W tym budżecie będą auta z przebiegiem ~150-200kkm jeśli nie większym, a wtedy zazwyczaj czeka Cię jego remont (wraz z wymianą łańcuchowego rozrządu w 1.3 MJ.
Tak jak pisze Krzychu, 40kkm w małej puszce nie będzie należeć do przyjemności, a mała pojemność =/ niskiemu spalaniu na autostradzie. Zapewne zabrzmi to kontrowersyjnie, jednak takie silniczki nie spala mniej od diesli 1.8-2.0...
Maluchy mają niższy moment i moc, ale najważniejsze jest to, że mają tylko 5 biegów, co podnosi spalanie i obniża komfort akustyczny w czasie jazdy na autostradzie
Szzzukaj co najmniej kompaktów. Dobrym rozwiązaniem będzie np Focus 1.6 TDCI w mocniejszej wersji 109KM. Wprawdzie ma dwumasę, VTG i DPF, a w zasadzie FAP, jednak nie ma się czego bać. FAP ma taką przewagę nad DPF, że do wypalania cząstek stałych służy tutaj specjalny płyn, którego konieczność uzupełniania istnieje b.rzadko.
U mnie prawdziwego przebiegu jest niespełna 90k i auto tego się nie domagało. VTG daje fajnego kopa na obrotach i jak ktoś ma rozum to turbo będzie służyć. Wadą jest właśnie brak 6 biegu. Możesz poszukać Foki 2.0 TDCI, która też ma te ustrojstwa jak wyżej (choć z tego co pamiętam do któregoś roku nie pakowali FAP, ale zapewne źle pamiętam) no i co najważniejsze w trasie ma 6 bieg i fajny Nm


Właśnie czytałem trochę o Focusach. Nic do nic nie mam, mam w domu 3 Fordy: Mondeo z 2003, Galaxy z 2003 i Mondeo z 2007. Wszystko w PB, jednak obawiam się trochę Focusa w dieslu - nie wiem.. cholernie mi się podobają, ale zapala mi się za każdym razem czerwona lampka... Jak wygląda sprawa części do niego? Raczej praktykuję kupowanie oryginalnych części, bo przy Skodzie przez oszczędność ojca trochę się przejechałem z wydatkami ;)

Zastanawiam się też nad Galaxy w dieslu, co tutaj byście polecili? Z własnego doświadczenia wiem, że mają wadliwą klimatyzację, która trochę kosztuje ;)
locapo
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 17 02 1996
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Skoda Felicia GLX
Silnik: 1.6 MPI 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Mar 2016, 21:19

Mógłbyś mieć obawy, gdybyśmy rozmawiali o Focusie mk1, gdzie diesle były... Dyskusyjnej jakości :mrgreen: w nowszej wersji nie należy się ich bać, bo to jedne z lepszych silników na rynku, często pozycjonowane przez dziennikarzy wyżej niż TDI. To konstrukcje PSA, czyli Peugeot-Ford, montowane w wielu autach na rynku, m.in Citroënie, Fordzie, Peugeocie, Volvo, Mini (1.6d), Maździe i zapewne czymś jeszcze, czego nie wymieniłem. W 1.6d należy uważać na zużycie podkładek wtryskiwaczy (zapach spalin w kabinie) i zatykający się kanalik olejowy turbiny, który może spowodować jej zatarcie. Prowadzenie auta - jak na tą klasę 6. Ustawienie zawieszenia super - na dziurach wszystko wybiera, a na szybszych zakrętach świetnie trzyma się drogi. Z tyłu wielowahacz ale trwały, więc nie ma się czego obawiać. W Twoim przypadku szukaj 2.0 TDCI z jak najlepszym wypasem (polecam fabryczny zestaw Sony, który bardzo sobie chwałę, a wobec moich audiofilskich zapędów to spory komplement) raczej przed FL. W tej wersji sprawdź ranty drzwi, bo mimo poprawy sytuacji Forda w kwestii zabezpieczenia przed rudą czasami się tam pojawia, zwłaszcza w wersji przed liftem. Obejrzyj również okolice listwy nad tabnlicą rej i znaczka na klapie z tyłu, bo doszły mnie słuchy od łysy30 że u niego pojawił się tam rudy nieprzyjaciel :wink:
P.S w Sony masz AUXa co znacząco podnosi jego użyteczność

EDIT: nie wiem jak to jest w przypadku 2.0d, ale kompletny rozrząd z firmy, z której był pierwszy montaż kosztuje z tego co pamiętam 450-500zł.
Ostatnio edytowany przez mike, 03 Mar 2016, 21:25, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Uzupełnienie informacji
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kia Rio 1,4 DOHC CVVT o mocy 109 KM
    Pod maską koreańskiego mieszczucha znalazł się silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra generujący moc 109 KM. Wyposażony w manualną skrzynię biegów która oferuje sześć przełożeń. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ...

04 Mar 2016, 17:18

Mógłbyś mieć obawy, gdybyśmy rozmawiali o Focusie mk1, gdzie diesle były... Dyskusyjnej jakości :mrgreen: w nowszej wersji nie należy się ich bać, bo to jedne z lepszych silników na rynku, często pozycjonowane przez dziennikarzy wyżej niż TDI. To konstrukcje PSA, czyli Peugeot-Ford, montowane w wielu autach na rynku, m.in Citroënie, Fordzie, Peugeocie, Volvo, Mini (1.6d), Maździe i zapewne czymś jeszcze, czego nie wymieniłem. W 1.6d należy uważać na zużycie podkładek wtryskiwaczy (zapach spalin w kabinie) i zatykający się kanalik olejowy turbiny, który może spowodować jej zatarcie. Prowadzenie auta - jak na tą klasę 6. Ustawienie zawieszenia super - na dziurach wszystko wybiera, a na szybszych zakrętach świetnie trzyma się drogi. Z tyłu wielowahacz ale trwały, więc nie ma się czego obawiać. W Twoim przypadku szukaj 2.0 TDCI z jak najlepszym wypasem (polecam fabryczny zestaw Sony, który bardzo sobie chwałę, a wobec moich audiofilskich zapędów to spory komplement) raczej przed FL. W tej wersji sprawdź ranty drzwi, bo mimo poprawy sytuacji Forda w kwestii zabezpieczenia przed rudą czasami się tam pojawia, zwłaszcza w wersji przed liftem. Obejrzyj również okolice listwy nad tabnlicą rej i znaczka na klapie z tyłu, bo doszły mnie słuchy od łysy30 że u niego pojawił się tam rudy nieprzyjaciel :wink:
P.S w Sony masz AUXa co znacząco podnosi jego użyteczność

EDIT: nie wiem jak to jest w przypadku 2.0d, ale kompletny rozrząd z firmy, z której był pierwszy montaż kosztuje z tego co pamiętam 450-500zł.


Przekonujesz mnie do tego Focusa, z którego roku będzie rozsądnie szukać?
A co powiesz o Mazdzie 3? Okropnie mi się podobają, ale obawiam się korozji.

Dziękuję za wyczerpującą wypowiedź ;)
locapo
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 17 02 1996
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Skoda Felicia GLX
Silnik: 1.6 MPI 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Mar 2016, 18:08

Szukaj 06-07. W tych pieniądzach zostaniesz bardzo fajny egzemplarz z tych lat
Mazda 3 ma sporo wspólnego z Focusem. Największą jej wadą jest korozja i dostępność - większość to igiełki z Niemiec od Mirków, bo Mazda oficjalne w Polsce jest od 2008r :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Mar 2016, 20:47

Dzięki wielkie za pomoc. W takim razie będę szukał pewnie Focusa. Może, że znalazłbym naprawdę jakiś ciekawy egzemplarz Mazdy 3 lub Galaxy.
locapo
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 17 02 1996
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Skoda Felicia GLX
Silnik: 1.6 MPI 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999