REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
40000 km rocznie fabią i innymi puazkami segmentu B to nie nada sięLepiej kup coś segmentu C, D typu C5 2.0 HDI albo nawet Vectra 1.9 cdti
Małe diesle są jednorazowe (1.4 d-4d w Toyocie1.6 HDI PSA są wyjątkami). W tym budżecie będą auta z przebiegiem ~150-200kkm jeśli nie większym, a wtedy zazwyczaj czeka Cię jego remont (wraz z wymianą łańcuchowego rozrządu w 1.3 MJ.
Tak jak pisze Krzychu, 40kkm w małej puszce nie będzie należeć do przyjemności, a mała pojemność =/ niskiemu spalaniu na autostradzie. Zapewne zabrzmi to kontrowersyjnie, jednak takie silniczki nie spala mniej od diesli 1.8-2.0...
Maluchy mają niższy moment i moc, ale najważniejsze jest to, że mają tylko 5 biegów, co podnosi spalanie i obniża komfort akustyczny w czasie jazdy na autostradzie
Szzzukaj co najmniej kompaktów. Dobrym rozwiązaniem będzie np Focus 1.6 TDCI w mocniejszej wersji 109KM. Wprawdzie ma dwumasę, VTG i DPF, a w zasadzie FAP, jednak nie ma się czego bać. FAP ma taką przewagę nad DPF, że do wypalania cząstek stałych służy tutaj specjalny płyn, którego konieczność uzupełniania istnieje b.rzadko.
U mnie prawdziwego przebiegu jest niespełna 90k i auto tego się nie domagało. VTG daje fajnego kopa na obrotach i jak ktoś ma rozum to turbo będzie służyć. Wadą jest właśnie brak 6 biegu. Możesz poszukać Foki 2.0 TDCI, która też ma te ustrojstwa jak wyżej (choć z tego co pamiętam do któregoś roku nie pakowali FAP, ale zapewne źle pamiętam) no i co najważniejsze w trasie ma 6 bieg i fajny Nm
Mógłbyś mieć obawy, gdybyśmy rozmawiali o Focusie mk1, gdzie diesle były... Dyskusyjnej jakościw nowszej wersji nie należy się ich bać, bo to jedne z lepszych silników na rynku, często pozycjonowane przez dziennikarzy wyżej niż TDI. To konstrukcje PSA, czyli Peugeot-Ford, montowane w wielu autach na rynku, m.in Citroënie, Fordzie, Peugeocie, Volvo, Mini (1.6d), Maździe i zapewne czymś jeszcze, czego nie wymieniłem. W 1.6d należy uważać na zużycie podkładek wtryskiwaczy (zapach spalin w kabinie) i zatykający się kanalik olejowy turbiny, który może spowodować jej zatarcie. Prowadzenie auta - jak na tą klasę 6. Ustawienie zawieszenia super - na dziurach wszystko wybiera, a na szybszych zakrętach świetnie trzyma się drogi. Z tyłu wielowahacz ale trwały, więc nie ma się czego obawiać. W Twoim przypadku szukaj 2.0 TDCI z jak najlepszym wypasem (polecam fabryczny zestaw Sony, który bardzo sobie chwałę, a wobec moich audiofilskich zapędów to spory komplement) raczej przed FL. W tej wersji sprawdź ranty drzwi, bo mimo poprawy sytuacji Forda w kwestii zabezpieczenia przed rudą czasami się tam pojawia, zwłaszcza w wersji przed liftem. Obejrzyj również okolice listwy nad tabnlicą rej i znaczka na klapie z tyłu, bo doszły mnie słuchy od łysy30 że u niego pojawił się tam rudy nieprzyjaciel
![]()
P.S w Sony masz AUXa co znacząco podnosi jego użyteczność
EDIT: nie wiem jak to jest w przypadku 2.0d, ale kompletny rozrząd z firmy, z której był pierwszy montaż kosztuje z tego co pamiętam 450-500zł.