REKLAMA
![](https://www.forumsamochodowe.pl/galeria/inne-zdjecia-motoryzacyjne-a53/leasing-kola-zebate-t40382.jpg)
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
407 z tego co słyszałem to dość awaryjny
Przyjaciel forum
Posty: 4599
JarekBDG napisał(a):
Mazda 6 awaryjna :zdziwko:
Co tam się takiego psuje
Jedynie ma słabą blachę,która lubi łapać rudego,ale oprócz tego to solidny wóz.
Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
BARNABA napisał(a):
mazda 6 awaryjna? od kiedy to? trójki rdzewieja fakt. ale 6?
a jak ma jakos wyglądać to mazda 6 w kombi.
Ile posiadałeś takich aut?
Tak się składa, że popularnych 6stek posiadałem ok 30 egzemplarzy, mój brat z 15 i kolega z 50szt, więc swoją ocenę piszę na podstawie prawie 100szt tego modelu.
Silnik CiTD jest bardziej kultowy niż M47 w BMW.
Nie chcę mi się za bardzo rozpisywać, ale w internecie jest mnóstwo informacji na ten temat:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 90&t=94330
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 89&start=0
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 92&start=0
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 22&start=0
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 13&start=0
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 0&t=120844
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 90&start=0
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 08&start=0
ogólnie
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=90
Reasumując Mazda 6 jest BARDZO awaryjnym samochodem:
- zacieranie wałów korbowych
- padające koła dwu masowe
- padające wtryskiwacze
- padające zawory SCV
- padające turbiny
- wypalają się tłoki, pękają bloki
Samochód, który posiada oryginalny przebieg 150tys.. ZACIERA SIĘ WAŁ KORBOWY!
Lakier na Maździe jest bardzo cienki, rdzewieją nie tylko tylne błotniki ale również ranty drzwi, jakość materiałów w środku- japońska!
Na plus Mazdy: bogate wyposażenie - często xenon, nagłośnienie Bose, skórzana tapicerka + podgrzewane fotele, fabryczna nawigacja, automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, tempomat - naprawdę wyposażenie bogate i nie sprawia kłopotów, czasami jakiś bad piksel na fabrycznym wyświetlaczu od radia/klimatyzacji. Jednak, co do elektroniki zastrzeżeń mieć nie można.
Natomiast silnik i osprzęt - moim zdaniem legendarny silnik 2,5TDI V6 Audi/VW jest silnikiem lepszym od CiTD.
Przez kilka lat handlowania autami nie spotkałem nigdy gorszego silnika jak Mazdowskie CiTD, dlatego bardzo proszę, żeby ludzie, którzy nie mają nic wspólnego z tym modelem nie wypisywali głupot tak jak wyżej zacytowałem.
Wystarczy podzwonić po kumatych mechanikach i dowiedzieć się jakie mają opinie na temat tego silnika, wystarczy przejrzeć na allegro ceny części (silnik, wał korbowy i poszczególnych ceny części), przejrzeć za graniczne ogłoszenia dotyczące sprzedaży aut używanych i zobaczyć ile jest sztuk Mazdy z padniętym motorem albo przejrzeć ogłoszenia na allegro.
Oznacz post jako przeczytany